Raytracing na GTX: GTX 1080 na úrovni GTX 1660 Ti, GTX 1080 Ti jako RTX 2060
Tentokrát se již nebudeme vracet k architektuře a podílu jednotlivých prvků na výkon s použitím raytracingu, to už bude dnes jen okrajová záležitost a pokud byste se k tématu chtěli vrátit, můžete využít březnový článek:
Samotný ovladač nese označeno GeForce Game Ready Driver 425.31 - WHQL a můžete si ho stáhnout zde (má 553 MB). Přináší mimo jiné podporu pro raytracing u grafických karet:
- Pascal
- GeForce GTX 1060 6GB
- GeForce GTX 1070 (Ti)
- GeForce GTX 1080 (Ti)
- Titan X(p)
- Turing
- GeForce GTX 1660 (Ti)
Jak jste si mohli povšimnout, není podporována celá generace Pascal paušálně, pouze od GeForce GTX 1060 výše a to ještě za podmínky přinejmenším 6GB kapacity paměti. Modely jako GeForce GTX 1060 3GB nebo 5GB tedy podle těchto specifikací podporované nejsou.
Nvidia upozorňuje, že různé způsoby využití raytracingu (různé efekty) se mohou výrazně lišit nároky na akceleraci, takže zatímco např. odlesky nebo stíny (Battlefield V, Shadow of the Tomb Raider) zvládnou nejvýkonnější modely Pascalu rozchodit při 1920×1080 při střední kvalitě raytracingu v plynulých (50-60) FPS, dojde-li na náročnější nasazení jako Global Illumination a Ambient Occlusion (Metro Exodus) nemá Pascal šanci hru použitelně rozhýbat.
Za pozornost stojí i to, že Battlefield V a Shadow od the Tomb Raider zvládá Turing GTX (tedy bez RT cores, ale s architekturou optimalizovanou pro raytracing) velmi dobře a mainstreamová GeForce GTX 1660 Ti drží FPS na úrovni high-endové GeForce GTX 1080 (ač je obvyklý herní výkon první jmenované nižší), Metro Exodus nezvládá a padá na (vůči Pascalu) obvyklou výkonností úroveň.
Tony Tamasi z Nvidie konstatoval, že je na raytracing lepší použít Turing / GeForce RTX, takže - pokud se zamyslíme nad smyslem podpory u Pascalu - vychází z toho, že Nvidia chce přimět stávající obrovskou hráčkou základnu vybavenou Pascalem, aby si raytracing vyzkoušeli. Ti, které zaujme, pak budou motivovaní k upgradu na Turing.