Tak to je super, čekal jsem, jak si povede Volta vůči Pascalu a Turingu a vypadá to parádně :) O víkend to otestuji, nenapadlo mě to ani zapínat na Titanu V. Je to pořád super karta.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tak to je super, čekal jsem,
Michal Veselý https://diit.cz/profil/michalos
3. 1. 2019 - 01:17https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseTak to je super, čekal jsem, jak si povede Volta vůči Pascalu a Turingu a vypadá to parádně :) O víkend to otestuji, nenapadlo mě to ani zapínat na Titanu V. Je to pořád super karta.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218392
+
Titan V má jádro GV100 na kterých běžel první "Ray Tracing - Star Wars Elevator Demo". Turing je pouze vylepšená Volta určená pro běžné lidi (nestojí 90000Kč jako rok starý GV100).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Titanu V má jádro GV100 na
shipo https://diit.cz/profil/shipo-ipo
3. 1. 2019 - 12:44https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseTitan V má jádro GV100 na kterých běžel první "Ray Tracing - Star Wars Elevator Demo". Turing je pouze vylepšená Volta určená pro běžné lidi (nestojí 90000Kč jako rok starý GV100). https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218512
+
Akurát, že to Starwars demo bežalo na štyroch Titan V, atiaľčo dnes na to stačí jeden Turing. Neverím tomu, že SW raytracing by bol na tom výkonovo podobne ako HW raytracing. To je ako keby som mal veriť, že SW emuláciou teselácie budem dorovnávať jej HW implementáciu. Podľa mňa je celá táto správa hoax. Neuverím, kým sa to naozaj nepreukáže. Zatiaľ je to jedna zpráva z fóra, ktorú všetci prebrali lebo je to pekný click bait.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Akurát, že to Starwars demo
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 1. 2019 - 13:32https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseAkurát, že to Starwars demo bežalo na štyroch Titan V, atiaľčo dnes na to stačí jeden Turing. Neverím tomu, že SW raytracing by bol na tom výkonovo podobne ako HW raytracing. To je ako keby som mal veriť, že SW emuláciou teselácie budem dorovnávať jej HW implementáciu. Podľa mňa je celá táto správa hoax. Neuverím, kým sa to naozaj nepreukáže. Zatiaľ je to jedna zpráva z fóra, ktorú všetci prebrali lebo je to pekný click bait.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218557
+
"Zatiaľ je to jedna zpráva z fóra, ktorú všetci prebrali lebo je to pekný click bait."
..nemas pravdu Marku. Je to 'potvrzeno' minimalne ze dvou mist. Druhe misto je forum Hardwareluxx. Tam sice nikdo netvrdi, ze Titan ma "vyssi fps", ale jejich uzivatel jim to nameril taky. Pusobi to dost verohodne, byt 100% se neda vyloucit nic. https://www.hardwareluxx.de/index.php/news/hardware/grafikkarten/48120-a...
Spis to cele (pokud je to pravda) vzbuzuje spoustu dalsich otazek ohledne NV RT technologie jako takove.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
"Zatiaľ je to jedna zpráva z
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
3. 1. 2019 - 13:46https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse"Zatiaľ je to jedna zpráva z fóra, ktorú všetci prebrali lebo je to pekný click bait."
..nemas pravdu Marku. Je to 'potvrzeno' minimalne ze dvou mist. Druhe misto je forum Hardwareluxx. Tam sice nikdo netvrdi, ze Titan ma "vyssi fps", ale jejich uzivatel jim to nameril taky. Pusobi to dost verohodne, byt 100% se neda vyloucit nic.
https://www.hardwareluxx.de/index.php/news/hardware/grafikkarten/48120-auch-eine-titan-v-erreicht-in-battlefield-v-mit-dxr-ausreichende-fps.html
Spis to cele (pokud je to pravda) vzbuzuje spoustu dalsich otazek ohledne NV RT technologie jako takove.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218572
+
Mne to proste príde celé divné. Nie je to logické ani z pohľadu, z ktorého by NV chcela urobiť nejaký SW "ojeb" ako sa spomína nižšie. Na to by si nepotrebovali zbytočne zväčšovať veľkosť čipov a zvyšovať náklady na ich výrobu. A to celé zbytočne.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Mne to proste príde celé
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 1. 2019 - 13:48https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseMne to proste príde celé divné. Nie je to logické ani z pohľadu, z ktorého by NV chcela urobiť nejaký SW "ojeb" ako sa spomína nižšie. Na to by si nepotrebovali zbytočne zväčšovať veľkosť čipov a zvyšovať náklady na ich výrobu. A to celé zbytočne.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218581
+
"Mne to proste príde celé divné.".. tak to se shodnem :) Nicmene mne prijde prave nejdivnejsi vlastne to, jak ta nvidiacka RT architektura vlastne funguje. Ono marketingovy PR o giga-raycech jsou jedna vec, druha je, jak ta cela sekvence technologii (do kterych to NV zabalila) funguje v reale. Zatim je to dost velka pandorina skrinka. PSali to uz jini a jinde, ale
- co jsou v realu RT jadra? Je jiste, ze jsou to nove HW "RT decodery" a ne treba alokovana cast shaderu nebo "tensor" cores?
- co je uzkym hrdlem te jejich cesticky RT Core-> Tensor Core-> Shadery-> 'vysledna scena'?
- je RT software treba prozatim nejaka 'alfa' verze, ktera potrebuje vypilovat- ?
- je BF5 tak mizerne napsane, ze vlastne ani nedokaze vyuzivat potencialu RT?
- proc trva implementace RT u ostatnich ohlasenych titulu tak dlouho?
-....
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
"Mne to proste príde celé
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
3. 1. 2019 - 13:57https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse"Mne to proste príde celé divné.".. tak to se shodnem :) Nicmene mne prijde prave nejdivnejsi vlastne to, jak ta nvidiacka RT architektura vlastne funguje. Ono marketingovy PR o giga-raycech jsou jedna vec, druha je, jak ta cela sekvence technologii (do kterych to NV zabalila) funguje v reale. Zatim je to dost velka pandorina skrinka. PSali to uz jini a jinde, ale
- co jsou v realu RT jadra? Je jiste, ze jsou to nove HW "RT decodery" a ne treba alokovana cast shaderu nebo "tensor" cores?
- co je uzkym hrdlem te jejich cesticky RT Core-> Tensor Core-> Shadery-> 'vysledna scena'?
- je RT software treba prozatim nejaka 'alfa' verze, ktera potrebuje vypilovat- ?
- je BF5 tak mizerne napsane, ze vlastne ani nedokaze vyuzivat potencialu RT?
- proc trva implementace RT u ostatnich ohlasenych titulu tak dlouho?
-....
https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218587
+
3. 1. 2019 - 14:33https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseNVIDIA principiálne vysvetlila čo sú to RT cores a na čo sa používajú:
https://devblogs.nvidia.com/nvidia-turing-architecture-in-depth/
Viď časť "TURING RT CORES". https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218623
+
To je uroven 'whitepaperu', cili o trochu lepsi omacky nez je ta marketingova...
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
To je uroven 'whitepaperu',
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
3. 1. 2019 - 15:05https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseTo je uroven 'whitepaperu', cili o trochu lepsi omacky nez je ta marketingova...https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218647
+
Naozaj veríš tomu, že si tam oficiálne vymýšľajú o tom, ako RT v ich implementácii funguje a na čo sa využívajú RT cores?
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Naozaj veríš tomu, že si tam
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 1. 2019 - 15:14https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseNaozaj veríš tomu, že si tam oficiálne vymýšľajú o tom, ako RT v ich implementácii funguje a na čo sa využívajú RT cores?https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218650
+
Si nerozumime...tam se akorat haze "pojmy", pokud mi rozumis co tim myslim. Pod ten pojem si ale muzes skovat co chces..
RT Core je "pojem".. co je to fyzickeho, pokud je to vubec fyzicke, se nedozvis.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Si nerozumime...tam se akorat
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
3. 1. 2019 - 17:24https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseSi nerozumime...tam se akorat haze "pojmy", pokud mi rozumis co tim myslim. Pod ten pojem si ale muzes skovat co chces..
