RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 2060 GAMING OC 6G
Kapitoly článků
RTX a DLSS jsou jedny z lákadel celé řady GeForce RTX. Aktuální stav je ale poněkud smutný, podpora ze strany her a dalšího software je totiž prakticky mizivá, což je i na společnost NVIDIA poměrně neobvyklé, typicky si totiž umí zaháčkovat vývojáře a software dopředu tak, aby bylo něco zajímavého po vydání. Vydání RTX tak ale vůbec nevypadá a samotná keynote ohledně Ray Tracingu působila spíše jako něco co bych čekal od Apple, everything just works.
Z hlediska software, aktuálně si nejsem vědom nějakého CAD/3D like SW, který by využíval alespoň na náhledy Ray Tracing a využíval na to nové GeForce RTX. Co se týče her, zde je situace ještě smutnější podpora je vlastně pouze v Battlefieldu V, Metro:Exodus, Final Fantasy benchmarku a experimentálním buildu Quake 2. DLSS se pak používá třeba v novém Metru a je v tom poměrně guláš, protože nemůžeme suše zapnout s jakoukoliv kartou danou technologii.
Celkově mám z RTX a DLSS smíšené pocity, na papíře zní tyto technologie skvěle, ale reálné implementace jsou poněkud žalostné a velmi žravé na výkon, takže aktuálně může být lepší prostě RTX ignorovat.
I tak jsem provedl alespoň nějaké benchmarky a to sice za pomoci 3D Marku Port Royale v QHD rozlišení, což je defaultní nastavení. Také jsem zkusil zabudovaný DLSS test, který je zajímavý tím, že s DLSS zde máme výrazně lepší výkon. Předpokládám, že NVIDIA měla dostatek času na to, aby se AI celý 3D Mark hezky naučilo. Můžete také porovnat kvalitu ve 4K rozlišení, vlevo je bez DLSS a vpravo s DLSS. Rozdíl 1 FPS versus 3,4 FPS je v tomto měřítku vskutku obří a i kvalitativně se varianta s DLSS jeví jako lepší, potenciál zde tedy je.
Na testování RTX a DLSS vyžaduje 3D Mark GeForce RTX karty, proto je v testu pouze RTX 2060, také jsem musel upgradovat z Windodws 10 Pro v1709 na verzi 1809, protože ve starších buildech není RTX podporováno.