RTX 2080 a RTX 2080 Ti: Více jak 40 % nad Pascalem
Původně již dnes měla oficálně vyjít alespoň NVIDIA RTX 2080, a s tím měl přijít i konec NDA a odborné recenze ze všech koutů světa. S odsunutím vydání na stejné datum jako RTX 2080 Ti, tj. středa 19.9.2018 jsme ale nuceni si ještě chvíli na recenze a zhodnocení výkonu počkat. Nicméně určitou představu si již udělat můžeme z následujících grafů díky webu VideoCardz.com.
Nejprve bych rád upozornil, že na grafech nenajdete výsledky nezávislých testů recenzentů ani nikoho jiného. Jde o data z Reviewers’ Guide, tedy čísla oficálně dodaná společností NVIDIA sloužící jako reference pro recenzenty a testery. Zároveň je potřeba zmínit, že tyto "výsledky" jsou z cíleně vybraných her (NVIDIA Recommended titles), v recenzích pak jistě najdeme i další tituly, které kartám tak dalece sedět nemusí. Finální výkon nových karet se zde zcela určitě nedozvíme, můžeme si ale udělat představu, jak by to podle NVIDIE mělo vypadat.
RTX 2080 a RTX 2080 Ti jsou grafické karty určené pro hraní ve 4K (jak alespoň NVIDIA tvrdí ve svých oficiálních materiálech), a tak zde nenajdeme výsledky z jiného rozlišení než 3840×2160 (kromě VRMark Cyan Room). Testovací sestava je pak následující: ASUS X299 Rampage VI Apex, Intel Core i9-7900X 3,3GHz, Corsair 16GB DDR4, Windows 10 (v1803), grafické ovladače NVIDIA 411.38. Bohužel není nikde řečeno, zda byly testovány karty při základních taktech nebo jestli šlo o FE edice, které jsou přetaktované.
Seznam her a aplikací včetně jejich nastavení
DirectX 12
- Battlefield 1 – Ultra Preset
- Hitman – Highest Settings
- Shadow of the Tomb Raider – Very High Preset, TAA
- Star Wars: Battlefront II – Ultra Preset
DirectX 11
- Call of Duty: WWII – Render Resolution: Native, Pre-T2X Resolution: Native, Post Process AA: Filmic SMAA T2x, Texture Resolution: Extra, Normal Map Resolution: Extra, Specular Map Resolution: Extra, Sky Resolution: Normal, Shader Preload: On, Anisotropic Filtering: High, Shadows: On, Shadow Map Resolution: Extra, Shadow Depth: High, Screen Space Shadows: Always On, Screen Space Reflections: High, Cache Sun Shadow Maps: On, Depth of Field: High, Motion Blur: High Quality, Screen Space Ambient Occlusion: Hemo AO, Medium Distance Ambient Occlusion: On, Surface Scattering: On
- F1 2018 – Ultra Preset, TAA, AF: 16x
- Mass Effect: Andromeda – Ultra Preset
- Middle-earth: Shadow of War – Ultra Preset
- PlayerUknown’s Battlegrounds – Ultra Preset
- Rainbow Six Siege – Ultra Preset
- The Witcher 3 – Ultra Preset
Vulkan
- Wolfenstein 2: The New Colossus – Mein leben Preset
DirectX 12 Benchmarky
- 3DMark – Timespy Extreme
- VRMark – Cyan Room
Ze všech uvedených grafů vidíme, že RTX 2080 by měla být v průměru o 49 % výkonnější než GTX 1080, RTX 2080 Ti slibuje výkon o 46 % nad GTX 1080 Ti. Nejnižší nárůst výkonu u RTX 2080 činí 27 %, nejvyšší necelých 67 %. U RTX 2080 Ti je nejnižší hodnotou něco málo nad 26 % a nejvyšší rozdíl proti předchůdci je necelých 69 %. Jak to ale bude ve skutečnosti a nejen na těchto konkrétních hrách, se dozvíme až ve středu.