Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: MSI Vector 16 HX - aneb mobilní Ïntel Arrow Lake na steroidech

Zdroj: MSI

Intel Arrow Lake pro notebooky existuje i v "tlustším" HX provedení pro velké notebooky, na jeden takový stroj od společnosti MSI se dnes podíváme.

Cyberpunk 2077 je počítačová hra od studia CD Projekt RED, což většina čtenářů tuší. Když hra vyšla, tak jaksi úplně nedopadla tak, jak byla naslibována. Očekával jsem, že po dvou letech dojde k nějakým opravám, ale přijde mi, že hra je pořád značně nedodělaná. Nicméně frfláním nad touto hrou bych zde zbytečně propálil nějaký čas.

Cyberpunk 2077 je zajímavý tím, že podporuje technologie jako FSR, DLSS a ray tracing. Hra má i zabudovaný benchmark, který testuji bez raytracingu a pak s raytracingem, v grafech pak uvádím průměrné a minimální FPS naměřené v zabudovaném benchmarku.

Konkrétní nastavení detailů můžete vidět na screenshotech níže, dynamické škálování rozlišení, motion blur a film grain vypínám, protož se jedná o otravné efekty, které vzhled hry akorát kazí. Ray tracing testuji se všemi podvolbami zapnutými a raytracingované osvětlení přepínám na Ultra.

 

Ne vždy jsem spokojen se zabudovaným benchmarkem ve hře a ten v Cyberpunku 2077 dle mého názoru neukazuje příliš dobře opravdovou hru. Napadlo mně tedy vyrobit si nějaký testovací scénář podobně jako to dělám v Zaklínači 3, ale tentokrát trochu delší. Tento scénář spočívá v jízdě autem přes větší část Night City a zakončuje to odprásknutí kyberpsycho policistiky, což je část, která se může trochu lišit.

Celý tento scénář trvá asi necelých šest minut a celou dobu zaznamenávám data za pomoci CapFrameX, takže se můžete i podívat na frametimes a jak hezky hra běžela celou dobu. Jak tento testovací scénář vypadá se můžete podívat na videu níže.

Nastavení detailů je stejné, jako při použití benchmarku a opět střídám klasická rozlišení a k tomu případně zapínám raytracing. Nicméně pokud jsou FPS příliš nízká, vede to k prakticky nehratelné hře a je opravdu frustrující něco takového hrát a testovat.

Tento scénář dle mého názoru reprezentuje trochu lépe, co se ve hře může dít a výkon tak bude typicky nižší, než v zabudovaném benchmarku.

 

V rozlišení 1920x1080 se ukazuje náročnost hry, MSI Vector 16 HX AI je překvapivě nejrychlejší, což jsem nečekal.

graph-16

Pokud is k raytracingu zapneme DLSS, můžeme tím získat nějaký výkon navíc, testuji v Balanced režimu a s čtyřnásobným Frame Genem. MSI Vector 16 HX AI tak zde nabízí nejvyšší průměrný framerate.

graph-27

 

Rozlišení 2560x1440 zavaří všem notebookům ještě více, MSI Vector 16 HX AI je zde druhý nejrychlejší.

 

 

graph-18

Pokud is k raytracingu zapneme DLSS, můžeme tím získat nějaký výkon navíc, testuji v Balanced režimu, opět s čtyřnásobným FrameGenem. MSI Vector 16 HX AI tak díky tomu sedí na prvním místě.

graph-28

 

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: MSI Vector 16 HX - aneb mobilní Intel Arrow Lake na steroidech

Čtvrtek, 20 Listopad 2025 - 08:47 | DRK | To by se ale cukali i tak..
Středa, 19 Listopad 2025 - 16:02 | Karáš Svorka | Reakce přímo od MSI je:  Pečeť opravdu...
Středa, 19 Listopad 2025 - 16:02 | Karáš Svorka | Reakce přímo od MSI je:  Pečeť opravdu...
Úterý, 18 Listopad 2025 - 13:56 | Karáš Svorka | Není to vyloženě záruční pečěť, jediné co to...
Úterý, 18 Listopad 2025 - 13:55 | Karáš Svorka | Zenbook S16 s Ryzenem AI 9 HX 370 je na houby v...
Úterý, 18 Listopad 2025 - 13:54 | Karáš Svorka | Jen ty plotny jsou pak velmi smutníkaté, když se...
Úterý, 18 Listopad 2025 - 13:53 | Karáš Svorka | Jo, to je asi taky možnost, případně ty Intelí...
Úterý, 18 Listopad 2025 - 13:52 | Karáš Svorka | To je konec.
Pondělí, 17 Listopad 2025 - 10:30 | satai | Tak žít se s tím určitě dá, ale když jsem už...
Pondělí, 17 Listopad 2025 - 10:11 | tombomino | Leskle displaye to jsou, to je pravda. Ja s tim...

Zobrazit diskusi