Nintendo Switch bude podporovat Vulkan, SoC poběží na nižších taktech
Společnost Nintendo údajně nechtěla riskovat zpoždění a proto se rozhodla u Nvidie objednat starší 20nm model Tegry s grafickou architekturou Maxwell namísto verze s Pascalem na 14/16nm procesu. Podle informací webu Eurogamer jde o obdobu SoC Tegra X1, ovšem podtaktovanou. Co se procesorových jader týče, měla by běžet na 1020 MHz bez ohledu na to, zda je zařízení zadokované nebo ne. To je do jisté míry logické, zátěž na procesor není závislá na rozlišení a grafických detailech, takže zde dává stabilní takt smysl. Je ovšem zhruba poloviční oproti frekvenci Tegry X1 v SHIELD Android TV.
Co se taktu grafického jádra týče, pak mu podle Eurogamer byla pro zadokované využití nastavena frekvence 768 MHz (ve srovnání se zhruba 1GHz pro Tegru X1 v SHIELD Android TV) a 307 MHz pro mobilní využití. Při mobilním využití může být snížen i takt pamětí z 1600 na 1333 MHz. Byť Eurogamer tyto údaje předkládá velmi sebejistě, mějte na paměti, že jde o neoficiální specifikace. Taktovací frekvence se jeví až nečekaně nízké, takže bude lepší si zatím ponechat určitý odstup a hodnotit až na základě toho, jestli se potvrdí.
Co ale můžeme považovat za zcela jisté, je podpora API. Nintendo Switch je vybaven pro použití OpenGL 4.5, OpenGL ES a hlavně Vulkanu. U všech těchto API uvádí Khronos Group konzoli Switch ve výčtu podporovaných zařízení. Jak ilustroval již Intel nebo Apple, nízkoúrovňová API mohou mít velmi příznivý dopad na spotřebu integrovaných řešení, takže mohou prodloužit dobu, po kterou je zařízení schopné ve 3D běžet na baterii. Záleží ovšem na tom, zda je daný systém nastaven pro dosažení maximální výkonu, nebo tak, aby s výkonem na úrovni klasických API dosahoval nižší spotřeby.
Z Nintendo Switch (alias Nintendo NX) se krystalizuje zajímavý produkt, který se skutečně významným způsobem liší od předchozích generací. Bude jistě velmi zajímavé sledovat jeho nástup a ohlasy uživatelů nejen v době vydání, ale po celou jeho éru.