Testovací konfigurace
Kapitoly článků
AMD nám k otestování na dva dny zapůjčila stroj s Athlonem 64 FX ve stejné konfiguraci, ve které byl k dispozici testerům po celém světě. Byl v poměrně efektní skříni s boční průhlednou stěnou a zelenou zářivkou:
Samotný procesor vypadá následovně (mimochodem, všimněte si letopočtu):
Testovací počítač obsahoval:
- Procesor AMD Athlon 64 FX-51
- Základní deska ASUS SK8N (nForce3 Pro 150 chipset)
- Paměti 2× 512 MB DDR400 Registered
- Videokarta nVidia GeForce FX 5900 Ultra 256 MB
- Pevný disk Western Digital Caviar WDC400JB (40 GB, ATA/133, 8MB buffer)
- Pevné disky 2× Western Digital Raptor WD360GD (36 GB, SerialATA, 8MB buffer)
Možná vás v testovací konfiguraci matou použité disky. Vysvětlení je velmi jednoduché, protože na tomto počítači byla vytvořena dualboot konfigurace, kde se výběrem, zda-li se ma bootovat z RAIDu 0 na Promise PDC30278 řadiči (integrovaném na základní desce), nebo z IDE disku, vybíralo, zda-li se nabootuje do 32bitových, nebo 64bitových Windows XP. Tento rozdíl sice nějaký vliv na výkon může mít u testů, které by četly více dat z disku, ale dle mého názoru je zcela zanedbatelný.
32bitové Windows XP byly samozřejmě se Service Packem 1 a totéž platilo o betaverzi 64bitových Windows. Její build a přesnou verzi můžete vyčíst z následujících obrázků:
Asi nejdůležitějším faktorem jsou ovladače. V případě 64bitových Windows XP byly použity dodané ovladače s počítačem, u grafické karty se jednalo o Detonatory 50.40:
Ty byly standardně nastaveny:
V případě 32bitových Windows XP byly použity poslední oficiální Detonatory, což znamená 45.23. V obou případech byly použity poslední dostupné verze DirectX, což u 64bitové verze znamenalo verzi 8.1 a u 32bitové 9.0. Samotné testovací programy byly nastaveny následovně:
- Quake III Arena 1.32: Demo Four - High Quality s rozlišením 1024×768
- CodeCreatures: Standardní nastavení
- Comanche IV demo: Standardní nastavení
- Unreal Tournament 2003 patch 2199: byly použity testy botmatch dm-antalus, br-anubis, ctf-citadel, dom-suntemple a flyby ctf-face3 s nastavením dle konfiguračních souborů MaxDetail.ini a MinDetail.ini (v adresáři Benchmark\Stuff). Výsledná hodnota vznikla zprůměrováním výsledku všech 10 testů (pět map × dvě nastavení).
- PCMark 2002: Standardní nastavení
- SiSoftware Sandra MAX3: Standardní nastavení
Možná se divíte, proč jsem nepoužil nějaké další testy. Problém byl dvojí. Jednak pod 64bitovými Windows XP mnohé testy neběží ať už z důvodu absence DirectX 9, nebo prostě jen při puštění spadnou. Ony za to dost možná nemohou ani samotné Windows XP, ale nedotažené 64bitové ovladače od nVidie, ale to se nedozvíme. Druhým důvodem je čas, protože tuto testovací sestavu jsem měl k dispozici pouhé dva dny.