Spencer mluví o ceně Xbox Scorpio: Není to high-end, je to konzole
Je tomu již půl roku, co Microsoft poprvé nakousl téma konzole Xbox Scorpio, která by měla nabídnout výrazný posun co do výkonu a podporovaného rozlišení. Prozradil tehdy, že na konzoli pracuje, že bude disponovat výkonem kolem 6 TFLOPS, paměťovou propustností 320 GB/s a že by chtěl stihnout prodeje předvánoční sezóny 2017, což znamená podzimní vydání.
Z údajů o výkonu bylo možné usuzovat, že poběží na grafickém jádru generace Vega (dosáhnout tohoto výkonu s architekturou Polaris by z hlediska spotřeby bylo dost na hraně), že by APU mohlo nést 384bit sběrnici vybavenou GDDR5 pamětmi - a to je zhruba vše. Půl roku spekulací nad údaji o 6 TFLOPS, vysokou paměťovou propustností a nativní podporou 4k rozlišení přineslo jeden závěr, na který lze opakovaně narážet v diskusích: že Xbox Scorpio bude drahý.
Snad i to přimělo šéfa herní divize Microsoftu Phila Spencera zastavit se u tohoto tématu při rozhovoru s redakcí webu AusGamers a situaci vysvětlit. Spencer vysvětlil, že parametry jako 6 TFLOPS nebo paměťová propustnost z konfigurace konzole nijak nevyčnívají a že i ostatní, jako například kapacita paměti a celkový výkon GPU této úrovni odpovídají a jsou vyvážené. Nemáme ale očekávat, že by tyto parametry měly Xbox Scorpio posunout do cenové relace high-endových počítačů. Cena má zůstat v relaci herních konzolí.
Připomeňme, že Sony Playstation 4 Pro byla před měsícem vydána za doporučenou cenu začínající na $399 (stejně jako Playstation 4 o tři roky dříve). Xbox One byl uvedený za cenu $499, byť šel nedlouho po vydání sehnat za výrazně nižší částku. Tyto částky ale ilustrují, o jakých relacích Spencer hovoří. Rozpětí od $399 do $499 je více-méně dané a zda se doporučená cena bude blížit nižší či vyšší hranici, patrně ještě ani Microsoft nemá jasno. Finální suma bude nastavena s ohledem na aktuální výrobní náklady, situaci na trhu a cenotvorbu konkurence - ani Playstation 4 Pro nebude stát stávajících $399 věčně.