Vega FE: 27. června, Vega RX: měsíc poté
Radeon Vega Frontier Edition vybavený 16GB HBM pamětmi druhé generace bude vydaný za necelý měsíc, v úterý 27. června. Karta vybavená profesionálním softwarem je určena pro profesionální zpracování grafiky, herní a VR vývojáře, pro zpracování dat, ale lze ji použít i na hraní her. Širokým zaměřením jde do jisté míry o nástupce původního Radeonu Pro Duo se dvěma čipy Fiji.
Čistě na hráče cílí Radeon RX Vega, který cílovému obecenstvu nabídne výhodnější poměr cena / výkon. Na trh půjde společně s ovladači, které budou obsahovat optimalizované herní profily, patrně dosáhne i o něco vyšších taktovacích frekvencí a základní model doplní 8 GB paměti HBM2. Lisa Su potvrdila vydání koncem července k příležitosti Siggraph 2017. Ten trvá od neděle 30. července do čtvrtka 3. srpna, takže se jako pravděpodobné datum jeví pondělí 31. července. I když AMD většinu produktů vydává tradičně v úterý, šlo by v tomto případě již o srpen, přičemž Su zmínila explicitně červenec.
Závěrem vstupu o GPU Vega nabídla CEO společnosti krátkou ukázku ze hry Prey. Hardwarová konfigurace zahrnovala šestnáctijádrový procesor Ryzen ThreadRipper a dvojici grafických karet Radeon RX Vega v CrossFire. Hra měla nastaveny nejvyšší detaily v kombinaci se 4k rozlišením. Tentokrát demo nezahrnovalo zobrazení okamžitých FPS, takže bylo čistě ukázkou hotové platformy ThreadRipper, funkční podpory CrossFire pro Vegu a vyzdvihnutí faktu, že ThreadRipper nabízí každému GPU plných 16 linek PCIe 3.0.
Ukázka zahrnovala akční scénu, která je i v náročných okamžicích vykreslována plynule. Více nelze z krátké prezentace vyvozovat. Spekulace nad FPS jsou poměrně problematická záležitost, protože Prey vykazuje vysoké výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými typy scén. Můžeme dohledat testy, které kupříkladu na GeForce GTX 1080 Ti ve 4k a velmi vysokých detailech uvádějí výsledných ~60 FPS, zatímco jiné dosahují 90 FPS. AMD patrně touto ukázkou nechtěla demonstrovat víc než celkovou funkčnost své nové high-end platformy.