Nvidia připravuje kaskádový displej složený ze dvou LCD o nízkém rozlišení
I když byly prvotním důvodem k experimentování snahy o snížení výrobních nákladů pro brýle či helmy orientované na virtuální realitu, mohou najít levnější displeje s vysokým rozlišení uplatnění i v jiných sférách - mimo jiné Nvidia vyzkoušela i nasazení v projektorech.
Celý koncept zakládá na dvou LCD vrstvách položených přes sebe (s mírným posunem, který zřejmě odpovídá polovině rozteče pixelu) a jedním společným podsvícením. Pokud se použije vhodné zpracování obrazu pro signál odesílaný oběma LCD, má výsledný obraz vyšší rozlišení než jednotlivá LCD.
Experimentální platforma byla postavena na dvou 7palcových 1280×800 LCD. Umožnila porovnat různé metody tvorby obrazu pro zjištění rozdílů v subjektivní kvalitě i odstupu signál-šum. Krom nárůstu rozlišení je možné s vhodným zpracováním obrazu využít dvojice kaskádových displejů k zobrazování ve dvojnásobné obnovovací frekvenci, což vede k subjektivně plynulejšímu obrazu.
Prototyp má samozřejmě i svá negativa, tkví ve výpočetních nárocích, které zajišťují úpravu vstupních obrazových dat tak, aby docházelo k efektivnímu navýšení rozlišení / obnovovací frekvence. To navyšuje energetické nároky a vytváří určitý lag. Zmínit lze třeba i potřebu výkonnějšího podsvícení.
Nápad je to každopádně zajímavý a bez ohledu na to, zda najde uplatnění zrovna v helmách pro virtuální realitu (se kterými to John Romero nevidí příliš růžově) se jistě najdou odvětví, pro které bude možnost navýšení výstupního rozlišení nad úroveň nejlepších panelů přínosem.