Patch pro ZBrush zvýšil výkon Ryzenu >2000×
Pixologic ZBrush je aplikace pro ztvárnění 3D objektů. Používají ji různí vývojáři, filmová studia, reklamní studia, grafici a podobně. Pro lepší představu potenciálu můžete nahlédnout do galerie. Jednou z fází práce v ZBrush je light placement (umístění světel). Ta v dosavadní verzi softwaru na sestavě s procesorem AMD Ryzen 7 1800X a 2× 8GB DDR4-2400 trvala 22,5 sekundy.
S aktualizovanou verzí, která doplnila optimalizace pro Ryzen, čas potřebný pro light placement klesl na 11 milisekund, tedy na 2047×. Tato hodnota samozřejmě vypadá velice pěkně, až se chce člověku uvažovat, kde končí hranice optimalizace a začíná oprava bugu. Ovšem jelikož není jasné, jak dlouho příslušná fáze trvá kupř. na procesorech předchozí generace, řadě FX-8000/9000, nelze kategoricky rozhodnout, zda šlo o důsledek bugu, nebo využití potenciálu nové architektury, případně cosi na rozmezí.
Krom výsledků v ZBrush se AMD vrátila k patchi na Rise of the Tomb Raider, o kterém jsme již informovali. Podle jejích testů dochází ve FullHD rozlišení v závislosti na nastavení k ~30% nárůstu výkonu. Samozřejmě v situacích více limitovaných výkonem GPU (4k rozlišení ap.) bude nárůst daný efektivnějším nakládáním s procesorovým výkonem nižší.
Podle vyjádření autora hry, studia Crystal Dynamics, došlo k úpravě velikosti úloh, které byly přiřazované jednotlivým vláknům. Některé byly rozděleny na menší, aby mohlo být efektivně zapojeno více vláken a jiné, kde přílišné dělení nepřinášelo užitek, byly zase sloučeny a tím ušetřen výkon scheduleru. Studio dále našlo rezervu v kombinaci procesoru Ryzen a grafických čipů Nvidie: Správou textur po větších blocích byl snížen overhead procesoru a tím dále zvýšen výkon.
AMD, ilustrace: Blair @ Pixologic gallery