RECENZE: ASUS ROG Strix SCAR 17 - aneb notebook s šestnáctijádrovým procesorem
Kapitoly článků
Nyní je čas na herní testy, začneme tedy v oblíbeném FullHD rozlišení. Většinu her jsem obměnil a také jejich nastavení, to znamená, že testovací data značně prořídla, výjimkou je pouze CSGO.
Výkon v 1440p je samozřejmě nadále velmi dobrý, přičemž občas je rychlejší MSI Raider GE78HX.
CSGO je stálicí v herních testech, na moderním hardware běží bez potíží na dostatečné množství obrázků za vteřinu. Source engine má standardně zapnutý limit 300 FPS, který testovací mapa FPS Benchmark vypíná.
GTA V je po mnoha letech pořád s námi a jedná se o celkem hodně hranou hru. Bohužel engine v GTA V má nějaké vnitřní omezení na maximálních 187 FPS. Z tohoto důvodu hru testuji ve dvou nastaveních, jedno je méně náročné, jelikož používám jen 2x MSAA, druhé nastavení s 8x MSAA je značně náročnější.
Shadow of the Tomb Raider je poměrně oblíbený DX12 benchmark, osobně jsem nahrál přes 60 hodin benchmarkování, hru samotnou vlastně nikoliv. Testuji s presety Highest a zkouším samozřejmě i jaký je výkon se zapnutým raytracingem, kde navíc změním vyhlazování SMAA na SMAA 4x.
Metro Exodus Enhanced Edition má v sobě zabudovaný benchmark, uvádím tedy průměrné FPS, které benchmark na konci vyplivne. Využívám preset Ultra a preset Extreme, který zapne raytracing, což celkem slušně pozlobí i velmi rychlé grafické karty.
Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.
DOOM Eternal v nastavení Ultra Nightmare běží na Raideru skvěle i v 1440p a to i se zapnutým raytracingem.
Jako náhrada nějakých Wargaming her poslouží novější World of Tanks enCore benchmark s RT, jedná se o aktualizovanou verzi starého benchmarku, která přidává podporu ray tracingu, zajímavé je, že se jedná víceméně jen o RT stínů a hra nadále běží v DirectX 11 bez nutnosti podpory speciálních RT jader. Výsledky udávám ve formně skóre, pokud chcete znát konkrétní FPS, stačí skóre vydělit číslem 166, 10 000 bodů odpovídá přibližně 60 FPS.