Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Nvidia se chlubí PhysX efekty v Batman: Arkham Origins

Nvidia PhysX Batman Arkham Origins 03
Vadí vám, že fyzikální efekty obvykle nemají vliv na hratelnost? Zapněte si PhysX v novém Batmanovi a poznáte rozdíl. Přes všechen dým, mlhu, páru, sníh a oheň nic neuvidíte ;-)

Jak říká marketing, pokud máme nový efekt, není důležité, aby byl použitý realisticky, ale musí být především vidět. Pamětníkům se možná vybaví obsah následujícího (již devět let) starého screenshotu z Far Cry - první hry, kde byla marketingově propagována podpora HDR:

Far Cry HDR
Far Cry (2004): V pozadí nedošlo k explozi supernovy, jde jen o svit měsíce v „HDR“ podání

Asi nebude náhodou, že nám videoprezentace PhysX efektů z nového Batmana právě tuto scénu připomněla. Pokud jste totiž ve Far Cry za svitu měsíce viděli jako ve dne (neřešme, jak přitom vypadala obloha), tak v Batmanovi je toho s přidanými fyzikálními efekty naopak vidět spíš méně:

Nvidia PhysX Batman Arkham Origins 05
Batman: Arkham Origins - PhysX zapnutý

Pára, dým, mlha, sníh nebo oheň navíc totiž velmi výrazně ovlivňují podobu výsledné scény, která sice získá jinou atmosféru, ale troufáme si říct, že to je na úkor přehlednosti, zřetelnosti a tím pádem i hratelnosti:

Nvidia PhysX Batman Arkham Origins 04
Batman: Arkham Origins - nahoře bez přidaných efektů, dole se zapnutým PhysX

Alespoň dostupné ukázky vyvolávají dojem, že cílem opět nebylo dosažení realističtějšího fyzikálního modelu, ale spíš nalepení efektů, které budou všude a na první pohled vidět.

Nvidia PhysX Batman Arkham Origins 03
Batman: Arkham Origins - PhysX zapnutý

Krom efektů PhysX zmiňuje Nvidia i podporu pro teselaci (konkrétně slovy: „It's really crazy! It's craaaazy!!!“ :-) a anti-aliasing TXAA:

Nvidia PhysX Batman Arkham Origins 01

Rozdíl po zapnutí TXAA je natolik výrazný, že  - jak sami jistě vidíte - zůstává patrný i ze screenshotu z Youtube videa překomprimovaného do formátu JPEG a zmenšeného na tento náhledový obrázek. Hodnocení si protentokrát odpustíme a raději jej necháme na vás. Všechny efekty a rozdíly „s“ a „bez“ jsou zachyceny v následujícím videu. Doporučujeme přehrát, je krátké, takže to moc času nezabere a třeba si i uděláte jiný názor, než je ten náš…

Tagy: 

Diskuse ke článku Nvidia se chlubí PhysX efekty v Batman: Arkham Origins

Čtvrtek, 19 Září 2013 - 08:44 | Ludek Jelinek | Proboha, jistě že to musí být zjednodušeno. Ale...
Středa, 18 Září 2013 - 17:54 | ZELEZNAK | jojo to uz sem videl pekna traparna :D
Středa, 18 Září 2013 - 15:21 | John Crane | Ja bych rekl ze vizualne muze byt lepsi cokoliv s...
Středa, 18 Září 2013 - 15:18 | Doug Quaid | a kde v realnom svete su vzdy rovnake, idealne...
Středa, 18 Září 2013 - 14:09 | Anonym | na Apexu se podílelo hodne lidi a to z celého...
Středa, 18 Září 2013 - 14:06 | Marek Moravčík | Akým spôsobom a v akej hre či deme si to testoval...
Středa, 18 Září 2013 - 14:05 | Richmond | Pokud jsou input data stejná tak logicky musí...
Středa, 18 Září 2013 - 13:43 | Marek Moravčík | Jo a btw ja som si napríklad nový Tomb Raider...
Středa, 18 Září 2013 - 13:43 | j j | Naopak padla, protože fyzikální zákony jsou vždy...
Středa, 18 Září 2013 - 13:12 | Marek Moravčík | No PhysX v nadpise je iba vtedy keď sú použité...

Zobrazit diskusi