Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: MSI Vector 16 HX - aneb mobilní Ïntel Arrow Lake na steroidech

Zdroj: MSI

Intel Arrow Lake pro notebooky existuje i v "tlustším" HX provedení pro velké notebooky, na jeden takový stroj od společnosti MSI se dnes podíváme.

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před půl rokem.

Rozhodl jsem se tak hru testovat ve třech režimech, víceméně klasicky v DirectX 11 režimu, kde se snažím napodobit nastavení, jaké jsem využíval dříve, tedy preset Ultra s FXAA. Dále pak testuji hru v DirectX 12 režimu s presetem Ultra+ a TAAU. Poslední nastavení je taktéž DirectX 12, ale se zapnutým raytracingem a to jen v režimu Global Illumination, výkon byl se všemi volbami příšerný a vzhledově se mi hra nejeví jako lepší.

Celkově vnímám tento Next-Gen patch jako zklamání, raytracing se chová velmi podivně a v DirectX 12 režimu hra občas crashne. Osobně bych tak zatím hrál suše v DirectX 11 a třeba to časem CD Projekt Red opraví.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Ultra s FXAA a bez Hairworks. V DX11 není možné zapnout raytracing. Toto nastavení je velmi podobné tomu, jak jsem hru testoval dříve, nicméně i tak jsem všechny dříve testované karty otestoval pro jistotu znovu.

V DirecX 11 režimu si vede MSI Vector 16 HX AI velmi dobře a drží se dokonce na druhém místě.

graph-6

Ve 1440p rozlišení je hra o něco náročnější a MSI Vector 16 HX AI se drží v TOP 3 nejrychlejších noteboocích.

graph-7

 

DirectX 12

V moderním API DirectX 12 je možné narazit na problém, kdy hra občas spadne(značně se to zlepšilo a už dlouho to vlastně nepadá). Využívám preset Ultra+ s TAAU, Hairworks a raytracing nechávám vypnutý.

V DirectX 12 se MSI Vector 16 HX AI pohybuje v blízkosti dražších a výkonnějších strojů.

graph-9

 

Ve 1440p rozlišení je hra opět náročnější, výkon je přijatelný, pořád lehce přes 60 FPS.

graph-10

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: MSI Vector 16 HX - aneb mobilní Intel Arrow Lake na steroidech

Čtvrtek, 20 Listopad 2025 - 08:47 | DRK | To by se ale cukali i tak..
Středa, 19 Listopad 2025 - 16:02 | Karáš Svorka | Reakce přímo od MSI je:  Pečeť opravdu...
Středa, 19 Listopad 2025 - 16:02 | Karáš Svorka | Reakce přímo od MSI je:  Pečeť opravdu...
Úterý, 18 Listopad 2025 - 13:56 | Karáš Svorka | Není to vyloženě záruční pečěť, jediné co to...
Úterý, 18 Listopad 2025 - 13:55 | Karáš Svorka | Zenbook S16 s Ryzenem AI 9 HX 370 je na houby v...
Úterý, 18 Listopad 2025 - 13:54 | Karáš Svorka | Jen ty plotny jsou pak velmi smutníkaté, když se...
Úterý, 18 Listopad 2025 - 13:53 | Karáš Svorka | Jo, to je asi taky možnost, případně ty Intelí...
Úterý, 18 Listopad 2025 - 13:52 | Karáš Svorka | To je konec.
Pondělí, 17 Listopad 2025 - 10:30 | satai | Tak žít se s tím určitě dá, ale když jsem už...
Pondělí, 17 Listopad 2025 - 10:11 | tombomino | Leskle displaye to jsou, to je pravda. Ja s tim...

Zobrazit diskusi