Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Gigabyte GeForce GTX 1650 GAMING OC 4G - nástupce GTX 1050 Ti je zde

NVIDIA chrlí jeden Turing za druhým a dostalo se i na náhradu GTX 1050 Ti. Bohužel GTX 1650 je takový Turing bez Turingu, naštěstí jsem měl možnost testovat krapet lepší model společnosti Gigabyte.

Herní testy jsem prováděl hlavně v 1920x1080 rozlišení. Mnoho zabudovaných benchmarků nemusí reflektovat úplně dobře reálné herní nasazení, plánuji postupem času metodiku testování vylepšit.

 

Half-Life 2: Lost Coast

HL2LC je mé oblíbené tech demo z roku 2005 (ten čas ale letí), které představilo podporu HDR pro Source engine. Všechny testované karty zvládnou HL2LC ve stovkách FPS.

graph-9

Counter-Strike Global Offensive

V CSGO nastavuji maximální možné detaily včetně 8x MSAA, testuji pak za pomoci mapy FPS benchmark, kterou najdeme ve Steam workshopu. Zde všechny karty vytrolí sekvence, kdy je použit kouřový granát, výsledek je pak v průměrných FPS.

graph-10

 

 

Metro: Last Light Redux

Metro LLR dokáže brutálně potrápit i moderní hardware. Testuji s presetem Very High se zapnutým SSA, AF 16x a tesselací na normal, PhysX je zcela vypnuto. Dodal bych, že ve hře samotné je to lepší, protože je zde mnoho sekcí, které nejsou náročné jako samotný benchmark.

graph-11

 

The Talos Principle

TTS obsahuje zabudovaný benchmark, který velmi dobře simuluje hru, testuji na maximální detaily včetně 8x MSAA, rychlost chůze nastavuji na maximální. Výsledek je pak ve formě průměrných FPS. Nedávno vyšel patch, který finalizoval podporu API Vulkan, Vulkan tedy není experimentální a jde normálně používat. Také byla přidána experimentální podpora pro DirectX 12, nicméně DX12 funguje zatím jen s Radeony, předpokládám, že NVIDIA vydá ovladač, který tento problém vyřeší. NVIDIA karty tak získávají v DX12 testu 0 FPS, protože hra okamžitě spadne. Radeonu RX 570 zde více chutná API Vulkan, s DirectX 12 je výkon nejhorší a to poměrně znatelně.  

graph-12

 

Middle-earth: Shadow of Mordor

V SoM vyhrává přetaktovaná GTX 1650, testuji na Ultra preset včetně tesselace a DoF.

graph-13

 

Grand Theft Auto V

GTA V má také zabudovaný benchmark, který může občas vyrábět podivné výsledky, protože při každém testu generuje náhodně různá NPC, auta a tak podobně, test tedy pouštím na každé kartě pětkrát a výsledky jsou pak přesnější. Z nějakého divného důvodu zde GTX 1650 předvádí podivně nízká minimální FPS, jedná se ale o 1% minimálních FPS, takže to není nijak časté.

graph-14

 

Tom Clancy's Rainbow Six® Siege

Rainbow Six patří mezi poměrně oblíbené multiplayerové tituly a má také zabudovaný benchmark, testuji tedy s presetem Ultra, Rainbow Six s takovým nastavení hlásí spotřebu VRAM poměrně vysokou, údajně 6566 MB VRAM, nicméně žádný tearing jsem na GTX 1650 nezaznamenal, reálně tolik paměti nejspíš není použito, pouze alokováno. Pořád zde platí, že si RX 570 s GTX 1650 střídá místa, přičemž přetaktovaná GTX 1650 si vede o něco lépe.

graph-15

 

HITMAN

HITMAN z roku 2016 je první hra v testu využívající API DirectX 12, testuji za pomoci zabudovaného benchmarku s maximálními detaily, výsledek je pak v průměrných FPS. Zde se GTX 1650 moc nepředvedla, během testu docházelo k masivnímu tearingu a nízkému výkonu, doporučil bych přepnout spíše do DirectX 11 API.

graph-16

 

Rise of the Tomb Raider

ROTR obsahuje také zabudovaný benchmark, který má několik scén, kvůli časové náročnosti nechávám pouze průměrný výsledek, jelikož pomalu přecházím na novou metodiku. RX 570 zde překvapivě poráží i masivně přetaktovanou GTX 1650.

graph-17

 

Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex umí potrápit i moderní hardware a i ve FullHD všechny testovací subjekty pořádně podusí. RX 570 je opět ve svém živlu. GTX 1650 má i zde problémy s občasnými propady a podivně nízkými FPS.

graph-18

 

Middle earth: Shadow of War

Shadow of War navazuje na předchozí Shadow of Mordor a obsahuje o něco náročnější benchmark. Hra používá DirectX 11 API.

graph-19

 

Strange Brigade

Zvláštní Brigáda je poměrně nový titul, který je zajímavý tím, že podporuje DirectX 12 a Vulkan, uživatelé Windows 7 si tedy zahrají také. Další zajímavost je ta, že hra podporuje Async compute, protože tato volba zvyšuje výkon na Radeonech i GeForce, nechávám ji zapnutou. Hra má údajně i nějaké optimalizace pro AMD Ryzen procesory. Testuji tedy zabudovaný benchmark na Ultra detaily. Hra je velmi dobře optimalizovaná pro Radeony i GeForce, s novějšími patchi je možné dosáhnout trochu lepšího výkonu s Vulkanem. V DirectX 12 si opět GTX 1650 nevede zrovna dobře a předbíhá ji dokonce stařičký Radeon R9 380. Ve Vulkanu je na tom GTX 1650 výrazně lépe a bez podivných propadů, nicméně RX 570 v tomto titulu opět vede.

graph-20
graph-21

 

World of Tanks enCore

WOT enCore je benchmarkovací nástroj a je postavený na novém enCore engine. Bohužel výsledky jsou ve formě bodů, přičemž 10 000 bodů odpovídá rozumně hratelné hře. Engine hry je optimalizovaný lépe pro NVIDIA karty a proto není překvapení, že zde mají GeForce karty lepší výkon než Radeony.

graph-22

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Gigabyte GeForce GTX 1650 GAMING OC 4G - nástupce GTX 1050 Ti je zde

Středa, 12 Červen 2019 - 10:01 | Karáš Svorka | Další výhoda je opravdu velký podíl na trhu v...
Středa, 12 Červen 2019 - 09:58 | Karáš Svorka | Koukal jsem na Twitter a asi zdá se dělá pořád...
Úterý, 11 Červen 2019 - 21:54 | David Ježek | dávat ocenění dle OC schopností u karty, kde se...
Úterý, 11 Červen 2019 - 21:54 | David Ježek | tak tak. Ale co dělá dnes, netuším ani v...
Úterý, 11 Červen 2019 - 18:57 | Redmarx | NVidia ma jednu vyhodu, AMD proste zadnou grafiku...
Úterý, 11 Červen 2019 - 12:31 | SudetChobot | Džast báj it! Ta optimalizace her od WhoreGamingu...
Úterý, 11 Červen 2019 - 12:06 | Jabba | Igora Hnízda si stejně jen tak někdo neudobří...
Úterý, 11 Červen 2019 - 12:02 | Jabba | Kopíruješ Rede? Od začátku celý týhle 16 "...
Úterý, 11 Červen 2019 - 11:31 | Karáš Svorka | Ano, cena je hlavní problém této karty, to...
Úterý, 11 Červen 2019 - 11:30 | Karáš Svorka | btw tím Igorem je myšlen Igor Staněk?

Zobrazit diskusi