Nvidia se chlubí PhysX efekty v Batman: Arkham Origins
Jak říká marketing, pokud máme nový efekt, není důležité, aby byl použitý realisticky, ale musí být především vidět. Pamětníkům se možná vybaví obsah následujícího (již devět let) starého screenshotu z Far Cry - první hry, kde byla marketingově propagována podpora HDR:
Asi nebude náhodou, že nám videoprezentace PhysX efektů z nového Batmana právě tuto scénu připomněla. Pokud jste totiž ve Far Cry za svitu měsíce viděli jako ve dne (neřešme, jak přitom vypadala obloha), tak v Batmanovi je toho s přidanými fyzikálními efekty naopak vidět spíš méně:
Pára, dým, mlha, sníh nebo oheň navíc totiž velmi výrazně ovlivňují podobu výsledné scény, která sice získá jinou atmosféru, ale troufáme si říct, že to je na úkor přehlednosti, zřetelnosti a tím pádem i hratelnosti:
Alespoň dostupné ukázky vyvolávají dojem, že cílem opět nebylo dosažení realističtějšího fyzikálního modelu, ale spíš nalepení efektů, které budou všude a na první pohled vidět.
Krom efektů PhysX zmiňuje Nvidia i podporu pro teselaci (konkrétně slovy: „It's really crazy! It's craaaazy!!!“ :-) a anti-aliasing TXAA:
Rozdíl po zapnutí TXAA je natolik výrazný, že - jak sami jistě vidíte - zůstává patrný i ze screenshotu z Youtube videa překomprimovaného do formátu JPEG a zmenšeného na tento náhledový obrázek. Hodnocení si protentokrát odpustíme a raději jej necháme na vás. Všechny efekty a rozdíly „s“ a „bez“ jsou zachyceny v následujícím videu. Doporučujeme přehrát, je krátké, takže to moc času nezabere a třeba si i uděláte jiný názor, než je ten náš…