Windows 8 podpoří Microsoft nejdražší reklamní kampaní ve své historii
Na reklamní kampaň, která má stát $1,5 - 1,8 miliardy, se dá nahlížet různě. Řada lidí tvrdí, že bez reklamy nemůže být žádný produkt opravdu komerčně úspěšný, podle názorů jiných se dobré zboží prodává samo. Samozřejmě necháme na vás, jaký si v tomto ohledu uděláte názor.
Faktem ovšem zůstává, že tato kampaň je nejdražší za celou historii Microsoftu (i relativně masivní propagace Windows 95 byla nesrovnatelně levnější - vyšla tehdy na $200 milionů). Zajímavé ale je, že nalití takového obnosu do reklamy nemá obdoby nejen v rámci firmy, ale podle pamětníků se dosud něco takového nestalo v celé branži.
To může znamenat, že si Microsoft uvědomuje, že vsadil vše na jednu kartu a - jak opakovaně zmínil WIFT - když už se firma vydala tímto směrem, není pro ni cesty zpět; neúspěch zkrátka není jednou z možností.
Softwarový gigant se tímto způsobem možná snaží přehlušit i nespokojené hlasy z herního světa - ze všech lze jmenovat třeba hlavu Valve, Gabea Newella nebo vývojáře Minecraftu Makuse Perssona, kteří se několikrát vyjádřili ve smyslu, že koncept Windows 8 může znamenat konec her na platformě PC tak, jak jsme to znali doposud.
Do jaké míry jsou tyto vize realistické, ukáže až čas. Přesto by možná bylo účelnější, kdyby alespoň část z peněz, které půjdou do reklamy, Microsoft věnoval na užší spolupráci s herními studii namísto toho, aby svým přístupem vytvářel podněty k negativnímu vnímání vlastního produktu.