Optimalizace Assassin's Creed 5 a Watch Dogs stály Nvidii $5 milionů
Zprávu o uzavření spolupráce přinesl server Fudzilla, podle kterého podobný krok zvažovala i AMD. Ta ale nakonec vyhodnotila jako výhodnější spolupráci na titulu Battlefield 4 a situace tak využila Nvidia. Očekávat můžeme zaměření na podobné technologické aspekty, jaké v souvislosti s novou generací hardwaru propaguje AMD, tedy 4k rozlišení a 4k textury.
I když se zpravidla nedozvídáme, jaké peníze se ve spolupráci mezi výrobci hardwaru a herními vývojáři točí, podobná situace už tu jednou byla. Konkrétní cifra padla v souvislosti s kauzou Assassin's Creed roku 2008, kdy se rozvířily spekulace na téma odstranění podpory DirectX 10.1 a financemi ve výši dvou milionů amerických dolarů plujících směrem Nvidia -> Ubisoft.
Od té doby se však situace na trhu poměrně změnila a strategie se neupírá k exkluzivním optimalizacím pro jednotlivé tituly, jako spíš k optimalizacím na úrovni herních enginů. Těch v posledních letech výrazně ubylo a jejich autoři mezi sebou soutěží především co se multiplatformity týká, aby zaujali vývojáře jednotlivých her (čím více platforem hra podporuje, tím více kopií je možné prodat).