Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Nvidia připravuje kaskádový displej složený ze dvou LCD o nízkém rozlišení

Nvidia Cascaded Displays 01
Vytvořit malý displej o vysokém rozlišení není ani jednoduché ani levné. Nvidia proto začala experimentovat s kaskádovým skládáním LCD o nízkém rozlišení za účelem zobrazování ve vyšším.

I když byly prvotním důvodem k experimentování snahy o snížení výrobních nákladů pro brýle či helmy orientované na virtuální realitu, mohou najít levnější displeje s vysokým rozlišení uplatnění i v jiných sférách - mimo jiné Nvidia vyzkoušela i nasazení v projektorech.

Celý koncept zakládá na dvou LCD vrstvách položených přes sebe (s mírným posunem, který zřejmě odpovídá polovině rozteče pixelu) a jedním společným podsvícením. Pokud se použije vhodné zpracování obrazu pro signál odesílaný oběma LCD, má výsledný obraz vyšší rozlišení než jednotlivá LCD.

Nvidia Cascaded Displays 03

Experimentální platforma byla postavena na dvou 7palcových 1280×800 LCD. Umožnila porovnat různé metody tvorby obrazu pro zjištění rozdílů v subjektivní kvalitě i odstupu signál-šum. Krom nárůstu rozlišení je možné s vhodným zpracováním obrazu využít dvojice kaskádových displejů k zobrazování ve dvojnásobné obnovovací frekvenci, což vede k subjektivně plynulejšímu obrazu.

Nvidia Cascaded Displays 02

Prototyp má samozřejmě i svá negativa, tkví ve výpočetních nárocích, které zajišťují úpravu vstupních obrazových dat tak, aby docházelo k efektivnímu navýšení rozlišení / obnovovací frekvence. To navyšuje energetické nároky a vytváří určitý lag. Zmínit lze třeba i potřebu výkonnějšího podsvícení.

Nápad je to každopádně zajímavý a bez ohledu na to, zda najde uplatnění zrovna v helmách pro virtuální realitu (se kterými to John Romero nevidí příliš růžově) se jistě najdou odvětví, pro které bude možnost navýšení výstupního rozlišení nad úroveň nejlepších panelů přínosem.

Diskuse ke článku Nvidia připravuje kaskádový displej složený ze dvou LCD o nízkém rozlišení

Pátek, 1 Srpen 2014 - 07:26 | danieel | Mohli jste uvest zdroj: https://research.nvidia....

Zobrazit diskusi