Microsoft v tichosti pohřbívá značku Lumia
Divize Microsoftu, která má na starost mobilní telefony, předvedla za fiskální rok 2016 vůbec nejhorší finanční výsledky ve své historii. Zatímco ještě během fiskálního roku 2015 prodala 36,8 milionu Lumií a 126,8 milionu dalších telefonů, ve fiskálním roce 2016 to již bylo jen 13,8 milionu Lumií a 75,5 milionu dalších telefonů. Finančně šlo o propad příjmů o $4,2 miliardy, což odpovídá 56 %.
I když Microsoft žádná oficiální prohlášení o budoucnosti značky Lumia nepředložil, nedochází již k její propagaci, nejsou ohlašovány nové modely a nyní se navíc začaly z webu Microsoftu vytrácet prvky, které s touto značkou souvisely. Nejlépe je to patrné na Microsoft Store, kde měla Lumia svoji pozici rovnou na titulní stránce - z nabídky ale byla odstraněna a její pozici dostalo „Education Store“, produkty související se vzděláváním.
Lumia zmizela z hlavní nabídky Microsoft Store (předposlední řádek)
Související produkty lze na stránkách ještě najít, ale je třeba se k nim proklikat postupně přes nabídku Devices.
Přestože se Microsoft k tomuto tématu otevřeně nevyjadřuje, existují indicie, na jejichž základě lze předpokládat, že svým obchodním partnerům již nějaké informace poskytl. Kupříkladu americká společnost Blu, která byla známa nabídkou vlastních smartphonů vybavených operačními systémy Android a Windows, na samém konci srpna ze své online nabídky položku „Windows Phones“ rovněž vyřadila.
Zdá se, že redmondský gigant nechá Lumii v tichosti odejít, utlumí propagaci Windows Phone ve směru ostatních výrobců a bude se soustředit pouze na Surface Phone; klíčový produkt, jehož vydání očekáváme na jaře 2017.