RECENZE: ASUS ROG Flow Z13 - STRIX HALO je tady, 16x Zen5 a Radeon 8060S
Kapitoly článků
Zaklínač 3 je relativně stará hra, ale pořád relevantní. Vývojářské studio CD Projekt Red zakončilo cyklus verzí 4.0, která přidává některé nové technologie, jako třeba raytracing, naštěstí rozbité stíny jsou už nějaký ten pátek vyladěné.
Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.
To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.
Rozhodl jsem se tak hru testovat ve třech režimech, víceméně klasicky v DirectX 11 režimu, kde se snažím napodobit nastavení, jaké jsem využíval dříve, tedy preset Ultra s FXAA. Dále pak testuji hru v DirectX 12 režimu s presetem Ultra+ a TAAU. Poslední nastavení je taktéž DirectX 12, ale se zapnutým raytracingem a to jen v režimu Global Illumination, výkon byl se všemi volbami příšerný a vzhledově se mi hra nejeví jako lepší.
Celkově vnímám tento Next-Gen patch jako zklamání, raytracing se chová velmi podivně a v DirectX 12 režimu hra občas crashne. Osobně bych tak zatím hrál suše v DirectX 11 a třeba to časem CD Projekt Red opraví.
Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.
DirectX 11
Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Ultra s FXAA a bez Hairworks. V DX11 není možné zapnout raytracing. Toto nastavení je velmi podobné tomu, jak jsem hru testoval dříve, nicméně i tak jsem všechny dříve testované karty otestoval pro jistotu znovu.
V DirectX 11 režimu si vede Strix Halo relativně slušně, nicméně notebooky s diskrétní GPU jsou typicky rychlejší.
Ve 1440p rozlišení je hra o něco náročnější a Strix Halo se posouvá na poslední místo.
DirectX 12
V moderním API DirectX 12 je možné narazit na problém, kdy hra občas spadne(značně se to zlepšilo a už dlouho to vlastně nepadá). Využívám preset Ultra+ s TAAU, Hairworks a raytracing nechávám vypnutý.
V DirectX 12 se Strix Halo pohybuje v okolí dGPU ála RTX 3060, což není úplně špatné.
Ve 1440p rozlišení je hra opět náročnější, výkon je celkem mizerný.