CES 2008: DirectX 11 přibližně za rok
Přímo z výstavy v Las Vegas přináší Fudzilla zvěsti o nové hlavní verzi rozhraní DirectX 11. Již dříve se hovořilo o tom, že by se mělo objevit někdy v roce 2009, konkrétně AMD o tom hovoří v souvislosti s masivnějším využíváním GPGPU, kterému z hlediska (herní) fyziky do té doby nedává prakticky žádné naděje.
Nyní se tedy dozvídáme, že (a to asi nepřekvapí ;-) v Microsoftu na DirectX 11 pracují jako pilné včeličky a zrodit by se tato verze měla zhruba za rok, pokud vše půjde hladce, možná dokonce již ke konci letošního roku. Mezitím jistě dojde i na nějaké veřejné beta verze a testovací buildy pro MSDN subscribery.
Počítat (nezmění-li se nic) bychom mohli z hlediska 3D grafiky právě s implementací počítání fyziky pomocí GPU. Připomeňme, že v té době budou již na světě v běžné praxi nejen koncepty Hybrid SLI a PowerXpress, ale také 3-way SLI/Quad SLI (novodobé) a CrossFire X, takže výkonu bude k dispozici dost, stejně jako propracovanému dělení výkonu, který slibuje ATI R700. Stejně tak z grafického hlediska dojde k doladění prvků z DirectX 10.1 a implementaci nových metod.
Na druhou stranu při pohledu na stávající DirectX 10, která jsou na světě již téměř rok a čtvrt si nemůžeme nevšimnout jen minimálního využití schopností tohoto rozhraní. DirectX 11 a příslušné grafiky tak možná sice budou za rok na trhu, ale pořádné praktické nasazení ve hrách čekejme nejdříve v roce 2010, možná 2011.