Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 2060 GAMING OC 6G

GeForce RTX 2060 je prozatím nejnovějším přírůstkem v rodině GeForce RTX. Jak název napovídá, teoreticky by karta měla nahrazovat GTX 1060, tomu tak nakonec není, víceméně se jedná o náhradu karet jako GeForce GTX 1070/1070 Ti, přičemž přináší nové technologie jako RTX či DLSS. Jak si vedla v testech?

RTX a DLSS jsou jedny z lákadel celé řady GeForce RTX. Aktuální stav je ale poněkud smutný, podpora ze strany her a dalšího software je totiž prakticky mizivá, což je i na společnost NVIDIA poměrně neobvyklé, typicky si totiž umí zaháčkovat vývojáře a software dopředu tak, aby bylo něco zajímavého po vydání. Vydání RTX tak ale vůbec nevypadá a samotná keynote ohledně Ray Tracingu působila spíše jako něco co bych čekal od Apple, everything just works.

Z hlediska software, aktuálně si nejsem vědom nějakého CAD/3D like SW, který by využíval alespoň na náhledy Ray Tracing a využíval na to nové GeForce RTX. Co se týče her, zde je situace ještě smutnější podpora je vlastně pouze v Battlefieldu V, Metro:Exodus, Final Fantasy benchmarku a experimentálním buildu Quake 2. DLSS se pak používá třeba v novém Metru a je v tom poměrně guláš, protože nemůžeme suše zapnout s jakoukoliv kartou danou technologii.

Celkově mám z RTX a DLSS smíšené pocity, na papíře zní tyto technologie skvěle, ale reálné implementace jsou poněkud žalostné a velmi žravé na výkon, takže aktuálně může být lepší prostě RTX ignorovat.

I tak jsem provedl alespoň nějaké benchmarky a to sice za pomoci 3D Marku Port Royale v QHD rozlišení, což je defaultní nastavení. Také jsem zkusil zabudovaný DLSS test, který je zajímavý tím, že s DLSS zde máme výrazně lepší výkon. Předpokládám, že NVIDIA měla dostatek času na to, aby se AI celý 3D Mark hezky naučilo. Můžete také porovnat kvalitu ve 4K rozlišení, vlevo je bez DLSS a vpravo s DLSS. Rozdíl 1 FPS versus 3,4 FPS je v tomto měřítku vskutku obří a i kvalitativně se varianta s DLSS jeví jako lepší, potenciál zde tedy je.

Na testování RTX a DLSS vyžaduje 3D Mark GeForce RTX karty, proto je v testu pouze RTX 2060, také jsem musel upgradovat z Windodws 10 Pro v1709 na verzi 1809, protože ve starších buildech není RTX podporováno.

graph-13
graph-14
graph-15

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 2060 GAMING OC 6G

Neděle, 3 Březen 2019 - 23:20 | Karáš Svorka | Já ji dostal do rukou asi den po oficiálním...
Pondělí, 25 Únor 2019 - 01:02 | Karáš Svorka | Profíci hrajou v 640x480 na 666 FPS.
Neděle, 24 Únor 2019 - 19:42 | SudetChobot | To je pokrytecké tvrzení zelenáče z řad nVidie....
Neděle, 24 Únor 2019 - 19:05 | JirkaK | Kapitoly o OC grafik mě v recenzích nezajímají a...
Sobota, 23 Únor 2019 - 20:45 | Jaroslav Crha | já je mám rád pro svou hrubou sílu, problém je že...
Sobota, 23 Únor 2019 - 19:14 | SudetChobot | Slyšeli jste slova krále Jiřího.... Ty se...
Sobota, 23 Únor 2019 - 15:44 | Jindřich | Někdy vidím jen první číslici v jednom ze...
Sobota, 23 Únor 2019 - 13:09 | SudetChobot | Testovat na Win 7? Já myslel že se testuje RTX...
Sobota, 23 Únor 2019 - 13:01 | Jabba | Teď ses chytil - v rámci popsaného musíš milovat...
Sobota, 23 Únor 2019 - 11:59 | JirkaK | tak já to s GTX1080 udělal, šel na ni vodní blok...

Zobrazit diskusi