Rozšíří Microsoft rozhraní DirectX o podporu fyziky?
Od uvedení prvních „fyzikálních akcelerátorů“ Ageia PhysX a demonstrací výpočtů Havok engine na kartách nVidia již jistá chvilka uběhla, a tak se pomalu začínají vynořovat různé zvěsti o tom, co bude s výpočty fyziky v PC z hlediska API (aplikačního rozhraní). Asi jen málokdo by chtěl, když už tu tedy akceleraci fyziky máme, aby se vrátily doby nejednotnosti rozhraní, jak tomu bylo v počátcích lidových 3D akcelerátorů. Tehdy také vývojáři museli přemýšlet, zda engine hry napsat pro 3Dfx Glide, S3 MeTaL, OpenGL nebo rodící se Direct 3D. Teprve až masivní rozšíření podpory Direct 3D a OpenGL na kartách největších výrobců tento problém vyřešilo, samozřejmě za silného přispění vývojářů rozhraní DirectX, speciálně Direct 3D, které se postupem času stalo velmi kvalitním.
A tak se tedy možná v nejbližší budoucnosti můžeme těšit na rozšíření DirectX o část nazývanou prozatímně „Direct Physics“, která by měla představovat pro vývojáře ten softwarový framework, pro který budou psát svoje programy/hry a pro karty s GPU či PPU pak ten kousek operačního systému, který jim tyto programy přetlumočí do jazyka, jemuž rozumí. Zbývá snad jen dodat: držme palce.