RECENZE: Gigabyte GeForce GTX 1650 GAMING OC 4G - nástupce GTX 1050 Ti je zde
Kapitoly článků
V této sekci se podíváme zatím na tři hry, které testuji novou a lepší testovací metodikou, která lépe reflektuje reálné herní zatížení, testy tímto stylem budou časem přibývat.
The Witcher 3 Wild Hunt
Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád svým způsobem relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá. Testoval jsem na maximální detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Roache, který se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.
Protože je hra optimalizovaná pro NVIDIA grafické karty, běží lépe na kartách GeForce, nicméně RX 570 opět bydlí na druhém místě a masivně přetaktovaná GTX 1650 ho dokáže překonat o celý jeden průměrný FPS, výkon je tedy spíše srovnatelný.
PREY
Prey z roku 2017, kde Bethesda figuruje naštěstí jen jako vydavatel také nemá zabudovaný benchmark. Jako testovací prostředí jsem vybral sekci Arboretum s překrásným výhledem a zahradami, jedná se o jedno z nejotevřenějších míst na stanici Talos I. Podobné místo je pak ještě lobby vesmírné stanice. Podobně jako v Zaklínači 3, i zde nedošlo k nějakému souboji, ale jednalo se spíše o procházku do záchranného modulu.
Testuji opět v 1920x1080 rozlišení s presetem Very High. Prey patří také mezi dobře optimalizované hry, situace z Witchera 3 se víceméně opakuje, kdy masivně přetaktovaná GTX 1650 vítězí jen díky vyšším minimálním FPS, průměrná FPS jsou totiž stejná.
World of Warships
World of Warhips je poměrně oblíbený titul z dílen společnosti Wargaming. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark a je v podstatě online a pouze pro více hráčů. Vyrobit testovací scénář není úplně jednoduché, chtěl jsem něco, co by reprezentovalo nějakou standardní slušně dlouhou bitvu s tunou akce a větším množstvím hráčů. WoWS umí ukládat replaye odehraných her, ty lze opětovně přehrát, což jsem také udělal. Hra je optimalizovaná lépe pro NVIDIA karty, podobně jako World of Tanks, proto na GeForce běží lépe. Měření spouštím v momentě kdy začáteční odpočet v bitvě činí 30 vteřin do startu bitvy, bitvu jsem nahrál na YouTube a můžete se na ni podívat na videu níže pro lepší představu jak to vlastně vypadá. Do příštích recenzí plánuji použít nějakou jinou bitvu, neboť Wargaming vydává konstantně nové patche a staré replaye jsou pak v novější verzi nefunkční a nemusí reflektovat určité změny.