Radeon Software 21.4.1 přináší Boost s podporou VRS a vyšší stabilitu
Minulý týden jsme informovali o verzi 21.3.2, která redakci webu ComputerBase příjemně překvapila nárůsty výkonu v několika hrách (a podle diskuze pod zprávou několik našich čtenářů překvapila propady výkonu v několika jiných hrách) a již je tu verze další. Čím nás překvapí ta? Mimo jiné přináší:
- rozsah instalace
- Link 4.0
- rozšířený monitoring
- Radeon Boost Variable Rate Shading
- AMD Crash Defender
Uživatel si může zvolit rozsah instalace od minimální až po plnou včetně výběru prvků, které (ne)budou nainstalovány.
Link 4.0 rozšiřuje podporu streamování mezi zařízeními a přináší funkci nazvanou Link Game, která umožňuje, aby se v podporované hře připojil další hráč k vaší sestavě. Mělo by to fungovat lokálně i vzdáleně - jak praktické a použitelné to bude, řeknou až testy.
Statistiky jsou nyní rozšířené o zobrazování Ryzen CPU Metrics, tedy charakteristiky procesoru Ryzen. Samozřejmě za předpokladu, že se v sestavě alespoň nějaký nachází.
Tyto ovladače také nasazují s vydáním Radeonů RX 6000 ohlášenou novinku: Vychází z funkce Radeon Boost. Ta standardně funguje (a i v budoucnu bude) na principu snížení rozlišení v pohybu. Pokud uživatel žádá dodržení určitých FPS, je v pohybu rozlišení sníženo (adekvátně tomu, jaké FPS jsou vyžadovány) a snímková frekvence takto stabilizována. Současná verze funguje v rámci této definice dobře, neboť v pohybu není pokles detailů příliš zjevný. Problém však je, pokud jsou v pohyblivé scéně statické prvky. Třeba hlaveň zbraně, auto (které hráč řídí) ap. Zkrátka prvky, které jsou více-méně stabilní bez ohledu na pohyb ve scéně. Na nich může být pokles rozlišení více patrný. Vylepšený Radeon Boost (Variable Rate Shading Boost) by měl využívat podpory VRS (Variable Rate Shading) architektury RDNA 2 a stabilní prvky budou vykresleny v plném rozlišení. VRS je technologie podporovaná od poslední verze DirectX 12, takže podpora musí být jak na straně hry (třeba u DX11 ji využít nelze), tak na straně hardwaru.
Radeon Boost (klasický, postavený na rozlišení) | Radeon Boost (nový, postavený na VRS) |
---|---|
Apex Legends | Rise |
Seznam her podporujících Radeon Boost se rozrostl a jeho verze jsou podporovány, jak uvádí tabulka výše.
Poslední větší novinkou je AMD Crash Defender. Tato funkce by měla být schopna předejít úplnému pádu systému nebo zámrzu v některých případech, kdy k takové situaci došlo. AMD nespecifikovala, jak přesně funguje nebo jak se liší od procesu crash defender, který už byl přítomný v loňských ovladačích. Bug Report Tool pak data od Crash Defenderu posbírá a umožní nahlásit.