RT Core je "pojem".. co je to fyzickeho, pokud je to vubec fyzicke, se nedozvis.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218710
+
JJ. Už som si to domyslel. Jedna vec je nákres architektúry a druhá je vec je čo je ako reálne fyzicky implementované. To naozaj nevieme. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
JJ. Už som si to domyslel.
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 1. 2019 - 19:16https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseJJ. Už som si to domyslel. Jedna vec je nákres architektúry a druhá je vec je čo je ako reálne fyzicky implementované. To naozaj nevieme. :-)https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218764
+
Podle toho, co tam pise nVidia nedava smysl chovani Volta vs. Turing.
RT Cores podle nVidia akceleruji hledani pruseciku paprsku a ploch. To by se pak melo predat klasickym Shaderum na vypocet jak to tedy bude vypadat, co se na tom trojuhelniku fakticky zobrazi.
Na architekturach, co RT Cores nemaji se musi vyuzit standardni cesty, tedy Shadery aby to prvne propocitali a pak az "oshadovaly". Jenze proc je to stejne rychle?
To spis vypada, ze fyzicky tam RTCores jsou, ale neplni fuknci, nebo ne dobre. Mozna vraci spatne vysledky, nedokazi dobre odsumovat. Mozna ze predavani tech vysledku mezi RTCores a zbytkem neni rychle, jsou tam prodlevy, nebo ta rezie zapojeni a rizeni RTCores zere moc vykonu nejakeho planovace. A mozna se tak nVidia rozhodla RTCores softwarove vypnout a nVidia ovladac to emuluje klasickou cestou, nebo mozna nejak zapoji Tensor Cores.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Podle toho, co tam pise
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
8. 1. 2019 - 14:32https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskusePodle toho, co tam pise nVidia nedava smysl chovani Volta vs. Turing.
RT Cores podle nVidia akceleruji hledani pruseciku paprsku a ploch. To by se pak melo predat klasickym Shaderum na vypocet jak to tedy bude vypadat, co se na tom trojuhelniku fakticky zobrazi.
Na architekturach, co RT Cores nemaji se musi vyuzit standardni cesty, tedy Shadery aby to prvne propocitali a pak az "oshadovaly". Jenze proc je to stejne rychle?
To spis vypada, ze fyzicky tam RTCores jsou, ale neplni fuknci, nebo ne dobre. Mozna vraci spatne vysledky, nedokazi dobre odsumovat. Mozna ze predavani tech vysledku mezi RTCores a zbytkem neni rychle, jsou tam prodlevy, nebo ta rezie zapojeni a rizeni RTCores zere moc vykonu nejakeho planovace. A mozna se tak nVidia rozhodla RTCores softwarove vypnout a nVidia ovladac to emuluje klasickou cestou, nebo mozna nejak zapoji Tensor Cores.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1220273
+
"Akurát, že to Starwars demo bežalo na štyroch Titan V, atiaľčo dnes na to stačí jeden Turing." blbost, jeden na to nestačí (to demo nejde stáhnout)
Dle linku "tombomino" je výkon v Battlefield V:
NVIDIA Titan RTX - 97fps
NVIDIA Titan V - 67fps (70% -> *4 = 275%)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"Akurát, že to Starwars demo
shipo https://diit.cz/profil/shipo-ipo
3. 1. 2019 - 14:23https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse"Akurát, že to Starwars demo bežalo na štyroch Titan V, atiaľčo dnes na to stačí jeden Turing." blbost, jeden na to nestačí (to demo nejde stáhnout)
Dle linku "tombomino" je výkon v Battlefield V:
NVIDIA Titan RTX - 97fps
NVIDIA Titan V - 67fps (70% -> *4 = 275%)
https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218608
+
Podľa toho, čo presentovali v lete tak áno. Neviem to samozrejme doikázať, takže nebudem tvrdiť, že to tak na 100% je. Keď ale niekto dokáže veriť tomu, že softvérovo je možné doťahovať RT s hardvérovou podporou, tak tá moja časť je viac uveriteľná. :-)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Podľa toho, čo presentovali v
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 1. 2019 - 14:35https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskusePodľa toho, čo presentovali v lete tak áno. Neviem to samozrejme doikázať, takže nebudem tvrdiť, že to tak na 100% je. Keď ale niekto dokáže veriť tomu, že softvérovo je možné doťahovať RT s hardvérovou podporou, tak tá moja časť je viac uveriteľná. :-)https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218626
+
Za čtvrté: Celý RT je jen SW "ojeb jako physX na GPU. Prostě se to počítalo na SP celou tu dobu a SW jen detekuje přítomnost NV karty. Proč chybí tato nejpravděpodobnější možnost?
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Za čtvrté: Celý RT je jen SW
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
3. 1. 2019 - 01:45https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseZa čtvrté: Celý RT je jen SW "ojeb jako physX na GPU. Prostě se to počítalo na SP celou tu dobu a SW jen detekuje přítomnost NV karty. Proč chybí tato nejpravděpodobnější možnost? https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218395
+
To lze overit snadno - pustte na pozadi hry nejakou vypocetni aplikaci vyuzivajici cuda jadra a zahrajte si jednou bez RT a podruhe s RT. Z tech cisel vam musi vyjit vliv (ne)pouziti RT. (samozrejme je treba spravne normalizovat vykon, napr. vuci fps ve hre).
Pri HW RT by zapnuti RT nemelo ovlivnit vykon vypocetni aplikace. Pri SW RT to ovlivni drasticky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To lze overit snadno - pustte
danieel https://diit.cz/profil/danieel
3. 1. 2019 - 02:14https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseTo lze overit snadno - pustte na pozadi hry nejakou vypocetni aplikaci vyuzivajici cuda jadra a zahrajte si jednou bez RT a podruhe s RT. Z tech cisel vam musi vyjit vliv (ne)pouziti RT. (samozrejme je treba spravne normalizovat vykon, napr. vuci fps ve hre).
Pri HW RT by zapnuti RT nemelo ovlivnit vykon vypocetni aplikace. Pri SW RT to ovlivni drasticky.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218398
+
Že by u Nvidie zapomněli detekovat přítomnost karty, co má v identifikaci "RTX"? Přeci by si takhle neuřízli marketingovou ostudu.
Ale pozná se to snadno, tím že to v příští verzi ovladačů přestane fungovat. S nějakou výmluvou, že ve Volta ty "jednotky" jsou taky, ale neodladěné a ohrožující stabilitu počítače, proto nemají být aktivní :-)
+1
+14
-1
Je komentář přínosný?
Že by u Nvidie zapomněli
PV https://diit.cz/profil/pv
3. 1. 2019 - 03:08https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseŽe by u Nvidie zapomněli detekovat přítomnost karty, co má v identifikaci "RTX"? Přeci by si takhle neuřízli marketingovou ostudu.
