RECENZE: Gigabyte GeForce GTX 1650 GAMING OC 4G - nástupce GTX 1050 Ti je zde
Kapitoly článků
Herní testy jsem prováděl hlavně v 1920x1080 rozlišení. Mnoho zabudovaných benchmarků nemusí reflektovat úplně dobře reálné herní nasazení, plánuji postupem času metodiku testování vylepšit.
Half-Life 2: Lost Coast
HL2LC je mé oblíbené tech demo z roku 2005 (ten čas ale letí), které představilo podporu HDR pro Source engine. Všechny testované karty zvládnou HL2LC ve stovkách FPS.
Counter-Strike Global Offensive
V CSGO nastavuji maximální možné detaily včetně 8x MSAA, testuji pak za pomoci mapy FPS benchmark, kterou najdeme ve Steam workshopu. Zde všechny karty vytrolí sekvence, kdy je použit kouřový granát, výsledek je pak v průměrných FPS.
Metro: Last Light Redux
Metro LLR dokáže brutálně potrápit i moderní hardware. Testuji s presetem Very High se zapnutým SSA, AF 16x a tesselací na normal, PhysX je zcela vypnuto. Dodal bych, že ve hře samotné je to lepší, protože je zde mnoho sekcí, které nejsou náročné jako samotný benchmark.
The Talos Principle
TTS obsahuje zabudovaný benchmark, který velmi dobře simuluje hru, testuji na maximální detaily včetně 8x MSAA, rychlost chůze nastavuji na maximální. Výsledek je pak ve formě průměrných FPS. Nedávno vyšel patch, který finalizoval podporu API Vulkan, Vulkan tedy není experimentální a jde normálně používat. Také byla přidána experimentální podpora pro DirectX 12, nicméně DX12 funguje zatím jen s Radeony, předpokládám, že NVIDIA vydá ovladač, který tento problém vyřeší. NVIDIA karty tak získávají v DX12 testu 0 FPS, protože hra okamžitě spadne. Radeonu RX 570 zde více chutná API Vulkan, s DirectX 12 je výkon nejhorší a to poměrně znatelně.
Middle-earth: Shadow of Mordor
V SoM vyhrává přetaktovaná GTX 1650, testuji na Ultra preset včetně tesselace a DoF.
Grand Theft Auto V
GTA V má také zabudovaný benchmark, který může občas vyrábět podivné výsledky, protože při každém testu generuje náhodně různá NPC, auta a tak podobně, test tedy pouštím na každé kartě pětkrát a výsledky jsou pak přesnější. Z nějakého divného důvodu zde GTX 1650 předvádí podivně nízká minimální FPS, jedná se ale o 1% minimálních FPS, takže to není nijak časté.
Tom Clancy's Rainbow Six® Siege
Rainbow Six patří mezi poměrně oblíbené multiplayerové tituly a má také zabudovaný benchmark, testuji tedy s presetem Ultra, Rainbow Six s takovým nastavení hlásí spotřebu VRAM poměrně vysokou, údajně 6566 MB VRAM, nicméně žádný tearing jsem na GTX 1650 nezaznamenal, reálně tolik paměti nejspíš není použito, pouze alokováno. Pořád zde platí, že si RX 570 s GTX 1650 střídá místa, přičemž přetaktovaná GTX 1650 si vede o něco lépe.
HITMAN
HITMAN z roku 2016 je první hra v testu využívající API DirectX 12, testuji za pomoci zabudovaného benchmarku s maximálními detaily, výsledek je pak v průměrných FPS. Zde se GTX 1650 moc nepředvedla, během testu docházelo k masivnímu tearingu a nízkému výkonu, doporučil bych přepnout spíše do DirectX 11 API.
Rise of the Tomb Raider
ROTR obsahuje také zabudovaný benchmark, který má několik scén, kvůli časové náročnosti nechávám pouze průměrný výsledek, jelikož pomalu přecházím na novou metodiku. RX 570 zde překvapivě poráží i masivně přetaktovanou GTX 1650.
Deus Ex: Mankind Divided
Deus Ex umí potrápit i moderní hardware a i ve FullHD všechny testovací subjekty pořádně podusí. RX 570 je opět ve svém živlu. GTX 1650 má i zde problémy s občasnými propady a podivně nízkými FPS.
Middle earth: Shadow of War
Shadow of War navazuje na předchozí Shadow of Mordor a obsahuje o něco náročnější benchmark. Hra používá DirectX 11 API.
Strange Brigade
Zvláštní Brigáda je poměrně nový titul, který je zajímavý tím, že podporuje DirectX 12 a Vulkan, uživatelé Windows 7 si tedy zahrají také. Další zajímavost je ta, že hra podporuje Async compute, protože tato volba zvyšuje výkon na Radeonech i GeForce, nechávám ji zapnutou. Hra má údajně i nějaké optimalizace pro AMD Ryzen procesory. Testuji tedy zabudovaný benchmark na Ultra detaily. Hra je velmi dobře optimalizovaná pro Radeony i GeForce, s novějšími patchi je možné dosáhnout trochu lepšího výkonu s Vulkanem. V DirectX 12 si opět GTX 1650 nevede zrovna dobře a předbíhá ji dokonce stařičký Radeon R9 380. Ve Vulkanu je na tom GTX 1650 výrazně lépe a bez podivných propadů, nicméně RX 570 v tomto titulu opět vede.
World of Tanks enCore
WOT enCore je benchmarkovací nástroj a je postavený na novém enCore engine. Bohužel výsledky jsou ve formě bodů, přičemž 10 000 bodů odpovídá rozumně hratelné hře. Engine hry je optimalizovaný lépe pro NVIDIA karty a proto není překvapení, že zde mají GeForce karty lepší výkon než Radeony.