Nvidia tvrdí, že podporu PhysX na multicore CPU neočesala
Nejprve tedy slova Richarda Huddyho, AMD Worldwide Developer Relations manažera, který v rozhovoru pro server bit-tech.net prohlásil:
„Když Nvidia koupila firmu Ageia, měla v PhysX docela slušnou podporu vícejádrových procesorů. Když se na to podíváte nyní, běhá to převážně na jednom, maximálně dvou jádrech. To je docela bída! Zajímalo by mě, proč to Nvidia udělala, proč se vykašlala na podporu něčeho, co ji nezajímá, tedy aby to běhalo efektivně i na CPU jádrech. No proč – protože ji to nezajímá z uživatelského pohledu, jde jí o to, aby prodala více grafik a proto to kódují tak, aby to na GPU vypadalo rychlejší než na CPU. Je to podobné jako staré triky v kompilátoru Intelu, Nvidia prostě z PhysX vyřadila podporu vícejádrových procesorů. Kdyby to bylo naprogramováno správně, pak vícejádrové procesory zvládnou většinu fyziky počítat samy. To zdůrazňování PhysX na GPU, které kolem sebe vidíme, je přehnané a pochází od jedné firmy dělající fyziku přes GPU … jakoby PhysX bylo boží odpovědí na všechny problémy s fyzikou, zatímco je to vlastně jen jedno z řešení.“
Na to včera zareagoval Nadeem Mohammad, ředitel produktového managementu přes PhysX, když na svém blogu napsal:
„Byl jsem členem PhysX týmu už ve firmě Ageia a nyní i v Nvidii a mohu čestně prohlásit, že od doby sloučení obou firem se v SDK nedělaly žádné změny, které by způsobovaly záměrné snížení výkonu PhysX při softwarovém počítání nebo na vícejádrových procesorech. PhysX SDK API je navrženo tak, že ovládání vláken dělá výhradně vývojář aplikace, nikoli samotné funkce SDK. Jeden z nejlepších příkladů je 3DMark Vantage, který používá 12 vláken v situaci, kdy se PhysX počítá softwarově. Tato úroveň podpory více jader a metodologie programování se nezměnila od počátku existence PhysX. A abych předešel dalšímu absurdnímu tvrzení, byl by nesmysl tvrdit, že jsme vyladili podporu multicore CPU ve PhysX pro tento případ.
…
Jak vidno, je to zase další nepodložené obvinění zaměstnancem jednoho z našich konkurentů. Píšu to tady a přímo a nazývám to pravým jménem: je to úplný nesmysl. Nvidia PhysX plně podporuje vícejádrové CPU a vícevláknové aplikace, tečka. Naše vývojářské nástroje umožňují vývojářům navrhovat jejich způsob využití PhysX v počítačových hrách s plnou podporou vícejádrových procesorů a plně využívat vícevláknových schopností.“
No, a nyní je to na vás. Na kterou stranu se přikloníte více?