RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 2060 GAMING OC 6G
Kapitoly článků
Herní testy jsem prováděl hlavně v 2560x1440 rozlišení, protože všechny testované karty jsou na toto rozlišení poměrně vhodné. Mnoho zabudovaných benchmarků nemusí reflektovat úplně dobře reálné herní nasazení, plánuji postupem času metodiku testování vylepšit.
Half-Life 2: Lost Coast
HL2LC je mé oblíbené tech demo z roku 2005 (ten čas ale letí), které představilo podporu HDR pro Source engine. Všechny testované karty zvládnou HL2LC ve stovkách FPS.
Counter-Strike Global Offensive
V CSGO nastavuji maximální možné detaily včetně 8x MSAA, testuji pak za pomoci mapy FPS benchmark, kterou najdeme ve Steam workshopu. Zde všechny karty vytrolí sekvence, kdy je použit kouřový granát, výsledek je pak v průměrných FPS.
Tomb Raider
V Tomb Raideru 2013 využívám preset Ultimate, tedy maximální možné detaily. Zde RTX 2060 dýchá těsně na záda GTX 1080.
Metro: Last Light Redux
Metro LLR dokáže brutálně potrápit i moderní hardware. Testuji s presetem Very High se zapnutým SSA, AF 16x a tesselací na normal, PhysX je zcela vypnuto. Dodal bych, že ve hře samotné je to lepší, protože je zde mnoho sekcí, které nejsou náročné jako samotný benchmark. Výkon všech karet je zde poměrně srovnatelný, nejspíše zde může brzdit procesor.
The Talos Principle
TTS obsahuje zabudovaný benchmark, který velmi dobře simuluje hru, testuji na maximální detaily včetně 8x MSAA, rychlost chůze nastavuji na maximální. Výsledek je pak ve formě průměrných FPS. Zde všechny ostatní karty předbíhá Radeon RX Vega 56 a RTX 2060 bez extra přetaktování si vede nejhůře.
Middle-earth: Shadow of Mordor
V SoM vyhrává pro změnu GTX 1080, testuji na Ultra preset včetně tesselace a DoF.
Grand Theft Auto V
GTA V má také zabudovaný benchmark, který může občas vyrábět podivné výsledky, protože při každém testu generuje náhodně různá NPC, auta a tak podobně, test tedy pouštím na každé kartě pětkrát a výsledky jsou pak přesnější. Nastavení detailů můžete vidět podrobně na screenshotech.
Tom Clancy's Rainbow Six® Siege
Rainbow Six patří mezi poměrně oblíbené multiplayerové tituly a má také zabudovaný benchmark, testuji tedy s presetem Ultra, Rainbow Six s takovým nastavení hlásí spotřebu VRAM poměrně vysokou, údajně 6566 MB VRAM, nicméně žádný tearing jsem na RTX 2060 nezaznamenal, reálně tolik paměti nejspíš není použito, pouze alokováno. Také mě překvapilo, že si RTX 2060 vede ze všech karet nejlépe.
HITMAN
HITMAN z roku 2016 je první hra v testu využívající API DirectX 12, testuji za pomoci zabudovaného benchmarku s maximálními detaily, výsledek je pak v průměrných FPS. Výsledky byly poměrně dost podobné u všech karet, nicméně GTX 1080 byla konzistentně o pár FPS rychlejší, předpokládám, že karty možná brzdí procesor.
Rise of the Tomb Raider
ROTR obsahuje také zabudovaný benchmark, který má několik scén, uvádím tedy grafy pro všechny tři jednotlivé scény a také celkový průměr. Průměrně jsou rychlejší karty GeForce, byť se jedná o marginální rozdíl. U GeForce RTX 2060 jsem narazl na poměrně slušný tearing a také občasně zpožděné načítání textur a některých modelů a to i v samotné hře. Předpokládám, že to NVIDIA opraví s novějšími ovladači, z testovaných her se jednalo o jedinou, kde jsem na takový problém narazil.
Deus Ex: Mankind Divided
Deus Ex umí také potrápit i moderní hardware a i v QHD všechny testovací subjekty pořádně podusí. Ani GTX 1080 v tomto testu nedosáhne na průměrných 60 FPS.
Middle earth: Shadow of War
Shadow of War navazuje na předchozí Shadow of Mordor a obsahuje o něco náročnější benchmark. Hra používá DirectX 11 API.
Strange Brigade
Zvláštní Brigáda je poměrně nový titul, který je zajímavý tím, že podporuje DirectX 12 a Vulkan, uživatelé Windows 7 si tedy zahrají také. Další zajímavost je ta, že hra podporuje Async compute, protože tato volba zvyšuje výkon na Radeonech i GeForce, nechávám ji zapnutou. Hra má údajně i nějaké optimalizace pro AMD Ryzen procesory, nicméně zatím jsem neměl čas provést srovnání na jiné platformě. Testuji tedy zabudovaný benchmark na Ultra detaily. Hra je velmi dobře optimalizovaná pro Radeony i GeForce, s novějšími patchi je možné dosáhnout trochu lepšího výkonu s Vulkanem, zde RTX 2060 překonává všechny ostatní karty, v DirectX 12 naopak vítězí Vega 56.
World of Tanks enCore
WOT enCore je benchmarkovací nástroj a je postavený na novém enCore engine. Bohužel výsledky jsou ve formě bodů, přičemž 10 000 bodů odpovídá rozumně hratelné hře. Zde tradičně vítězí GTX 1080.