Ale pozná se to snadno, tím že to v příští verzi ovladačů přestane fungovat. S nějakou výmluvou, že ve Volta ty "jednotky" jsou taky, ale neodladěné a ohrožující stabilitu počítače, proto nemají být aktivní :-)https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218404
+
Ten Titan má Tensor core, stejně jako RTX karty, takže o žádnej ojeb nejde... Už chápu kde na tom Tynyt byl.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Ten Titan má Tensor core,
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha1
3. 1. 2019 - 11:33https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseTen Titan má Tensor core, stejně jako RTX karty, takže o žádnej ojeb nejde... Už chápu kde na tom Tynyt byl. https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218470
+
Nechápeš vůbec nic. Jako obvykle, ty háčkovací IT guru Járo.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Nechápeš vůbec nic. Jako
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
3. 1. 2019 - 11:59https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseNechápeš vůbec nic. Jako obvykle, ty háčkovací IT guru Járo.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218482
+
Nvidia uz davno dela OptiX pro akceleraci raytracingu a denoisingu. A na RTX ma samozrejme vyuzit novy HW a bezet vyrazne lepe. Takze staci na RTX otestovat jakoukoliv Optix aplikaci s vyuzitim RT a bez RT a bude jasne kolikrat rychlejsi je RTX nez ne-RTX. Hledal jsem takovou informaci v recenzich v den vydani RTX. Marne. A proc? Protoze v den vydani Nvidia vubec v Optixu RTX nepodporovala. Ok, cekame tyden, cekame mesic, cekame ctvrt roku. Na otazku kdy bude Optix podporovat RTX odmita Nvidia odpovedet. Takze hypotezu "RT je SW ojeb" bych okamzite nesestreloval, Nvidia ji sama neprimo potvrzuje.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Nvidia uz davno dela OptiX
Dee https://diit.cz/profil/dee-mendoz
3. 1. 2019 - 13:39https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseNvidia uz davno dela OptiX pro akceleraci raytracingu a denoisingu. A na RTX ma samozrejme vyuzit novy HW a bezet vyrazne lepe. Takze staci na RTX otestovat jakoukoliv Optix aplikaci s vyuzitim RT a bez RT a bude jasne kolikrat rychlejsi je RTX nez ne-RTX. Hledal jsem takovou informaci v recenzich v den vydani RTX. Marne. A proc? Protoze v den vydani Nvidia vubec v Optixu RTX nepodporovala. Ok, cekame tyden, cekame mesic, cekame ctvrt roku. Na otazku kdy bude Optix podporovat RTX odmita Nvidia odpovedet. Takze hypotezu "RT je SW ojeb" bych okamzite nesestreloval, Nvidia ji sama neprimo potvrzuje.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218566
+
Jo, hodil by se nazor nekoho, kdo testoval RT akceleraci ve Vulkanu nebo DX12, ja zatim zkousel jen OptiX.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Jo, hodil by se nazor nekoho,
Dee https://diit.cz/profil/dee-mendoz
3. 1. 2019 - 13:45https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseJo, hodil by se nazor nekoho, kdo testoval RT akceleraci ve Vulkanu nebo DX12, ja zatim zkousel jen OptiX.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218575
+
Mne skôr príde nelogické, aby si umelo zvyšovali veľkosť čipov pridávaním špeciálnych RT jadier, ktoré by nakoniec nemali skoro žiadny účinok. Zvyšovali by si tým náklady na ich výrobu a tiež aj náklady na koncové produkty ala GPU, ktoré ich čipy využívajú. A to všetko zbytočne? To si nemyslím. Je samozrejme divné, že do Optix ešte RTX podporu nezimplementovali, ale až takto by som nekonšpiroval.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Mne skôr príde nelogické, aby
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 1. 2019 - 13:45https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseMne skôr príde nelogické, aby si umelo zvyšovali veľkosť čipov pridávaním špeciálnych RT jadier, ktoré by nakoniec nemali skoro žiadny účinok. Zvyšovali by si tým náklady na ich výrobu a tiež aj náklady na koncové produkty ala GPU, ktoré ich čipy využívajú. A to všetko zbytočne? To si nemyslím. Je samozrejme divné, že do Optix ešte RTX podporu nezimplementovali, ale až takto by som nekonšpiroval.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218578
+
Ha, a uz tu mame prvu it kauzu roka, ani to tak dlho netrvalo :o) som zvedavy na pokracovanie.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Ha, a uz tu mame prvu it
dajan https://diit.cz/profil/dajan
3. 1. 2019 - 08:07https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseHa, a uz tu mame prvu it kauzu roka, ani to tak dlho netrvalo :o) som zvedavy na pokracovanie.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218416
+
Já už dlouho říkám, že NV má silnější marketing než inžinýring, ale že by RT byla čistě marketingová a ne HW věc, to už je i na mě silný kafe :)
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Já už dlouho říkám, že NV má
Ondar https://diit.cz/profil/ondar007
3. 1. 2019 - 08:39https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseJá už dlouho říkám, že NV má silnější marketing než inžinýring, ale že by RT byla čistě marketingová a ne HW věc, to už je i na mě silný kafe :)https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218419
+
Já jsem si vždycky myslel, že RT jádra jsou jinak nevyužité Tensor core.....
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Já jsem si vždycky myslel, že
Jaroslav Brümmer https://diit.cz/profil/jfb
3. 1. 2019 - 08:49https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseJá jsem si vždycky myslel, že RT jádra jsou jinak nevyužité Tensor core.....https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218422
+
Sakra, at uz nejakej vyvojar zprovozni RT nad GPU Vega a ta komedie skonci konstatovanim, ze Vega jede na vetsi FPS se zapnutym RT nez spesl Turing. :-D
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Sakra, at uz nejakej vyvojar
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
3. 1. 2019 - 08:58https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseSakra, at uz nejakej vyvojar zprovozni RT nad GPU Vega a ta komedie skonci konstatovanim, ze Vega jede na vetsi FPS se zapnutym RT nez spesl Turing. :-Dhttps://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218425
+
Však Vega podporuje DX12, měla by asi zvládnout i DXR, přes které mimochodem BFV jede, pokud se nepletu nepoužívá RTX nádstavbu
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Však Vega podporuje DX12,
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
3. 1. 2019 - 11:14https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseVšak Vega podporuje DX12, měla by asi zvládnout i DXR, přes které mimochodem BFV jede, pokud se nepletu nepoužívá RTX nádstavbuhttps://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218458
+
Ja nemam ani BFV ani Vegu, nekdo by to mel vyzkouset, ja nemuzu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ja nemam ani BFV ani Vegu,
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
3. 1. 2019 - 11:39https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseJa nemam ani BFV ani Vegu, nekdo by to mel vyzkouset, ja nemuzu.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218476
+
Ono to asi tak jednoduchy, jak to tady popisuje Jiricek nebude... jinak by to opravdu jak na Pascalu tak na AMD asi jelo..
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ono to asi tak jednoduchy,
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
3. 1. 2019 - 12:17https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseOno to asi tak jednoduchy, jak to tady popisuje Jiricek nebude... jinak by to opravdu jak na Pascalu tak na AMD asi jelo..https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218494
+
AMD odmítá podporovat DXR funkci DirectX 12 u VEGA (prej až bude RT i v lowendu). Ale stejně by AMD mělo nejdřív zprovoznit jejich Primitive Shaders.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
AMD odmítá podporovat DXR
shipo https://diit.cz/profil/shipo-ipo
3. 1. 2019 - 12:58https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseAMD odmítá podporovat DXR funkci DirectX 12 u VEGA (prej až bude RT i v lowendu). Ale stejně by AMD mělo nejdřív zprovoznit jejich Primitive Shaders.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218533
+
A co když je to podobný případ ? RT jádra tam jsou, jen je nelze sw oživit. Stejnětak primitive shader ve Veze je, ale tvůrci driverů rezignovali na oživení téhle části elektroniky. A tak se ve Veze to, co by mohl řešit PS řeší jinou cestou, stejnětak RT na Turingu.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
A co když je to podobný
kyo kyo https://diit.cz/profil/kyo
3. 1. 2019 - 14:10https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseA co když je to podobný případ ? RT jádra tam jsou, jen je nelze sw oživit. Stejnětak primitive shader ve Veze je, ale tvůrci driverů rezignovali na oživení téhle části elektroniky. A tak se ve Veze to, co by mohl řešit PS řeší jinou cestou, stejnětak RT na Turingu.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218596
+
"A co když je to podobný případ ? RT jádra tam jsou, jen je nelze sw oživit.".. pokud je nevidi driver jako takovy, ktery funguje jako jeho API, tak je normlane nemuze moc videt ani zadny software. Jedine snad, ze by RT pro BF5 bylo 'hackovane' a volalo primo nejake primitivy toho HW. ALe ani tam si neumim predstavit, ze by to slo bez podpory driveru..
