Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Test: GIGABYTE Radeon R9 380X G1 Gaming 4GB - sedm let stará karta v roce 2022

Po nedávném testu Radeonu R9 280X se dnes podíváme na nástupce ve formě Radeonu R9 380X.

Některé čtenáře doufám potěším tím, že testuji v rozlišení 1920x1200 namísto obyčejného 1920x1080, výkon v 1080p bude většinou o trochu lepší, než  v 1200p.

GIGABYTE Radeon R9 380X G1 Gaming 4GB nabízí výkon lehce nad starším Radeonem R9 280X, ale neplatí to vždy, v některých hrách se totiž projevuje vyšší taktovací frekvence GPU a širší sběrnice paměťového řadiče, včetně rychlejších pamětí.

 

CSGO je stálicí v herních testech, na moderním hardware běží bez potíží na dostatečné množství obrázků za vteřinu. Source engine má standardně zapnutý limit 300 FPS, který testovací mapa FPS Benchmark vypíná.

Counter Strige Global Offensive

graph-26

 

GTA V je podobně jako CSGO stálicí, která není zrovna skvěle optimalizovaná a pozlobí i moderní hardware. Testuji víceméně na ultra detaily, nicméně anti aliasing mám zapnutý pouze FXAA, jelikož MSAA má příliš velký dopad na výkon.

graph-27

 

Deus Ex Mankind Divided je takové mé Crysis, i na velmi výkonném hardware běží špatně, zda se jedná o nekvalitní optimalizaci, to nechám koňovi, ten má větší hlavu a víc ví. Hra je velmi náročná po zapnutí MSAA, takže testuji s vypnutým MSAA.

graph-28

 

Shadow of the Tomb Raider je poměrně oblíbený DX12 benchmark, osobně jsem nahrál přes 50 hodin benchmarkování, hru samotnou vlastně nikoliv. Testuji s presetem Medium bez antialiasingu a také preset Highest s SMAA, aby měly slabší grafiky alespoň trochu šanci.

graph-29
graph-19

 

 

Witcher 3 Wild Hunt

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na maximální detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky. Nově v této hře používám program CapFrameX, jedná se o velmi mocný nástroj na monitoring a měření frametimes i FPS. Nově tak v grafech uvádím pouze průměrné FPS, 1% Lows a 0,1% Lows a zároveň i screenshot ze samotného CapFrameX, kde je hezky vidět průběh frametimes pro testovanou kartu.

Nedávno jsem přidal i test využívající střední detaily, abych dal slabším grafikám lepší šanci, ale zatím jsem nestihl otestovat všechny slabší grafiky.

graph-10
graph-30

 

Metro Exodus má v sobě zabudovaný benchmark, uvádím tedy průměrné FPS, které benchmark na konci vyplivne. Využívám presety Normal a Ultra bez ray tracingu, Ultra preset je možná trochu moc maso, jelikož zatopí slabším kartám poměrně značně.

Radeon R9 380X zde překonává dokonce i GeForce GTX 1050 Ti.

graph-31
graph-32

 

 

Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.

Bohužel DOOM Eternal potřebuje krapet více VRAM a na High preset v rozlišení 1920x1200 vyžaduje skoro celé 4GB, grafické karty s menšním množstvím paměti tak mají v tom testu smůlu a 4GB karty mají smůlu na vyšší detaily a rozlišení.

DOOM Eternal běží na Radeonu R9 380X značně lépe, než na starší R9 280X. Díky extra 1GB VRAM jsem mohl spustit i test na vysoké detaily, kde překonává alespoň GeForce GTX 1050 Ti.

graph-37
graph-38
graph-39
graph-49

 

Jako náhrada nějakých Wargaming her poslouží novější World of Tanks enCore benchmark s RT, jedná se o aktualizovanou verzi starého benchmarku, která přidává podporu ray tracingu, zajímavé je, že se jedná víceméně jen o RT stínů a hra nadále běží v DirectX 11 bez nutnosti podpory speciálních RT jader. Protože mě nebaví výsledky ve formě skóre, měřím výkon opět za pomoci CapFrameX programu.

graph-40
graph-41

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: GIGABYTE Radeon R9 380X G1 Gaming 4GB - sedm let stará karta v roce 2022

Úterý, 8 Listopad 2022 - 23:52 | mirec10 | Tak akurvát pre (nižši level) socka PC :-D
Sobota, 27 Srpen 2022 - 17:24 | Kaliban | Já co v roce 2022 používám ještě starší grafiku...
Čtvrtek, 25 Srpen 2022 - 14:10 | FrankHorigan | No jasně byla to ironie. 1920x1200 fpohodě
Čtvrtek, 25 Srpen 2022 - 09:21 | Karáš Svorka | No proč ne, 16:10 je poslední roky na vzestupu a...
Čtvrtek, 25 Srpen 2022 - 08:14 | FrankHorigan | Já taky, jako druhý náhledový. Ale ruku na srdce...
Čtvrtek, 25 Srpen 2022 - 08:00 | hajčus | Tak zrovna já ho pro poměr 16:10 používám. :)
Čtvrtek, 25 Srpen 2022 - 07:57 | hajčus | No, 286 už je celkem hůře sehnatelná. A když, tak...
Středa, 24 Srpen 2022 - 19:11 | WIFT | Nejstarší AMDčko mám 80286, ve stejné desce je...
Středa, 24 Srpen 2022 - 13:21 | hajčus | Ten Phenom II X6 1100T mám už ve skříni na...
Úterý, 23 Srpen 2022 - 19:14 | Karáš Svorka | To se tam snažím postupně cpát, z těch nových je...

Zobrazit diskusi