Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ROG Zephyrus S17 GX703H, Intel vrací úder ve světě notebooků

ASUS ROG Zephyrus S17 je nová vlajková loď na poli herních notebooků společnosti ASUS.

Nyní je čas na herní testy, začneme tedy v oblíbeném FullHD rozlišení. Nově jsem přidal DOOM Eternal a také novější bitvu v novější verzi World of Warships. V herních testech jsem provedl menší změnu, vypustil jsem hru Strange Brigade a namísto ní testuji Metro Exodus a to ve dvou nastaveních, aby se ukázal případný dopad RTX+DLSS.

V herních testech se projevuje velmi pozitivně MUX čip, ASUS ROG Zephyrus S17 GX703H zde v mnohých titulech drtí ostatní notebooky.

graph-46

graph-47
graph-48
graph-49

Metro Exodus

Metro Exodus nahrazuje Strange Brigade, jelikož se jedná o lehce náročnější titul a navíc podporuje RTX+DLSS efekty.

graph-50
graph-51
graph-52
graph-53

 

 

World of Warships 0.9.3.0

World of Warhips testuji za pomoci replaye hry, který jsem před nějakou dobou odehrál s japonskou letadlovou lodí Kaga. Monitoruji FPS od desáté vteřiny před startem bitvy a vyrobil jsem i veselý graf s průběhem. Tato bitva trvá patnáct minut, takže se notebook zahřeje, maximální FPS mají horní strop 999, to je potřeba ručně nastavit v konfiguračním souboru engine_config.xml, ve kterém je třeba upravit řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, bohužel po každé aktulizaci hry se tato hodnota přepíše na defaultních 75 FPS, což je celkem otravné. Hra, kterou testuji je ve verzi 0.9.3.0 a testuji s presetem Maximum, FXAA je vypnuté, nechámvám ale zapnuté 2x MSAA. Jak bitva vypadá se můžete podívat na videu na YouTube, byť varuji, že přehrávač odehraných her občas dělá podivné věci s kamerou a divně cuká s letadly při jejich akceleraci, s tím však nemohu nic udělat.

graph-54

 

The Witcher 3

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na vysoké detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

graph-55

 

DOOM Eternal

DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT a proto ho používám.

Problémem je absence benchmarku nebo nějakého systému replayů, rozhodl jsem se tedy zapnout cheaty a poskakovat s různými zbraněmi na mapě Super Gore Nest, kde je celkem dost nepřátel a díky cheatům je možné generovat výbušný SPAM, který počítač značně zatíží. Z OCAT pak vezmu průměrné FPS během hraní, bohužel se mi ne vždy podaří udělat úplně stejnou otočku, doporučuji tedy tyto výsledky brát spíše orientačně. Poskakuji v první lehce menší aréně, v koridorech a menších prostorách je výkon typicky výrazně lepší.

Testuji celkem v pěti nastaveních, na nízké detaily ve FullHD, kde se snažím vymáčknout co nejvyšší framerate, přičemž hra vypadá velmi dobře i při nízkých detailech, ty navíc v prudké akci člověk nemá moc tendence zkoumat. Také testuji s presetem High, který využije více jak 4GB VRAM, dynamickou změnu rozlišení mám vypnutou, stejně tak VSync. Dále testuji ještě náročný preset Ultra Nightmare a dnes přidávám ještě dva presety využívající Raytracing, což je novinkou pro tuto hru. S RTX tedy testuji v presetu Ultra a Ultra Nightmare.

Raytracing a Ultra Nightmare nastavení nejde moc dohromady, ale s nižšími detaily je výkon dobrý. Nicméně osobně jsem nepoznal žádný zásadní rozdíl oproti normálnímu renderingu bez RTX. Navíc DOOM Eternal je velmi rychlá hra, takže pochybuji, že někdo bude mít čas studovat detailně RTX efekty.

DOOM Eternal běží dle očekávání výborně, není co vytknout. Zajímavý je masivní rozdíl při použití RTX efektů oproti RTX 3070, RTX 3080 zde podává mnohem lepší výkon.

graph-56
graph-57
graph-58
graph-59
graph-60

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ROG Zephyrus S17 GX703H, Intel vrací úder ve světě notebooků

Středa, 3 Listopad 2021 - 12:05 | zoki | :-)
Úterý, 2 Listopad 2021 - 23:18 | DRK | To je ta jeho investice. Pak ho zakope na zahrade...
Úterý, 2 Listopad 2021 - 23:17 | DRK | "když odečtu daně, zbude mi nejméně 10 tisíc...
Úterý, 2 Listopad 2021 - 14:18 | Arnie J | Je to tak. Karášovi se přehodila svorka :)
Úterý, 2 Listopad 2021 - 13:17 | Cichas | >pokud hledáte vyloženě herní notebook a máte...
Úterý, 2 Listopad 2021 - 12:20 | peliculiar | Kde jsou investice, pomyšlení na stáří / důchod?...
Úterý, 2 Listopad 2021 - 12:15 | Tomas A | Ale jedine na snehových koulích :)
Úterý, 2 Listopad 2021 - 10:24 | Mirda Červíček | To nepochopíš. Já si v dnešní době nekoupím ani...
Úterý, 2 Listopad 2021 - 09:38 | JirkaK | 100 tisíc, resp 80 bez daně. Necelých 4000 dolarů...
Úterý, 2 Listopad 2021 - 09:31 | JirkaK | Ještě větší problém je numerická klávesnice která...

Zobrazit diskusi