Přestala vám fungovat tiskárna? Jde pravděpodobně o bug Windows 10
Problém se vás může týkat, pokud splňujete následující tři podmínky:
- používáte tiskárnu (multifunkci, kopírku ap.)
- připojena je přes USB
- používáte Windows 10 v některé z posledních třech verzích (což platí pro většinu uživatelů)
Pokud tedy máte Windows 10 ve verzi 1903 nebo novější, pak se vám po spuštění počítače (tedy po vypnutí nebo restartu) již nemusí hlásit USB tiskárna, která byla vypnutá / restartovaná / odpojená. Tiskárnu buďto ve výběru zařízení neuvidíte, nebo bude offline. Každopádně komunikace s počítačem nebude fungovat.
V případě, že se ale potíže s vaší tiskárnou liší od výše popsaného, projděte si ještě seznam nejčastějších problémů s tiskárnami a jejich řešení. Je také možné, že máte špatně připojenou tiskárnu k počítači či problém s ovladačem.
Microsoft o bugu ví a pracuje na řešení. Můžete vyzkoušet následující provizorní řešení:
- vypnutý počítač, vypnutá odpojená tiskárna
- zapněte tiskárnu a počkejte, až naběhne
- připojte zapnutou USB tiskárnu k vypnutému počítači
- zapněte počítač
Pokud by tento postup nepomohl, nezbývá než využít jiné alternativy připojení: Pokud vaše tiskárna podporuje Wi-Fi, síťové připojení (ethernet / RJ-45), Bluetooth ap., můžete zkusit alternativní způsoby připojení k počítači s Windows 10. Případně dočasně tisknout ze zařízení, na kterém nejsou Windows 10 (některé tiskárny podporují např. tisk přes Bluetooth z mobilu / tabletu ap.).
Poslední možností je počkat na vydání a instalaci aktualizace, která problémy odstraní.