Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

CES 2008: DirectX 11 přibližně za rok

BioShock: Little Sister

Přímo z výstavy v Las Vegas přináší Fudzilla zvěsti o nové hlavní verzi rozhraní DirectX 11. Již dříve se hovořilo o tom, že by se mělo objevit někdy v roce 2009, konkrétně AMD o tom hovoří v souvislosti s masivnějším využíváním GPGPU, kterému z hlediska (herní) fyziky do té doby nedává prakticky žádné naděje.

Nyní se tedy dozvídáme, že (a to asi nepřekvapí ;-) v Microsoftu na DirectX 11 pracují jako pilné včeličky a zrodit by se tato verze měla zhruba za rok, pokud vše půjde hladce, možná dokonce již ke konci letošního roku. Mezitím jistě dojde i na nějaké veřejné beta verze a testovací buildy pro MSDN subscribery.

Počítat (nezmění-li se nic) bychom mohli z hlediska 3D grafiky právě s implementací počítání fyziky pomocí GPU. Připomeňme, že v té době budou již na světě v běžné praxi nejen koncepty Hybrid SLI a PowerXpress, ale také 3-way SLI/Quad SLI (novodobé) a CrossFire X, takže výkonu bude k dispozici dost, stejně jako propracovanému dělení výkonu, který slibuje ATI R700. Stejně tak z grafického hlediska dojde k doladění prvků z DirectX 10.1 a implementaci nových metod.

Na druhou stranu při pohledu na stávající DirectX 10, která jsou na světě již téměř rok a čtvrt si nemůžeme nevšimnout jen minimálního využití schopností tohoto rozhraní. DirectX 11 a příslušné grafiky tak možná sice budou za rok na trhu, ale pořádné praktické nasazení ve hrách čekejme nejdříve v roce 2010, možná 2011.

Zdroje: 

David Ježek

Dlouholetý zdejší redaktor (2005-2017), příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce sw patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací. Fanoušek Asimova, Kinga, Feynmana, Sudka, 70mm filmu, sf/vf filmu, Fomapanu 400, starých dobrých her, 99% čokolády, indické kuchyně, domácího kváskového chleba a řady dalších věcí.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku CES 2008: DirectX 11 přibližně za rok

Pátek, 11 Červenec 2008 - 14:15 | Anonym | Hry nestagnujou, táhnou to mmog a hry typu CS....
Středa, 11 Červen 2008 - 13:07 | Anonym | Mňa by zaujímalo, či bude mať do DX11 už podporu...
Pondělí, 14 Leden 2008 - 12:06 | David Ježek | kerala a tos slyšel kde? ono je to totiž trochu...
Pondělí, 14 Leden 2008 - 10:44 | Anonym | V dohledné době Intel konečně ...
Pondělí, 14 Leden 2008 - 01:08 | David Ježek | to já samořejmě vím
Neděle, 13 Leden 2008 - 23:07 | Anonym | Re: David Ježek Ano přesně tak jak máš na obrázku...
Sobota, 12 Leden 2008 - 17:17 | David Ježek | simak a spol: vypadá to přesně takto: http://...
Pátek, 11 Leden 2008 - 22:38 | Anonym | RE: BESPI Nenapsal jsem ,že umí jenom DX 10 ,ale...
Pátek, 11 Leden 2008 - 15:33 | David Ježek | Co by to bylo za královský dvůr bez dvorního...
Pátek, 11 Leden 2008 - 14:47 | Anonym | Šak, to snad, nebylo, ani dříve, když nějaká hra...

Zobrazit diskusi