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
"A co když je to podobný
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
3. 1. 2019 - 14:16https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse"A co když je to podobný případ ? RT jádra tam jsou, jen je nelze sw oživit.".. pokud je nevidi driver jako takovy, ktery funguje jako jeho API, tak je normlane nemuze moc videt ani zadny software. Jedine snad, ze by RT pro BF5 bylo 'hackovane' a volalo primo nejake primitivy toho HW. ALe ani tam si neumim predstavit, ze by to slo bez podpory driveru..https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218602
+
Napíš do AMD, aby implementovali podporu pre DXR. NVIDIA ju už má a to aj pre Pascal grafiky. :-)
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Napíš do AMD, aby
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 1. 2019 - 13:40https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseNapíš do AMD, aby implementovali podporu pre DXR. NVIDIA ju už má a to aj pre Pascal grafiky. :-)https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218569
+
3. 1. 2019 - 15:17https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseJa si na rozdiel od teba nevymýšľam a netopím sa v nezmyselných konšpiračných teóriách:
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/9omn95/rtxdemo_reflections_runs_on_pascalhardware/https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218653
+
Neoficiálně: V roce 2018 přijde nová verze Vegy
11. 12. 2017
Klíčovým problémem situace má být určitý rozpor mezi hardwarovou a softwarovou sekcí grafického oddělení. Hardwarová sekce sice vyvine požadovaný hardware, ale už nezohledňuje, jak složité bude v rámci dané architektury pro softwarový tým zprovoznit všechny její prvky. Výsledkem toho má být spor, podle něhož hardwarový tým z výsledného chování produktu viní softwarové oddělení a to zase poukazuje na komplikace ze strany hardwaru. Podle uvedeného zdroje chystá AMD na příští rok refresh produktů s architekturou Vega, který by měl upravit implementaci některých technologií tak, aby bylo pro softwarový tým možné jejich zprovoznění v širším spektru aplikací https://diit.cz/clanek/vega-refresh-prijde-v-roce-2018
3. 1. 2019 - 09:23https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseKonkurencia mala niečo podobné pred cca. rokom
Neoficiálně: V roce 2018 přijde nová verze Vegy
11. 12. 2017
Klíčovým problémem situace má být určitý rozpor mezi hardwarovou a softwarovou sekcí grafického oddělení. Hardwarová sekce sice vyvine požadovaný hardware, ale už nezohledňuje, jak složité bude v rámci dané architektury pro softwarový tým zprovoznit všechny její prvky. Výsledkem toho má být spor, podle něhož hardwarový tým z výsledného chování produktu viní softwarové oddělení a to zase poukazuje na komplikace ze strany hardwaru. Podle uvedeného zdroje chystá AMD na příští rok refresh produktů s architekturou Vega, který by měl upravit implementaci některých technologií tak, aby bylo pro softwarový tým možné jejich zprovoznění v širším spektru aplikací
https://diit.cz/clanek/vega-refresh-prijde-v-roce-2018
Primitive Shaders Radeonu RX Vega jsou stále neaktivní, HBCC nevyužitý
25. 8. 2017
https://diit.cz/clanek/primitive-shaders-vegy-jsou-neaktivni/diskuseHardwareNovinkyGrafikyRX
Radeon RX Vega zatím nepodporuje ani FP16 pro grafiku
7. 9. 2017
https://diit.cz/clanek/radeon-rx-vega-zatim-nepodporuje-fp16
Obávam sa, že toto je to isté v podaní nVidie
https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218431
+
Ono je klidně možné i to s nezapnutím RT jader. Takové věci se stávají.
Jako příklad použijme testy nových procesorů Intel. Krásný výkon, ale redaktoři se diví, proč to tolik topí a hřeje. Teď se přišlo na to, že nejlepší/nejdražší motherboardy, ve kterých se testuje, prostě procesory přetaktovávají. Když se i9-9900K nastaví na nominální kmitočet, rázem nežere a netopí - a jednojádrový výkon má na úrovni Ryzenu. Výrobci snad budou upravovat BIOSy, aby se to nedělo, protože to neodpovídá provozním podmínkám, stanoveným Intelem.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Ono je klidně možné i to s
Pety https://diit.cz/profil/petyy
3. 1. 2019 - 09:58https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseOno je klidně možné i to s nezapnutím RT jader. Takové věci se stávají.
Jako příklad použijme testy nových procesorů Intel. Krásný výkon, ale redaktoři se diví, proč to tolik topí a hřeje. Teď se přišlo na to, že nejlepší/nejdražší motherboardy, ve kterých se testuje, prostě procesory přetaktovávají. Když se i9-9900K nastaví na nominální kmitočet, rázem nežere a netopí - a jednojádrový výkon má na úrovni Ryzenu. Výrobci snad budou upravovat BIOSy, aby se to nedělo, protože to neodpovídá provozním podmínkám, stanoveným Intelem.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218440
+
Tak to úplně není, 9700K/9900K běží na vyšších frekvencích než Ryzen, reálný odběr je ale vyššší i v defaultu bez extra OC.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Tak to úplně není, 9700K
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
3. 1. 2019 - 10:32https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseTak to úplně není, 9700K/9900K běží na vyšších frekvencích než Ryzen, reálný odběr je ale vyššší i v defaultu bez extra OC.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218443
+
9900K je draha jak prase, hrube pajena a maximalne zrava, jestli se potvrdi specifikace 3000 serie procesoru Ryzen, jeho cena bude maximalne 250 dolaru, ja osobne bych si to vubec nekoupil, dat za to 650€? bych musel byt padly na hlavu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
9900K je drahe jak prase,
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
3. 1. 2019 - 10:40https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse9900K je draha jak prase, hrube pajena a maximalne zrava, jestli se potvrdi specifikace 3000 serie procesoru Ryzen, jeho cena bude maximalne 250 dolaru, ja osobne bych si to vubec nekoupil, dat za to 650€? bych musel byt padly na hlavu.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218449
+
coby kdyby. To nejde do plánů AMD zvyšovat marže. Vyšší náklady na výrobu a nižší ceny =´pokles marží.
Pokud se přece jen svět zblázní, zlbázní se i v intelu, o to bych se nebál.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
coby kdyby. To nejde do plánů
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
3. 1. 2019 - 11:26https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskusecoby kdyby. To nejde do plánů AMD zvyšovat marže. Vyšší náklady na výrobu a nižší ceny =´pokles marží.
Pokud se přece jen svět zblázní, zlbázní se i v intelu, o to bych se nebál.
https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218467
+
"a jednojádrový výkon má na úrovni Ryzenu"
.. tohle je hloupost. I 9900k zamcena na svoje 95W TDP bude mit diky vyssimu boostu vyysi single/lehce threadovy vykon. Kde vykon bude naopak stejne nebo temer stejny, bude prave v multithreadu, kde ten boost diky omezeni TDP 9900k spadne nejvic.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
"a jednojádrový výkon má na
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
3. 1. 2019 - 10:56https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse"a jednojádrový výkon má na úrovni Ryzenu"
.. tohle je hloupost. I 9900k zamcena na svoje 95W TDP bude mit diky vyssimu boostu vyysi single/lehce threadovy vykon. Kde vykon bude naopak stejne nebo temer stejny, bude prave v multithreadu, kde ten boost diky omezeni TDP 9900k spadne nejvic.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218452
+
Kdyz technologii RayTracing-u zvlada Titan V(Volta GPU) bez "specializovanych" RT jader a s mensim TDP nez Turing ktery RT jadra pritomna ma, naskyta se pote otazka ci by zmenou mikrokodu u RTX karet nesli ty "RT" cores pouzit/vyuzit jako klasicka CUDA cores, muz nazor ma radu RTX stale trva, jestli RT a Tensor jinak vyuzit nejdou, sou naprosto zbytecna a nevim proc by si mel zakaznik za tuto ikonickou blbost priplacet, vsadim se ze minimalne 25 - 30% ceny karty RTX tvori samotna pritomnost RT a Tensor jader, bud necht je NVIDIA fw zarizne a zlevni tym RTX nebo je efektivne vyuzije, jinak je to odpad, naproste mrhani kremikem a energii.
