Retro-µtest: Nokia 6310i
Kapitoly článků
Kalendář
Ač je mobilní telefon určen především k telefonování, jsou jisté věci, na které si člověk snadno zvykne a už si ani nedokáže představit, že by je v mobilu neměl. Jednou z nich je i kalendář, plánovač, poznámkovník, jak chcete.
Musím říci, že v případě Nokie 6310i je kalendář jedna z těch hůře použitelných věcí. Nevím, jestli je to tím, že tato Nokia ještě nemá křížový ovladač, ale jen šipky nahoru a dolů, nebo jestli je to tím, že menu je pro kalendář takové těžkopádné, možná až přeplácané, ale nečiní mi nijak zvlášť velké potěšení tuhle fíčuru používat. Přesto jsem se donutil ji používat, protože mě něco musí trošku kopat vpřed, takže tato úloha připadla na kalendář v Nokii 6310i.
Nejčastěji využívanou událostí je samozřejmě jednání, protože umožňuje nastavit zhruba to, co potřebuji pro většinu svých upomínek (především dobu trvání). A samozřejmě upozornění tónem. S trochou fantazie bych asi dokázal využít i poznámku, což je něco podobného, akorát bez doby trvání (u poznámky se nastavuje jen doba vypršení).
Hry
A pak jsou u mobilu věci, bez kterých bych se klidně obešel. Přesto mě třeba zrovna v případě této Nokie udivuje, co se dá z takové plečky vyždímat, ať už co do složitosti hry, nebo její grafiky. Hada zná asi každý, Snake II je pak jakási lepší verze umožňující volit mezi řadou místností, kde pravoúhlý plaz pojídá různé shluky pixelů, (standardně výživné i více kalorické), mezi zajímavost lze zařadit možnost hraní dvou hráčů současně, kdy má každý svůj telefon a přes infračervené spojení spolu komunikují.
Mezi ty graficky i programově propracovanější hry bych určitě zařadil Bumper, což je zdejší označení pro Pinball. Dojem ze hry na tomto telefonu kazí samozřejmě displej, protože stůl se na něj celý nevejde a musí se tak posunovat, což na starém monochromatickém LCDčku s hodně velkou setrvačností zobrazení bodů generuje převážně šmouhy. Možná i to je součástí hry, domýšlet si, co se vlastně telefon snažil zobrazit.
S pomalým displejem je pak celkem utrpení hrát hru vyžadující hráčovu rychlou reakci, kam patří i Bumper. U některých jedinců totiž reakce hráče rychlostí převyšuje dobu odezvy displeje, což je samozřejmě problém ;-). Přesto je nutno před finskými inženýry smeknout. Takováhle aplikace na dnešních telefonech mívá i několik (desítek) mega, zatímco v tomto telefonu má pár kilo. Přitom dojem z hry, pokud si odmyslíme kvalitu hardwaru, větší o ten rozdíl ve velikosti dat určitě není.
V telefonu jsou ještě asi dvě další hry, myslím, že s ohledem na jejich hratelnost na takovémto přístroji asi nemá smysl je nějak obšírněji rozebírat.