Test: AMD ThreadRippery 1900X, 1950X a 2920X v roce 2024
Kapitoly článků
Věřím, že většina čtenářů Counter-Strike zná, ať už se jedná o původní mod pro Half-Life, novější CS:Source, nebo ještě novější CSGO. CSGO jsem testoval za pomoci mapy FPS Benchmark a do jisté míry to bylo zbytečné, jelikož CSGO šlape výborně i na celkem starém hardwaru.
Společnost Valve se rozhodla Counter-Strike Global Offensive přesunout na nový engine Source 2, na kterém běží například VR titul Half-Life Alyx.
Hardwarové nároky tak šly nahoru a ve hře se objevily nové vychytávky z hlediska toho, jak se například chová kouřový granát a některé další efekty. Hra nově podporuje i technologie jako NVIDIA Reflex a AMD FidelityFX Super Resolution, které samozřejmě funguje i na hardwaru NVIDIe a Intelu.
Aktuálně všechny mapy ve hře vyžadují Source 2 herní engine, takže k dispozici jsou jen některé základní od Valve. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark, takže jsem se rozhodl využít nástroje CapFrameX a v rámci možností nasimulovat nějakou reálnou hru.
Testuji na mapě cs_office s presetem Very High, přičemž ignorují první pistolové kolo, pak nabírám data v kuse během tří kol, kdy si vždy k CZ-75 Auto přikoupím lehký samopal Negev, několik granátů a snažím se jít vždy stejnou cestou, jak můžete vidět na videu níže.
Nicméně toto nelze 100% stejně replikovat a budou tak existovat nějaké odchylky, takže výsledky berte s jistou dávkou soli.
Prvně zkouším hru v rozlišení 1024x768, zde jsou na tom ThreadRippery prakticky stejně mizerně, jen 2920X trochu stoupá výše.
Nejpve se tedy podívejme na klasické FullHD rozlišení, ThreadRipperům se opět nedaří.
Po přepnutí do vyššího rozlišení 2560x1440 výkon pochopitelně klesá a ThreadRippery jsou nadále na posledních příčkách.
UHD rozlišení je nejnáročnější na grafickou kartu, ale ani to ThreadRipperům nepomůže, 2920X je zde opět nejlepší.