GTX 2080 s vykonem GTX 1080 Ti +10% za cenu 699 dolaru s tim uplna hw podpora api DirectX 12 a technologie FreeSync, jednoduse prodejni masakr.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Kdyz technologii RayTracing-u
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
3. 1. 2019 - 10:36https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseKdyz technologii RayTracing-u zvlada Titan V(Volta GPU) bez "specializovanych" RT jader a s mensim TDP nez Turing ktery RT jadra pritomna ma, naskyta se pote otazka ci by zmenou mikrokodu u RTX karet nesli ty "RT" cores pouzit/vyuzit jako klasicka CUDA cores, muz nazor ma radu RTX stale trva, jestli RT a Tensor jinak vyuzit nejdou, sou naprosto zbytecna a nevim proc by si mel zakaznik za tuto ikonickou blbost priplacet, vsadim se ze minimalne 25 - 30% ceny karty RTX tvori samotna pritomnost RT a Tensor jader, bud necht je NVIDIA fw zarizne a zlevni tym RTX nebo je efektivne vyuzije, jinak je to odpad, naproste mrhani kremikem a energii.
GTX 2080 s vykonem GTX 1080 Ti +10% za cenu 699 dolaru s tim uplna hw podpora api DirectX 12 a technologie FreeSync, jednoduse prodejni masakr.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218446
+
RT zvládne jakákoli GPU, jakékoli CPU, otázka je jak efektivně to zvládne. RT je součástí DX12, takže by neměl být problém to uchodit na jakékoli kartě podporující DX12.
BFV nepoužívá RTX ale DXR. DXR je nástavba DX12, RTX je nádstavba od NV. Něco jako GameWorks.
Největší část ceny RTX karet jsou marže. NV má průměrnou marži něco přes 60%, na vyšších modelech to bude více než na nižších, Dá se předpokládat že když je čip + paměti pro 2080 vyjdou třeba 250 dolarů, tak u těch vyšších modelů si v pohodě řeknou o 5 stovek, deska a chlazení vyjdou řádově na 40 USD, k tomu něco na samotnou kompletaci, balení, pak tam jsou nějaké náklady na distribuci a jsme krásně na MSRP.
pokud vyrobit čip vyjde na 150 USD, tak třetina z toho je 50, hodně daleko od půlky ceny.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
RT zvládne jakákoli GPU,
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
3. 1. 2019 - 11:23https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseRT zvládne jakákoli GPU, jakékoli CPU, otázka je jak efektivně to zvládne. RT je součástí DX12, takže by neměl být problém to uchodit na jakékoli kartě podporující DX12.
BFV nepoužívá RTX ale DXR. DXR je nástavba DX12, RTX je nádstavba od NV. Něco jako GameWorks.
Největší část ceny RTX karet jsou marže. NV má průměrnou marži něco přes 60%, na vyšších modelech to bude více než na nižších, Dá se předpokládat že když je čip + paměti pro 2080 vyjdou třeba 250 dolarů, tak u těch vyšších modelů si v pohodě řeknou o 5 stovek, deska a chlazení vyjdou řádově na 40 USD, k tomu něco na samotnou kompletaci, balení, pak tam jsou nějaké náklady na distribuci a jsme krásně na MSRP.
pokud vyrobit čip vyjde na 150 USD, tak třetina z toho je 50, hodně daleko od půlky ceny.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218464
+
Ano jistě jde to i bez RT jader, DXR funguje i na Pascalu a Maxwellu(řada 900 nVidie). Výrobci čipu pouze stačí udělat ovladače.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ano jistě DXR funguje i na
shipo https://diit.cz/profil/shipo-ipo
4. 1. 2019 - 12:59https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseAno jistě jde to i bez RT jader, DXR funguje i na Pascalu a Maxwellu(řada 900 nVidie). Výrobci čipu pouze stačí udělat ovladače.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1219004
+
Chce se mi tady z těch příspěvků zvracet. Toto není deep in IT, ale ještě někdě hódně hluběji až u samého dna septiku.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Chce se mi tady z těch
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha1
3. 1. 2019 - 11:36https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseChce se mi tady z těch příspěvků zvracet. Toto není deep in IT, ale ještě někdě hódně hluběji až u samého dna septiku. https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218473
+
Jaké překvapení... Quadro umí raytracing v maye asi od roku 2000 a žádné tensor cores k tomu nepotřebovala a nemá ani dodnes.
Spíš nvidia něco zkusila, aby to bylo pro mainstream kartu jednodušší avšak engine hry se obejde i bez nich a cele je to tak jen sw záležitost. Ale kdo si nepredobjedna 2080 je hlupák ;)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Jaké překvapení... Quadro umí
Kazaxx https://diit.cz/profil/david-k
3. 1. 2019 - 12:49https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseJaké překvapení... Quadro umí raytracing v maye asi od roku 2000 a žádné tensor cores k tomu nepotřebovala a nemá ani dodnes.
Spíš nvidia něco zkusila, aby to bylo pro mainstream kartu jednodušší avšak engine hry se obejde i bez nich a cele je to tak jen sw záležitost. Ale kdo si nepredobjedna 2080 je hlupák ;)https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218527
+
Bolo by dobré si naštudovať aký je rozdiel medzi SW ray-trracingom a HW ray-tracingom. :-) Potom sa nebudete čudovať prečo Quadro z roku 2000 zvládalo RT tiež. BTW zvládajú to aj CPU. V podstate ani na renderovanie akejkoľvek grafiky nepotrebuješ reálne GPU. CPU zvládne aj to. Len proste budeš čakať na jeden snímok oveľa dlhšie. :-)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Bolo by dobré si naštudovať
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 1. 2019 - 13:37https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseBolo by dobré si naštudovať aký je rozdiel medzi SW ray-trracingom a HW ray-tracingom. :-) Potom sa nebudete čudovať prečo Quadro z roku 2000 zvládalo RT tiež. BTW zvládajú to aj CPU. V podstate ani na renderovanie akejkoľvek grafiky nepotrebuješ reálne GPU. CPU zvládne aj to. Len proste budeš čakať na jeden snímok oveľa dlhšie. :-)
https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218563
+
Cely problem je preci v tom, ze tu NVidia cpe nejake pochybne RT jednotky, ktere maji hardwarove urychlovat RT, ale potom se zjisti, ze to lze na Volta urychlovat softwarove se stejnym vykonem. Tak k cemu teda ty RT jednotky jsou?
K hovnu, minimalne pokud NVidia nevysvetli princip RT jednotek. Aby se nahodou neukazalo, ze je to obycejna vypocetni jednotka zamknuta ovladacem jen na pocitani DXR.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Cely problem je preci v tom,
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
3. 1. 2019 - 13:52https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseCely problem je preci v tom, ze tu NVidia cpe nejake pochybne RT jednotky, ktere maji hardwarove urychlovat RT, ale potom se zjisti, ze to lze na Volta urychlovat softwarove se stejnym vykonem. Tak k cemu teda ty RT jednotky jsou?
K hovnu, minimalne pokud NVidia nevysvetli princip RT jednotek. Aby se nahodou neukazalo, ze je to obycejna vypocetni jednotka zamknuta ovladacem jen na pocitani DXR.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218584
+
"Cely problem je preci v tom, ze tu NVidia cpe nejake pochybne RT jednotky, ktere maji hardwarove urychlovat RT, ale potom se zjisti, ze to lze na Volta urychlovat softwarove se stejnym vykonem. Tak k cemu teda ty RT jednotky jsou?"
Neukázalo sa vôbec nič. Viem, že tomu veľmi rád veríš, ale logicky to nesedí. Taktiež neexistujú žiadne zrovnávacie videá a jediné čo vieme, je, že niekto hodil von nejaké čísla.
"minimalne pokud NVidia nevysvetli princip RT jednotek"
"RT Cores accelerate Bounding Volume Hierarchy (BVH) traversal and ray/triangle intersection testing (ray casting) functions. RT Cores perform visibility testing on behalf of threads running in the SM."
