Microsoft propaguje DirectX 12, vyždímou z GPU 20 % výkonu navíc [video]
Pokud jsme v případě DirectX 10 a 11 mohli vidět srovnávací ukázky „s“ a „bez“, pak v drtivé většině případů přicházely od výrobců grafických čipů, ATI/AMD a Nvidie, případně od vývojářů her nebo herních enginů, pro něž byla podpora nového a mediálně propíraného API jasná marketingová výhoda.
Microsoft připravil 74sekundovou ochutnávku smixovanou z her a aplikací, které budou podporovat DirectX 12 a které si tudíž plně vychutnáte pouze na Windows 10. Demonstrační video zahrnuje tituly jako:
- Deus Ex: Mankind Divided
- Forza Motorsport 6: Apex
- Quantum Break
- Gears of War: Ultimate Edition
- Fable: Legends
- King of Wushu
- 3DMark Time Spy
- Ashes of the Singularity
- Just Cause 3
Možná už vás napadá, že to se seznamem trochu skřípe. Pravá ruka Microsoftu zřejmě neví, co dělá levá. Zatímco na jedné straně Microsoft propaguje hru Fable: Legends, na druhé straně ohlásil předčasné ukončení jejího vývoje, definitivní odstavení v dubnu a následné zavření herního studia Lionhead UK, které mělo toto RPG na starost.
Druhou perličkou je pak Gears of War: Ultimate Edition, který během pár dní od vydání proslul nechvalným uživatelským hodnocením, kritikou pro řadu bugů a v posledních dnech i tím, že některé problémy, které se objevovaly po zapnutí efektu HBAO+ z balíku GameWorks na některých nových Radeonech „vyřešil“ Microsoft tím, že efekt natvrdo vypnul všem majitelům Radeonů (tedy i těm, na jejichž hardwaru artefakty a cukání nepůsobil).
Na třetí perličku upozornili sami diváci pod videem na YouTube: zhruba 5-7 sekund poté, co se objeví slogan „[DirectX 12:] Smoother framerate“ následuje scéna se střelbou a explozí, která od oka vypadá na méně než 10 FPS, zkrátka se viditelně trhá i ve videu. Pokud ale tyto „detaily“ vynecháme, stojí video za zhlédnutí.
Youtube (video)