Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 2060 GAMING OC 6G

GeForce RTX 2060 je prozatím nejnovějším přírůstkem v rodině GeForce RTX. Jak název napovídá, teoreticky by karta měla nahrazovat GTX 1060, tomu tak nakonec není, víceméně se jedná o náhradu karet jako GeForce GTX 1070/1070 Ti, přičemž přináší nové technologie jako RTX či DLSS. Jak si vedla v testech?

Herní testy jsem prováděl hlavně v 2560x1440 rozlišení, protože všechny testované karty jsou na toto rozlišení poměrně vhodné. Mnoho zabudovaných benchmarků nemusí reflektovat úplně dobře reálné herní nasazení, plánuji postupem času metodiku testování vylepšit.

 

Half-Life 2: Lost Coast

HL2LC je mé oblíbené tech demo z roku 2005 (ten čas ale letí), které představilo podporu HDR pro Source engine. Všechny testované karty zvládnou HL2LC ve stovkách FPS.

graph-16

Counter-Strike Global Offensive

V CSGO nastavuji maximální možné detaily včetně 8x MSAA, testuji pak za pomoci mapy FPS benchmark, kterou najdeme ve Steam workshopu. Zde všechny karty vytrolí sekvence, kdy je použit kouřový granát, výsledek je pak v průměrných FPS.

graph-17

 

Tomb Raider

V Tomb Raideru 2013 využívám preset Ultimate, tedy maximální možné detaily. Zde RTX 2060 dýchá těsně na záda GTX 1080.

graph-18

 

Metro: Last Light Redux

Metro LLR dokáže brutálně potrápit i moderní hardware. Testuji s presetem Very High se zapnutým SSA, AF 16x a tesselací na normal, PhysX je zcela vypnuto. Dodal bych, že ve hře samotné je to lepší, protože je zde mnoho sekcí, které nejsou náročné jako samotný benchmark. Výkon všech karet je zde poměrně srovnatelný, nejspíše zde může brzdit procesor.

graph-19

 

The Talos Principle

TTS obsahuje zabudovaný benchmark, který velmi dobře simuluje hru, testuji na maximální detaily včetně 8x MSAA, rychlost chůze nastavuji na maximální. Výsledek je pak ve formě průměrných FPS. Zde všechny ostatní karty předbíhá Radeon RX Vega 56 a RTX 2060 bez extra přetaktování si vede nejhůře.

graph-20

 

Middle-earth: Shadow of Mordor

V SoM vyhrává pro změnu GTX 1080, testuji na Ultra preset včetně tesselace a DoF.

graph-21

 

Grand Theft Auto V

GTA V má také zabudovaný benchmark, který může občas vyrábět podivné výsledky, protože při každém testu generuje náhodně různá NPC, auta a tak podobně, test tedy pouštím na každé kartě pětkrát a výsledky jsou pak přesnější. Nastavení detailů můžete vidět podrobně na screenshotech.

graph-22

 

Tom Clancy's Rainbow Six® Siege

Rainbow Six patří mezi poměrně oblíbené multiplayerové tituly a má také zabudovaný benchmark, testuji tedy s presetem Ultra, Rainbow Six s takovým nastavení hlásí spotřebu VRAM poměrně vysokou, údajně 6566 MB VRAM, nicméně žádný tearing jsem na RTX 2060 nezaznamenal, reálně tolik paměti nejspíš není použito, pouze alokováno. Také mě překvapilo, že si RTX 2060 vede ze všech karet nejlépe.

graph-23

 

HITMAN

HITMAN z roku 2016 je první hra v testu využívající API DirectX 12, testuji za pomoci zabudovaného benchmarku s maximálními detaily, výsledek je pak v průměrných FPS. Výsledky byly poměrně dost podobné u všech karet, nicméně GTX 1080 byla konzistentně o pár FPS rychlejší, předpokládám, že karty možná brzdí procesor.

graph-24

 

Rise of the Tomb Raider

ROTR obsahuje také zabudovaný benchmark, který má několik scén, uvádím tedy grafy pro všechny tři jednotlivé scény a také celkový průměr. Průměrně jsou rychlejší karty GeForce, byť se jedná o marginální rozdíl. U GeForce RTX 2060 jsem narazl na poměrně slušný tearing a také občasně zpožděné načítání textur a některých modelů a to i v samotné hře. Předpokládám, že to NVIDIA opraví s novějšími ovladači, z testovaných her se jednalo o jedinou, kde jsem na takový problém narazil.

graph-25
graph-26
graph-27
graph-28

 

Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex umí také potrápit i moderní hardware a i v QHD všechny testovací subjekty pořádně podusí. Ani GTX 1080 v tomto testu nedosáhne na průměrných 60 FPS.

graph-29

 

Middle earth: Shadow of War

Shadow of War navazuje na předchozí Shadow of Mordor a obsahuje o něco náročnější benchmark. Hra používá DirectX 11 API.

graph-30

 

Strange Brigade

Zvláštní Brigáda je poměrně nový titul, který je zajímavý tím, že podporuje DirectX 12 a Vulkan, uživatelé Windows 7 si tedy zahrají také. Další zajímavost je ta, že hra podporuje Async compute, protože tato volba zvyšuje výkon na Radeonech i GeForce, nechávám ji zapnutou. Hra má údajně i nějaké optimalizace pro AMD Ryzen procesory, nicméně zatím jsem neměl čas provést srovnání na jiné platformě. Testuji tedy zabudovaný benchmark na Ultra detaily. Hra je velmi dobře optimalizovaná pro Radeony i GeForce, s novějšími patchi je možné dosáhnout trochu lepšího výkonu s Vulkanem, zde RTX 2060 překonává všechny ostatní karty, v DirectX 12 naopak vítězí Vega 56.

graph-31
graph-32

 

World of Tanks enCore

WOT enCore je benchmarkovací nástroj a je postavený na novém enCore engine. Bohužel výsledky jsou ve formě bodů, přičemž 10 000 bodů odpovídá rozumně hratelné hře. Zde tradičně vítězí GTX 1080.

graph-33
graph-34

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 2060 GAMING OC 6G

Neděle, 3 Březen 2019 - 23:20 | Karáš Svorka | Já ji dostal do rukou asi den po oficiálním...
Pondělí, 25 Únor 2019 - 01:02 | Karáš Svorka | Profíci hrajou v 640x480 na 666 FPS.
Neděle, 24 Únor 2019 - 19:42 | SudetChobot | To je pokrytecké tvrzení zelenáče z řad nVidie....
Neděle, 24 Únor 2019 - 19:05 | JirkaK | Kapitoly o OC grafik mě v recenzích nezajímají a...
Sobota, 23 Únor 2019 - 20:45 | Jaroslav Crha | já je mám rád pro svou hrubou sílu, problém je že...
Sobota, 23 Únor 2019 - 19:14 | SudetChobot | Slyšeli jste slova krále Jiřího.... Ty se...
Sobota, 23 Únor 2019 - 15:44 | Jindřich | Někdy vidím jen první číslici v jednom ze...
Sobota, 23 Únor 2019 - 13:09 | SudetChobot | Testovat na Win 7? Já myslel že se testuje RTX...
Sobota, 23 Únor 2019 - 13:01 | Jabba | Teď ses chytil - v rámci popsaného musíš milovat...
Sobota, 23 Únor 2019 - 11:59 | JirkaK | tak já to s GTX1080 udělal, šel na ni vodní blok...

Zobrazit diskusi