"RT Cores traversus the BVH autonomously, and by accelerating traversal and ray/triangle intersection tests, they offload the SM, allowing it to handle other vertex, pixel, and compute shading work. Functions such as BVH building and refitting are handled by the driver, and ray generation and shading is managed by the application through new types of shaders."
A je tam toho viac.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
"Cely problem je preci v tom,
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 1. 2019 - 14:28https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse"Cely problem je preci v tom, ze tu NVidia cpe nejake pochybne RT jednotky, ktere maji hardwarove urychlovat RT, ale potom se zjisti, ze to lze na Volta urychlovat softwarove se stejnym vykonem. Tak k cemu teda ty RT jednotky jsou?"
Neukázalo sa vôbec nič. Viem, že tomu veľmi rád veríš, ale logicky to nesedí. Taktiež neexistujú žiadne zrovnávacie videá a jediné čo vieme, je, že niekto hodil von nejaké čísla.
"minimalne pokud NVidia nevysvetli princip RT jednotek"
Ten samozrejme už vysvetlený je. Viď:
https://devblogs.nvidia.com/nvidia-turing-architecture-in-depth/
"RT Cores accelerate Bounding Volume Hierarchy (BVH) traversal and ray/triangle intersection testing (ray casting) functions. RT Cores perform visibility testing on behalf of threads running in the SM."
"RT Cores traversus the BVH autonomously, and by accelerating traversal and ray/triangle intersection tests, they offload the SM, allowing it to handle other vertex, pixel, and compute shading work. Functions such as BVH building and refitting are handled by the driver, and ray generation and shading is managed by the application through new types of shaders."
A je tam toho viac.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218620
+
Už to tu padlo - mohly by to být firmwarem dedikovaný tensor cores.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Už to tu padlo - mohly by to
kyo kyo https://diit.cz/profil/kyo
3. 1. 2019 - 14:40https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseUž to tu padlo - mohly by to být firmwarem dedikovaný tensor cores.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218632
+
A logicky by to vysvetľovalo ako je možné, že to Titan V zvláda tak dobre. Ak by sa v prípade Titanu V funckionalita RT cores v Turingu počítala cez SW na Tensor jadrách, vysvetľovalo by to aj tak slušný odstup medzi Titan V oproti Turingom. Nešlo by ale o žiadny "ojeb" ako sa to snažia niektorí ludia prezentovať. Výhoda špecializovaných jadier pre RT je aj z prezentovaných výsledkov jednoznačná.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Môžeš mať nakoniec pravdu čo
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 1. 2019 - 16:54https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseMôžeš mať nakoniec pravdu čo sa týka fyzickej implementácii RT cores. Je okolo toho zaujímavá diskusia aj tu:
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/abhw31/nvidia_titan_v_raytraces_battelfield_v_in_rtx/
A logicky by to vysvetľovalo ako je možné, že to Titan V zvláda tak dobre. Ak by sa v prípade Titanu V funckionalita RT cores v Turingu počítala cez SW na Tensor jadrách, vysvetľovalo by to aj tak slušný odstup medzi Titan V oproti Turingom. Nešlo by ale o žiadny "ojeb" ako sa to snažia niektorí ludia prezentovať. Výhoda špecializovaných jadier pre RT je aj z prezentovaných výsledkov jednoznačná.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218698
+
To je jednoduchý, to si jen nvidia těží kryptoměny na vašich kartách za vaší elektřinu :-)
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
To je jednoduchý, to si jen
CCblue https://diit.cz/profil/ccblue
3. 1. 2019 - 13:24https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseTo je jednoduchý, to si jen nvidia těží kryptoměny na vašich kartách za vaší elektřinu :-)https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218551
+
to je dobry napad :) a pocas hrania hier to teda ani nie je badat ako prepad vykonu ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
dobry napad :)
Exhumanizator https://diit.cz/profil/fero77ke
4. 1. 2019 - 18:04https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseto je dobry napad :) a pocas hrania hier to teda ani nie je badat ako prepad vykonu ;)https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1219145
+
Stále tvrdím že RT je len marketingový ťah aby odôvodnili vysokú cenu nových kariet. RT v takomto biednom stave nikto nepotrebuje.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Stále tvrdím že RT je len
Gaunter https://diit.cz/profil/anton-gajdos
3. 1. 2019 - 16:37https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseStále tvrdím že RT je len marketingový ťah aby odôvodnili vysokú cenu nových kariet. RT v takomto biednom stave nikto nepotrebuje.https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1218692
+
RT je jednoducho (marketingovy) prepadak :) na plnej ciare :) NV zliga kefu, mohli by sa vybrat cestou menej marketingu a viac inzinieringu ;) ale to uz je ich osobna vec. ;) Mam sice momentalne NV 1080Ti lebo ma dobry hruby vykon, ale som fanusikom AMD, a co mna na NV irituje su veci ako bolo PhysX, a aktualne preco nemohli podporit VOLNY=FREE SYNC? Ja - HRAC-koncovy uzivatel =preco by som hral jednu a tu istu hru na 30fps, ked ju mozem hrat na 75fps -a rozdiel iny pozitivny nezbadam ziadny??? Dufam ze ich nove AMDcka rozkopu na sracky :) Hadam mi to Ticko potom niekto kupi... :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
RT je jednoducho
Exhumanizator https://diit.cz/profil/fero77ke
4. 1. 2019 - 18:02https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuseRT je jednoducho (marketingovy) prepadak :) na plnej ciare :) NV zliga kefu, mohli by sa vybrat cestou menej marketingu a viac inzinieringu ;) ale to uz je ich osobna vec. ;) Mam sice momentalne NV 1080Ti lebo ma dobry hruby vykon, ale som fanusikom AMD, a co mna na NV irituje su veci ako bolo PhysX, a aktualne preco nemohli podporit VOLNY=FREE SYNC? Ja - HRAC-koncovy uzivatel =preco by som hral jednu a tu istu hru na 30fps, ked ju mozem hrat na 75fps -a rozdiel iny pozitivny nezbadam ziadny??? Dufam ze ich nove AMDcka rozkopu na sracky :) Hadam mi to Ticko potom niekto kupi... :)https://diit.cz/clanek/titan-v-zvlada-raytracing-v-battlefield/diskuse#comment-1219154
+
Tak to je super, čekal jsem, jak si povede Volta vůči Pascalu a Turingu a vypadá to parádně :) O víkend to otestuji, nenapadlo mě to ani zapínat na Titanu V. Je to pořád super karta.
Titan V má jádro GV100 na kterých běžel první "Ray Tracing - Star Wars Elevator Demo". Turing je pouze vylepšená Volta určená pro běžné lidi (nestojí 90000Kč jako rok starý GV100).
Akurát, že to Starwars demo bežalo na štyroch Titan V, atiaľčo dnes na to stačí jeden Turing. Neverím tomu, že SW raytracing by bol na tom výkonovo podobne ako HW raytracing. To je ako keby som mal veriť, že SW emuláciou teselácie budem dorovnávať jej HW implementáciu. Podľa mňa je celá táto správa hoax. Neuverím, kým sa to naozaj nepreukáže. Zatiaľ je to jedna zpráva z fóra, ktorú všetci prebrali lebo je to pekný click bait.
"Zatiaľ je to jedna zpráva z fóra, ktorú všetci prebrali lebo je to pekný click bait."
..nemas pravdu Marku. Je to 'potvrzeno' minimalne ze dvou mist. Druhe misto je forum Hardwareluxx. Tam sice nikdo netvrdi, ze Titan ma "vyssi fps", ale jejich uzivatel jim to nameril taky. Pusobi to dost verohodne, byt 100% se neda vyloucit nic.
https://www.hardwareluxx.de/index.php/news/hardware/grafikkarten/48120-a...
Spis to cele (pokud je to pravda) vzbuzuje spoustu dalsich otazek ohledne NV RT technologie jako takove.
