Nvidia Tegra K1 v ovladači nouveau
Pokud vezmeme doslova informace, které vypustila sama Nvidia při představení Tegry K1, pak toto je první případ, kdy Nvidia sama vydává open-source kód k ovladači pro své GPU, a to přímo nejnovější generaci GPU. Grafická část Tegry K1 totiž staví na architektuře Kepler. Je to též pokračování nedávno ohlášeného velkého obratu v přístupu Nvidie k open-source světu i pro samotný ovladač nouveau. Donedávna byla politika Nvidia vůči němu ve stylu "tolerujeme jej, ale nijak se neangažujeme" a nouveau spoléhalo na kód vyvinutý reverzním inženýrstvím. Nyní do něj přispívá sama Nvidia.
Nové patche do tohoto ovladače umožňují běh s ne-PCI GPUa přidávají počáteční podporu pro GPU GK20A. Ačkoli jde o velmi raný a z hlediska funkcí nabízených SoC Tegra K1 nekompletní kód, lze již testovat některé jeho aspekty v praxi. První sada patchů (1 až 9) implementuje obecné vlastnosti, ze kterých bude benefitovat jak GK20A, tak jiná GPU. Druhá sada (10 až 14) aktualizují subdev/engine ovladače pro GK20A tak, že nový jednoduchý ovladač paměti simuluje dedikovanou grafickou paměť (jak ji nouveau používá) alokací velké části systémové paměti při bootu. To ale není optimální řešení, jde spíše o dočasný hack, který Nvidia nedoporučuje trvale nasadit.
Nadále samozřejmě platí, že preferovanou metodou provozu Nvidia GPU, ať již ARMových, nebo x86-kových, je uzavřený ovladač GeForce. Nouveau kupříkladu stále podporuje "jen" OpenGL 3, zatímco Nvidia ve svém ovladači GeForce nabízí aktuální OpenGL 4.x. A jsou tu i další věci jako podpora reclockingu, tedy v podstatě kvalita implementace správy napájení: i zde je uzavřený ovladač na míle daleko od nouveau.
Snad se ale blýská na lepší časy.
Diskuse ke článku Nvidia Tegra K1 v ovladači nouveau