Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Test: AMD ThreadRippery 1900X, 1950X a 2920X v roce 2024

Zdroj: Karel Svoboda - diit.cz

Jak si vedou HEDT procesory z let 2017~2018 a jak moc brzdí GeForce RTX 4090? Na to se podíváme v tomto testu.

Stellaris, občas zvaný simulátor genocidy v galatickém měřítku mnozí čtenáři jistě znají. Hra není extrémně náročná, ale díky rozsahu a množství objektů má tendence se značně zpomalovat v pozdějších částech hry.

Stellaris nemá přímo zabudovaný benchmark a hru lze bez potíží hrát i s nižší snímkovou frekvencí, jelikož je možné za běhu rychlost hry dle chuti měnit. Mnoho času člověk stráví management planet, armád, flotil a dalších věcí, kdy je pohodlnější hru zcela pozastavit a vše si v klidu rozmyslet a naklikat.

Pokud jste Stellaris nikdy nehráli, musím všechny varovat, může se stát, že hru zapnete třeba v pět hodin odpoledne a za deset minut zjistíte, že jsou asi čtyři hodiny ráno.

Stellaris sice nemá zabudovaný benchmark, ale v konzoli má příkaz one_year, ten aktuální nahranou hru spustí s nejvyšší rychlostí a po uplynutí jednoho roku uvnitř hry nám ukáže, kolik reálného času bylo potřeba pro simulaci jednoho roku. Existuje i příkaz thirty_years, což mi přijde ještě lepší, ale aktuálně nefunguje.

Testuji tedy s příkazem one_year, přičemž využívám uloženou hru, kterou připravili Stellaris nadšenci v rámci "Paradox benchmarking Initiative". Uložená hra se odehrává v roce 2300 a je viditelná celá galaxie. Samozřejmě čím lepší procesor, tím kratší doba simulace. Grafické detaily jsou nastaveny na nejnižší možné, hra je tak nenáročná na GPU a primárně zatěžuje CPU.

Ve Stellarisu aktuálně vítězí procesory Intelu, nicméně nestihl jsem přeměřit procesory jako je třeba AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD Ryzen 7 5800X3D a nějaké Zen4/Zen5 kousky. Staré ThreadRippery se zde příliše nepředvádí a pouze 2920X překoná starší Intel Core i7-5820K.

graph-2

 

Ze zvědavosti jsem zkusil změřit, jaká je snímková frekvence během one_year testu, RTX 4090 se zde zcela fláká, snaží se hlavně procesory.

ThreadRippery jsou zde nejpomalejší, což je očekávaný výsledek.

graph-2

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: AMD ThreadRippery 1900X, 1950X a 2920X v roce 2024

Sobota, 14 Prosinec 2024 - 18:51 | Lazar | O: Samozřejmě v případě octa-channel osazení RAM.
Sobota, 14 Prosinec 2024 - 18:10 | Lazar | Já bych to formuloval, že u Epyc Naples mají...
Sobota, 14 Prosinec 2024 - 17:20 | Karáš Svorka | Špatně jsem to napsal, myslel jsem to tak, že...
Sobota, 14 Prosinec 2024 - 17:03 | Lazar | https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2017/...
Sobota, 14 Prosinec 2024 - 16:19 | Lazar | Myslím, že to není pravda. U Epyc Naples mají...
Sobota, 14 Prosinec 2024 - 14:23 | Karáš Svorka | EPYC Naples má ale všech osm paměťových kanálů,...
Sobota, 14 Prosinec 2024 - 14:07 | Lazar | Jestli k tomu nebude levnější cesta přes Epyc...
Sobota, 14 Prosinec 2024 - 13:58 | Karáš Svorka | Ten vlastní Thread Pool by mohl být zajímavý i na...
Sobota, 14 Prosinec 2024 - 13:57 | Karáš Svorka | Safra, překlep. Opraveno.
Sobota, 14 Prosinec 2024 - 13:56 | Jan Ringoš | Obvykle tyhle hračky kupuju jak spadnou na...

Zobrazit diskusi