Mne to proste príde celé divné. Nie je to logické ani z pohľadu, z ktorého by NV chcela urobiť nejaký SW "ojeb" ako sa spomína nižšie. Na to by si nepotrebovali zbytočne zväčšovať veľkosť čipov a zvyšovať náklady na ich výrobu. A to celé zbytočne.
"Mne to proste príde celé divné.".. tak to se shodnem :) Nicmene mne prijde prave nejdivnejsi vlastne to, jak ta nvidiacka RT architektura vlastne funguje. Ono marketingovy PR o giga-raycech jsou jedna vec, druha je, jak ta cela sekvence technologii (do kterych to NV zabalila) funguje v reale. Zatim je to dost velka pandorina skrinka. PSali to uz jini a jinde, ale
- co jsou v realu RT jadra? Je jiste, ze jsou to nove HW "RT decodery" a ne treba alokovana cast shaderu nebo "tensor" cores?
- co je uzkym hrdlem te jejich cesticky RT Core-> Tensor Core-> Shadery-> 'vysledna scena'?
- je RT software treba prozatim nejaka 'alfa' verze, ktera potrebuje vypilovat- ?
- je BF5 tak mizerne napsane, ze vlastne ani nedokaze vyuzivat potencialu RT?
- proc trva implementace RT u ostatnich ohlasenych titulu tak dlouho?
-....
NVIDIA principiálne vysvetlila čo sú to RT cores a na čo sa používajú:
https://devblogs.nvidia.com/nvidia-turing-architecture-in-depth/
Viď časť "TURING RT CORES".
To je uroven 'whitepaperu', cili o trochu lepsi omacky nez je ta marketingova...
Naozaj veríš tomu, že si tam oficiálne vymýšľajú o tom, ako RT v ich implementácii funguje a na čo sa využívajú RT cores?
Si nerozumime...tam se akorat haze "pojmy", pokud mi rozumis co tim myslim. Pod ten pojem si ale muzes skovat co chces..
RT Core je "pojem".. co je to fyzickeho, pokud je to vubec fyzicke, se nedozvis.
JJ. Už som si to domyslel. Jedna vec je nákres architektúry a druhá je vec je čo je ako reálne fyzicky implementované. To naozaj nevieme. :-)
Podle toho, co tam pise nVidia nedava smysl chovani Volta vs. Turing.
RT Cores podle nVidia akceleruji hledani pruseciku paprsku a ploch. To by se pak melo predat klasickym Shaderum na vypocet jak to tedy bude vypadat, co se na tom trojuhelniku fakticky zobrazi.
Na architekturach, co RT Cores nemaji se musi vyuzit standardni cesty, tedy Shadery aby to prvne propocitali a pak az "oshadovaly". Jenze proc je to stejne rychle?
To spis vypada, ze fyzicky tam RTCores jsou, ale neplni fuknci, nebo ne dobre. Mozna vraci spatne vysledky, nedokazi dobre odsumovat. Mozna ze predavani tech vysledku mezi RTCores a zbytkem neni rychle, jsou tam prodlevy, nebo ta rezie zapojeni a rizeni RTCores zere moc vykonu nejakeho planovace. A mozna se tak nVidia rozhodla RTCores softwarove vypnout a nVidia ovladac to emuluje klasickou cestou, nebo mozna nejak zapoji Tensor Cores.
"Akurát, že to Starwars demo bežalo na štyroch Titan V, atiaľčo dnes na to stačí jeden Turing." blbost, jeden na to nestačí (to demo nejde stáhnout)
Dle linku "tombomino" je výkon v Battlefield V:
NVIDIA Titan RTX - 97fps
NVIDIA Titan V - 67fps (70% -> *4 = 275%)
Podľa toho, čo presentovali v lete tak áno. Neviem to samozrejme doikázať, takže nebudem tvrdiť, že to tak na 100% je. Keď ale niekto dokáže veriť tomu, že softvérovo je možné doťahovať RT s hardvérovou podporou, tak tá moja časť je viac uveriteľná. :-)
Za čtvrté: Celý RT je jen SW "ojeb jako physX na GPU. Prostě se to počítalo na SP celou tu dobu a SW jen detekuje přítomnost NV karty. Proč chybí tato nejpravděpodobnější možnost?
To lze overit snadno - pustte na pozadi hry nejakou vypocetni aplikaci vyuzivajici cuda jadra a zahrajte si jednou bez RT a podruhe s RT. Z tech cisel vam musi vyjit vliv (ne)pouziti RT. (samozrejme je treba spravne normalizovat vykon, napr. vuci fps ve hre).
Pri HW RT by zapnuti RT nemelo ovlivnit vykon vypocetni aplikace. Pri SW RT to ovlivni drasticky.
Že by u Nvidie zapomněli detekovat přítomnost karty, co má v identifikaci "RTX"? Přeci by si takhle neuřízli marketingovou ostudu.
Ale pozná se to snadno, tím že to v příští verzi ovladačů přestane fungovat. S nějakou výmluvou, že ve Volta ty "jednotky" jsou taky, ale neodladěné a ohrožující stabilitu počítače, proto nemají být aktivní :-)
Ten Titan má Tensor core, stejně jako RTX karty, takže o žádnej ojeb nejde... Už chápu kde na tom Tynyt byl.
Nechápeš vůbec nic. Jako obvykle, ty háčkovací IT guru Járo.
Nvidia uz davno dela OptiX pro akceleraci raytracingu a denoisingu. A na RTX ma samozrejme vyuzit novy HW a bezet vyrazne lepe. Takze staci na RTX otestovat jakoukoliv Optix aplikaci s vyuzitim RT a bez RT a bude jasne kolikrat rychlejsi je RTX nez ne-RTX. Hledal jsem takovou informaci v recenzich v den vydani RTX. Marne. A proc? Protoze v den vydani Nvidia vubec v Optixu RTX nepodporovala. Ok, cekame tyden, cekame mesic, cekame ctvrt roku. Na otazku kdy bude Optix podporovat RTX odmita Nvidia odpovedet. Takze hypotezu "RT je SW ojeb" bych okamzite nesestreloval, Nvidia ji sama neprimo potvrzuje.
Jo, hodil by se nazor nekoho, kdo testoval RT akceleraci ve Vulkanu nebo DX12, ja zatim zkousel jen OptiX.
Mne skôr príde nelogické, aby si umelo zvyšovali veľkosť čipov pridávaním špeciálnych RT jadier, ktoré by nakoniec nemali skoro žiadny účinok. Zvyšovali by si tým náklady na ich výrobu a tiež aj náklady na koncové produkty ala GPU, ktoré ich čipy využívajú. A to všetko zbytočne? To si nemyslím. Je samozrejme divné, že do Optix ešte RTX podporu nezimplementovali, ale až takto by som nekonšpiroval.
Ha, a uz tu mame prvu it kauzu roka, ani to tak dlho netrvalo :o) som zvedavy na pokracovanie.
Já už dlouho říkám, že NV má silnější marketing než inžinýring, ale že by RT byla čistě marketingová a ne HW věc, to už je i na mě silný kafe :)
Já jsem si vždycky myslel, že RT jádra jsou jinak nevyužité Tensor core.....
Sakra, at uz nejakej vyvojar zprovozni RT nad GPU Vega a ta komedie skonci konstatovanim, ze Vega jede na vetsi FPS se zapnutym RT nez spesl Turing. :-D
Však Vega podporuje DX12, měla by asi zvládnout i DXR, přes které mimochodem BFV jede, pokud se nepletu nepoužívá RTX nádstavbu
Ja nemam ani BFV ani Vegu, nekdo by to mel vyzkouset, ja nemuzu.
Ono to asi tak jednoduchy, jak to tady popisuje Jiricek nebude... jinak by to opravdu jak na Pascalu tak na AMD asi jelo..
AMD odmítá podporovat DXR funkci DirectX 12 u VEGA (prej až bude RT i v lowendu). Ale stejně by AMD mělo nejdřív zprovoznit jejich Primitive Shaders.
