Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ROG Flow Z13 - STRIX HALO je tady, 16x Zen5 a Radeon 8060S

Zdroj: Karel Svoboda

Strix Halo je konečně tady a jako první v České Republice jsem měl možnost okoštovat dost možná nejvýkonnější 13,4" tablet na trhu.

Stellaris, občas zvaný simulátor genocidy v galatickém měřítku mnozí čtenáři jistě znají. Hra není extrémně náročná, ale díky rozsahu a množství objektů má tendence se značně zpomalovat v pozdějších částech hry.

Stellaris nemá přímo zabudovaný benchmark a hru lze bez potíží hrát i s nižší snímkovou frekvencí, jelikož je možné za běhu rychlost hry dle chuti měnit. Mnoho času člověk stráví management planet, armád, flotil a dalších věcí, kdy je pohodlnější hru zcela pozastavit a vše si v klidu rozmyslet a naklikat.

Pokud jste Stellaris nikdy nehráli, musím všechny varovat, může se stát, že hru zapnete třeba v pět hodin odpoledne a za deset minut zjistíte, že jsou asi čtyři hodiny ráno.

Stellaris sice nemá zabudovaný benchmark, ale v konzoli má příkaz one_year, ten aktuální nahranou hru spustí s nejvyšší rychlostí a po uplynutí jednoho roku uvnitř hry nám ukáže, kolik reálného času bylo potřeba pro simulaci jednoho roku. Existuje i příkaz thirty_years, což mi přijde ještě lepší, ale aktuálně nefunguje.

Testuji tedy s příkazem one_year, přičemž využívám uloženou hru, kterou připravili Stellaris nadšenci v rámci "Paradox benchmarking Initiative". Uložená hra se odehrává v roce 2300 a je viditelná celá galaxie. Samozřejmě čím lepší procesor, tím kratší doba simulace. Grafické detaily jsou nastaveny na nejnižší možné, hra je tak nenáročná na GPU a primárně zatěžuje CPU.

Jak můžeme vidět, Stellarisu chutná nepřekvapivě nejvíce Strix Halo, byť je to jen o fous. Nicméně srovnávám primárně s ULV procesory, jelikož jsem dlouho v rukou neměl nějaký "tlustý" herní notebook. 

graph-2

 

Ze zvědavosti jsem zkusil změřit, jaká je snímková frekvence během one_year testu, žádný z testovaných notebooků zde nedokáže při nejvyšší rychlosti dodat alespoň 60 FPS průměrně.

graph-2

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ROG Flow Z13 - STRIX HALO je tady, 16x Zen5 a Radeon 8060S

Pátek, 21 Únor 2025 - 10:57 | Waffer47 | Takove reseni(16 velkych Zen 5 jader + vykonna...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 23:19 | Umpa Čumpa | A ja ešte raz vysvetlím, že ten faktor 2.2x voči...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 22:50 | MACHINA | Já úplně NPU nerozumím, ale vzhledem k tomu, že...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 22:45 | Lazar | Z hlediska her předpokládám že až se připraví OSS...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 22:37 | Lazar | Měl jsem na mysli (neřekl) plné 370 HX kvůli 890M...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 22:32 | Lazar | Vždyť snad mají být i ořezané levnější verze...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 14:54 | Satryx | Nevím, jestli jsme četli stejný závěr, možná jsem...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 13:57 | Satryx | Už jsem informoval našeho AjŤu, ať se na to...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 11:32 | Umpa Čumpa | Ešte treba rozlišovať medzi výkonom a efektivitou...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 09:53 | Swordfish | Dovedu si představit, že se nejprve použije (...

Zobrazit diskusi