Podíl iPadů klesá, vytěsňují je tablety s Androidem
Ještě v roce 2011 dokázal Apple oslovit 56,3 % zájemců kupujících tablet, letos však jeho podíl klesl na 53,8 %. I když zrovna letošní iPad 3 s 4× vyšším rozlišením a full-HD kamerou vnímala média jako velmi povedený (rozhodně jej obklopovala pozitivnější aura než nový iPhone), nedokázal Applu udržet dosavadní podíl.
Když se na to podíváme z druhé stránky, nemusela to být na druhou stranu vina hardwaru, jako spíš důsledek určitých změn v právní strategii firmy, dá-li se to tak nazvat. Zatímco během loňského roku se Applu dařilo prosazovat jeden zákaz prodeje konkurenčních tabletů za druhým, letos firma věnovala úsilí spíš výsledným soudním sporům, ve které tahanice vyústily.
Ať už je to pestřejší nabídkou konkurenčních modelů, rostoucí kvalitou služeb nebo menším podílem plošných zákazů prodeje, dokázal Android v letošním roce v rámci tabletů posílit z loňských 39,8 % na současných 42,7 %.
Apple na jedné straně stojí proti výrobcům jako Asus, Samsung a Lenovo, kteří jsou schopni nabízet kvalitativně srovnatelné produkty za přijatelnější ceny a na straně druhé proti dotované nabídce levných řešení Amazonu, B&N a Googlu (o levných čínských modelech ani nemluvě).
Už by se nám chtělo začít počítat, jak dlouho by mohlo trvat, než Android svým zastoupením překoná iPady, jenže v roce 2013 s celou situací více či méně zamíchají ještě Windows 8 na (mimo jiné) x86 kompatibilních tabletech, kam se dají zařadit i některé modely řady Surface. Ty prý čeká zajímavé rozšíření o další verze.