Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G - největší, nejtěžší, nejrychlejší

Zdroj: diit.cz - Karel Svoboda

GeForce RTX 5090 je tu, jedná se o moment, na který jsme všichni čekali. Dnes se podíváme na model společnosti ASUS.

Zaklínač 3 je relativně stará hra, ale pořád relevantní. Vývojářské studio CD Projekt Red zakončilo cyklus verzí 4.0, která přidává některé nové technologie, jako třeba raytracing, naštěstí rozbité stíny jsou už nějaký ten pátek vyladěné.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu.

Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

 

DirectX 12

V DirectX 12 režimu jsou podporované technologie jako FSR, DLSS a raytracing. Testuji tak s presetem Ultra s FXAA, tedy bez AI upscalingu či raytracingu.

ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G je dle očekávání o fous nejrychlejší.

graph-9

Při použití 1440p rozlišení se situace opakuje.

graph-10

V UHD rozlišení ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G zcela kraluje a značně se vzdaluje od RTX 4090.

graph-11

 

Zaklínač 3 je také jednou z her podporující technologii Frame Generation, pro tento test tedy zapínám DLSS v Quality režimu a také Frame Generation. Bohužel podporované jsou pouze NVIDIA GeForce RTX 4000 a novější.

Díky Frame Genu získáváme nějaký ten FPS navíc a ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G nadále kraluje.

graph-12

Zkusil jsem i zabudovaný raytracing v režimu Performance, to samozřejmě nějaký ten výkon ukousne, ale výkon s ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G je pořád velmi dobrý.

graph-13

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G - největší, nejtěžší, nejrychlejší

Čtvrtek, 27 Únor 2025 - 18:12 | Karáš Svorka | Nepoužíval jsem SDXL Turbo, ale Juggernaut XL a...
Čtvrtek, 27 Únor 2025 - 18:05 | Karáš Svorka | Je tam tekutý kov a rozebráním bych ovlivnil...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 11:02 | magor | :D :D ja bych i koupil, ale neni kde ... bylo by...
Středa, 19 Únor 2025 - 16:09 | Karáš Svorka | Arc bude někdy časem vyloženě na recenzi Arc věcí...
Úterý, 18 Únor 2025 - 13:07 | DRK | To AI generování obrázků mi místy nedává smysl....
Úterý, 18 Únor 2025 - 12:49 | Waffer47 | Ja jsem ocekaval ze autor tu kartu rozebere,...
Úterý, 18 Únor 2025 - 12:37 | Jon Snih | Nic staršího než RTX 3xxx nebo RX 6xxx bych už...
Úterý, 18 Únor 2025 - 12:27 | Jon Snih | Asi by bylo nejlepší mít tam co hru to jiný...
Pondělí, 17 Únor 2025 - 21:58 | Karáš Svorka | Na slabší karty se samozřejmě podíváme, ale musím...
Pondělí, 17 Únor 2025 - 21:40 | Dr. Evorubač | +1. Promluvil jste mi přímo z duše. Čistě...

Zobrazit diskusi