Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ROG Flow Z13 - STRIX HALO je tady, 16x Zen5 a Radeon 8060S

Zdroj: Karel Svoboda

Strix Halo je konečně tady a jako první v České Republice jsem měl možnost okoštovat dost možná nejvýkonnější 13,4" tablet na trhu.

Cyberpunk 2077 je počítačová hra od studia CD Projekt RED, což většina čtenářů tuší. Když hra vyšla, tak jaksi úplně nedopadla tak, jak byla naslibována. Očekával jsem, že po dvou letech dojde k nějakým opravám, ale přijde mi, že hra je pořád značně nedodělaná. Nicméně frfláním nad touto hrou bych zde zbytečně propálil nějaký čas.

Cyberpunk 2077 je zajímavý tím, že podporuje technologie jako FSR, DLSS a ray tracing. Hra má i zabudovaný benchmark, který testuji bez raytracingu a pak s raytracingem, v grafech pak uvádím průměrné a minimální FPS naměřené v zabudovaném benchmarku.

Konkrétní nastavení detailů můžete vidět na screenshotech níže, dynamické škálování rozlišení, motion blur a film grain vypínám, protož se jedná o otravné efekty, které vzhled hry akorát kazí. Ray tracing testuji se všemi podvolbami zapnutými a raytracingované osvětlení přepínám na Ultra.

 

Ne vždy jsem spokojen se zabudovaným benchmarkem ve hře a ten v Cyberpunku 2077 dle mého názoru neukazuje příliš dobře opravdovou hru. Napadlo mně tedy vyrobit si nějaký testovací scénář podobně jako to dělám v Zaklínači 3, ale tentokrát trochu delší. Tento scénář spočívá v jízdě autem přes větší část Night City a zakončuje to odprásknutí kyberpsycho policistiky, což je část, která se může trochu lišit.

Celý tento scénář trvá asi necelých šest minut a celou dobu zaznamenávám data za pomoci CapFrameX, takže se můžete i podívat na frametimes a jak hezky hra běžela celou dobu. Jak tento testovací scénář vypadá se můžete podívat na videu níže.

Nastavení detailů je stejné, jako při použití benchmarku a opět střídám klasická rozlišení a k tomu případně zapínám raytracing. Nicméně pokud jsou FPS příliš nízká, vede to k prakticky nehratelné hře a je opravdu frustrující něco takového hrát a testovat.

Tento scénář dle mého názoru reprezentuje trochu lépe, co se ve hře může dít a výkon tak bude typicky nižší, než v zabudovaném benchmarku.

 

V rozlišení 1920x1080 se ukazuje náročnost hry, Strix Halo se zde přehoupne alespoň přes 60 průměrných FPS.

graph-16

Jakmile zapneme raytracing, jsou prakticky všechny notebooky smutné, ASUS ROG Flow Z13 není výjimkou.

graph-17

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ROG Flow Z13 - STRIX HALO je tady, 16x Zen5 a Radeon 8060S

Pátek, 21 Únor 2025 - 10:57 | Waffer47 | Takove reseni(16 velkych Zen 5 jader + vykonna...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 23:19 | Umpa Čumpa | A ja ešte raz vysvetlím, že ten faktor 2.2x voči...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 22:50 | MACHINA | Já úplně NPU nerozumím, ale vzhledem k tomu, že...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 22:45 | Lazar | Z hlediska her předpokládám že až se připraví OSS...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 22:37 | Lazar | Měl jsem na mysli (neřekl) plné 370 HX kvůli 890M...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 22:32 | Lazar | Vždyť snad mají být i ořezané levnější verze...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 14:54 | Satryx | Nevím, jestli jsme četli stejný závěr, možná jsem...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 13:57 | Satryx | Už jsem informoval našeho AjŤu, ať se na to...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 11:32 | Umpa Čumpa | Ešte treba rozlišovať medzi výkonom a efektivitou...
Čtvrtek, 20 Únor 2025 - 09:53 | Swordfish | Dovedu si představit, že se nejprve použije (...

Zobrazit diskusi