Ovladače Lunar Lake asi mají slabiny, v některých hrách je výkon pod Meteor Lake
Jedním z velkých prvků mobilních procesorů Lunar Lake měla být integrovaná grafika. Intel ve svých prezentacích sliboval 50% výkonnostní posun, později již jen 30%. NotebookCheck v recenzi naměřil (ve srovnání s průměrem testovaných 14″ sestav s Meteor Lake) posun herního výkonu 17,3 %.
Důvodem může být, že se najde nemálo her, kde se výkon mezigeneračně neposunul nebo mírně klesl, jsou však i situace, kde propadl extrémně. Na takový případ narazil Tom'sHardware se hrou Black Myth: Wukong, kde grafika Lunar Lake dosahuje 22 FPS, zatímco Meteor Lake zvládal 38 FPS (a konkurenční Strix Point nabízí 45 FPS):
(Tom'sHardware)
Sice nelze vyloučit, že jde o vlastnost grafické architektury, ale o trochu pravděpodobnější se zdá, že ovladače grafické architektury Battlemage nejsou dotažené a chybějí optimalizace pro některé hry. Integrovaná grafika v Lunar Lake ani po zvýšení energetických limitů (Performance) nedosahuje výkonu grafiky Meteor Lake ve výchozí konfiguraci (Standard), takže zjevně nejde o důsledek rozdílu ve výchozích energetických limitech.
V souvislosti s profily napájení lze zmínit ještě otázky, které vyvolalo testování Lunar Lake webu NotebookCheck s různými energetickými profily oproti ostatním mobilním procesorům ve výchozí konfiguraci. Vyšší energetické profily lze samozřejmě nastavit i jiným notebookům / procesorům. Příkladem může být měření Tom'sHardware ve hře CyberPunk 2077:
(Tom'sHardware)
Zatímco Lunar Lake (Core Ultra 9 288V) je ve výchozí konfiguraci (Standard) podle očekávání o něco rychlejší než Meteor Lake (Core Ultra 7 155H), při zvýšeném napájecím limitu (Performance) se situace obrací a vyšší výkon nabízí Meteor Lake - téměř na úrovni AMD Strix Point (Ryzen AI 9 HX 370) ve výchozí konfiguraci. Po přepnutí APU do režimu Performance dosáhne v této hře výkonu ještě o 43 % vyššího než v základu.
Zda tyto a další anomálie, na které redakce webu Tom'sHardware při testování narazila, vyřeší ovladače, je zatím otázkou. Zdá se však, že alespoň část z nich (zejména situace, kdy grafika ve stejné konfiguraci napájecího profilu dosahuje výrazně nižší výkonu než grafika Meteor Lake) by mohly být časem vyřešeny.