RECENZE: AMD Athlon 3000G - nejzábavnější dvoujádro na trhu
Kapitoly článků
Co se týče herního výkonu, nejprve se podíváme na oblíbené FullHD rozlišení, ve většině her jsem použil zabudované benchmarky, výjimkou je PREY, Witcher 3, World of Tanks a World of Warships. V těchto hrách využívám vlastní testovací scény či replaye, které jdou replikovat, zaloguji si FPS v čase a přikládám také graf, kde je vidět vývoj FPS během testu.
CSGO
V CSGO používám zabudovanou FPS Benchmark mapu, kterou najdete ve Steam Workshopu, výsledek je pak v průměrných FPS. Detaily jsem výrazně snížil, aby hra byla hratelná na Radeonu RX Vega 3. Zde jsou poměrně zajímavé rozdíly mezi 200GE a 3000G, přetaktovaná Vega 3 zde škáluje opravdu hodně, skoro jsem něco takového nečekal. Intel HD 620 zde poskytuje krásných filmových 30 FPS průměrně. Asi nejvtipnější je to, že když jsem zkoušel přetaktovaný Athlon 3000G(jen RAM a CPU), došlo k nárůstu výkonu o celý jeden FPS na 58 průměrných, nicméně po přetaktování iGPU šel výkon rapidně nahoru. CSGO byla jediná hra v testu, kde iGPU s frekvencí 1600 MHz fungovalo jak má, ostatní hry typicky spadly, nebo zamrzlo celé PC a tak jsem přidal i tento výsledek.
World of Warships 0.8.7.1
World of Warhips je poměrně oblíbený titul z dílen společnosti Wargaming. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark a je v podstatě online a pouze pro více hráčů. Vyrobit testovací scénář není úplně jednoduché, chtěl jsem něco, co by reprezentovalo nějakou standardní slušně dlouhou bitvu s tunou akce a větším množstvím hráčů. WoWS umí ukládat replaye odehraných her, ty lze opětovně přehrát, což jsem také udělal. Hra je optimalizovaná lépe pro NVIDIA karty, podobně jako World of Tanks, proto na GeForce běží lépe. Měření spouštím v momentě kdy začáteční odpočet v bitvě činí 20 vteřin do startu bitvy, bitvu jsem nahrál na YouTube a můžete se na ni podívat na videu níže pro lepší představu jak to vlastně vypadá.
Pokud narážíte na podivný FPS cap 75-77 FPS, je zapotřebí editovat soubor engine_config.xml obsahující řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, který způsobí zamknutí maximálních FPS na nějakých 75. Parametr stačí změnit třeba na 300 a tím navýšíme maximální FPS. Bitva trvá nějakých dvacet minut, proto si doporučuji graf prohlédnout ve vyšším rozlišení, je poměrně dost natažený pro lepší čitelnost. Jsem si vědom, že Wargaming vydává pravidelně nové verze hry, bohužel replaye nejsou většinou spustitelné v novějších verzích a jedná se o poměrně časově náročnou činnost, takže nějakou dobu budu testovat s touto lehce starší verzí hry.
Na přetaktovaném Radeonu RX Vega 3 jsou lodě velmi dobře hratelné a díky vysokým detailům textur vypadá hra navíc poměrně dobře, takže si lodě nouzově zahrajete i na takto levném APU.
World of Tanks 1.6.0.5
World of Warships je poměrně oblíbený titul z dílen společnosti Wargaming. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark a je v podstatě online a pouze pro více hráčů. Vyrobit testovací scénář není úplně jednoduché, podobně jako u lodí je i zde mnoho náhodných faktorů, navíc WOT už delší dobu nehraju, takže jsem prostě odjel několik bitev a vybral jednu úspěšnou, kde se i něco děje. Podobně jako lodě, tanky běží lépe na kartách GeForce, nicméně rozdíly se zdají být o něco menší. Bitva trvá necelých šest minut, měření spouštím jakmile do startu bitvy zbývá dvacet vteřin.
Hra je pohodlně hratelná na všech testovaných grafikách a to i na Intel HD 620, výkon je zde mnohem lepší než v lodích, nicméně asi dost pomáhá fakt, že používám méně náročnou grafiku „Standard“.