A co když je to podobný případ ? RT jádra tam jsou, jen je nelze sw oživit. Stejnětak primitive shader ve Veze je, ale tvůrci driverů rezignovali na oživení téhle části elektroniky. A tak se ve Veze to, co by mohl řešit PS řeší jinou cestou, stejnětak RT na Turingu.
"A co když je to podobný případ ? RT jádra tam jsou, jen je nelze sw oživit.".. pokud je nevidi driver jako takovy, ktery funguje jako jeho API, tak je normlane nemuze moc videt ani zadny software. Jedine snad, ze by RT pro BF5 bylo 'hackovane' a volalo primo nejake primitivy toho HW. ALe ani tam si neumim predstavit, ze by to slo bez podpory driveru..
Napíš do AMD, aby implementovali podporu pre DXR. NVIDIA ju už má a to aj pre Pascal grafiky. :-)
Jasne pane inteligente...
Ja si na rozdiel od teba nevymýšľam a netopím sa v nezmyselných konšpiračných teóriách:
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/9omn95/rtxdemo_reflections_runs...
Konkurencia mala niečo podobné pred cca. rokom
Neoficiálně: V roce 2018 přijde nová verze Vegy
11. 12. 2017
Klíčovým problémem situace má být určitý rozpor mezi hardwarovou a softwarovou sekcí grafického oddělení. Hardwarová sekce sice vyvine požadovaný hardware, ale už nezohledňuje, jak složité bude v rámci dané architektury pro softwarový tým zprovoznit všechny její prvky. Výsledkem toho má být spor, podle něhož hardwarový tým z výsledného chování produktu viní softwarové oddělení a to zase poukazuje na komplikace ze strany hardwaru. Podle uvedeného zdroje chystá AMD na příští rok refresh produktů s architekturou Vega, který by měl upravit implementaci některých technologií tak, aby bylo pro softwarový tým možné jejich zprovoznění v širším spektru aplikací
https://diit.cz/clanek/vega-refresh-prijde-v-roce-2018
Primitive Shaders Radeonu RX Vega jsou stále neaktivní, HBCC nevyužitý
25. 8. 2017
https://diit.cz/clanek/primitive-shaders-vegy-jsou-neaktivni/diskuseHard...
Radeon RX Vega zatím nepodporuje ani FP16 pro grafiku
7. 9. 2017
https://diit.cz/clanek/radeon-rx-vega-zatim-nepodporuje-fp16
Obávam sa, že toto je to isté v podaní nVidie
Ono je klidně možné i to s nezapnutím RT jader. Takové věci se stávají.
Jako příklad použijme testy nových procesorů Intel. Krásný výkon, ale redaktoři se diví, proč to tolik topí a hřeje. Teď se přišlo na to, že nejlepší/nejdražší motherboardy, ve kterých se testuje, prostě procesory přetaktovávají. Když se i9-9900K nastaví na nominální kmitočet, rázem nežere a netopí - a jednojádrový výkon má na úrovni Ryzenu. Výrobci snad budou upravovat BIOSy, aby se to nedělo, protože to neodpovídá provozním podmínkám, stanoveným Intelem.
Tak to úplně není, 9700K/9900K běží na vyšších frekvencích než Ryzen, reálný odběr je ale vyššší i v defaultu bez extra OC.
9900K je draha jak prase, hrube pajena a maximalne zrava, jestli se potvrdi specifikace 3000 serie procesoru Ryzen, jeho cena bude maximalne 250 dolaru, ja osobne bych si to vubec nekoupil, dat za to 650€? bych musel byt padly na hlavu.
coby kdyby. To nejde do plánů AMD zvyšovat marže. Vyšší náklady na výrobu a nižší ceny =´pokles marží.
Pokud se přece jen svět zblázní, zlbázní se i v intelu, o to bych se nebál.
"a jednojádrový výkon má na úrovni Ryzenu"
.. tohle je hloupost. I 9900k zamcena na svoje 95W TDP bude mit diky vyssimu boostu vyysi single/lehce threadovy vykon. Kde vykon bude naopak stejne nebo temer stejny, bude prave v multithreadu, kde ten boost diky omezeni TDP 9900k spadne nejvic.
Kdyz technologii RayTracing-u zvlada Titan V(Volta GPU) bez "specializovanych" RT jader a s mensim TDP nez Turing ktery RT jadra pritomna ma, naskyta se pote otazka ci by zmenou mikrokodu u RTX karet nesli ty "RT" cores pouzit/vyuzit jako klasicka CUDA cores, muz nazor ma radu RTX stale trva, jestli RT a Tensor jinak vyuzit nejdou, sou naprosto zbytecna a nevim proc by si mel zakaznik za tuto ikonickou blbost priplacet, vsadim se ze minimalne 25 - 30% ceny karty RTX tvori samotna pritomnost RT a Tensor jader, bud necht je NVIDIA fw zarizne a zlevni tym RTX nebo je efektivne vyuzije, jinak je to odpad, naproste mrhani kremikem a energii.
GTX 2080 s vykonem GTX 1080 Ti +10% za cenu 699 dolaru s tim uplna hw podpora api DirectX 12 a technologie FreeSync, jednoduse prodejni masakr.
RT zvládne jakákoli GPU, jakékoli CPU, otázka je jak efektivně to zvládne. RT je součástí DX12, takže by neměl být problém to uchodit na jakékoli kartě podporující DX12.
BFV nepoužívá RTX ale DXR. DXR je nástavba DX12, RTX je nádstavba od NV. Něco jako GameWorks.
Největší část ceny RTX karet jsou marže. NV má průměrnou marži něco přes 60%, na vyšších modelech to bude více než na nižších, Dá se předpokládat že když je čip + paměti pro 2080 vyjdou třeba 250 dolarů, tak u těch vyšších modelů si v pohodě řeknou o 5 stovek, deska a chlazení vyjdou řádově na 40 USD, k tomu něco na samotnou kompletaci, balení, pak tam jsou nějaké náklady na distribuci a jsme krásně na MSRP.
pokud vyrobit čip vyjde na 150 USD, tak třetina z toho je 50, hodně daleko od půlky ceny.
Ano jistě jde to i bez RT jader, DXR funguje i na Pascalu a Maxwellu(řada 900 nVidie). Výrobci čipu pouze stačí udělat ovladače.
Chce se mi tady z těch příspěvků zvracet. Toto není deep in IT, ale ještě někdě hódně hluběji až u samého dna septiku.
Také jsem dřív pociťoval tyto příznaky. Pomohlo přestat číst Crhovi příspěvky.
Ještě že tu máme takového skvělého čističe septiků jako jste Vy, pane.
Se smiř... :)
Jaké překvapení... Quadro umí raytracing v maye asi od roku 2000 a žádné tensor cores k tomu nepotřebovala a nemá ani dodnes.
Spíš nvidia něco zkusila, aby to bylo pro mainstream kartu jednodušší avšak engine hry se obejde i bez nich a cele je to tak jen sw záležitost. Ale kdo si nepredobjedna 2080 je hlupák ;)
Bolo by dobré si naštudovať aký je rozdiel medzi SW ray-trracingom a HW ray-tracingom. :-) Potom sa nebudete čudovať prečo Quadro z roku 2000 zvládalo RT tiež. BTW zvládajú to aj CPU. V podstate ani na renderovanie akejkoľvek grafiky nepotrebuješ reálne GPU. CPU zvládne aj to. Len proste budeš čakať na jeden snímok oveľa dlhšie. :-)
Cely problem je preci v tom, ze tu NVidia cpe nejake pochybne RT jednotky, ktere maji hardwarove urychlovat RT, ale potom se zjisti, ze to lze na Volta urychlovat softwarove se stejnym vykonem. Tak k cemu teda ty RT jednotky jsou?
K hovnu, minimalne pokud NVidia nevysvetli princip RT jednotek. Aby se nahodou neukazalo, ze je to obycejna vypocetni jednotka zamknuta ovladacem jen na pocitani DXR.
"Cely problem je preci v tom, ze tu NVidia cpe nejake pochybne RT jednotky, ktere maji hardwarove urychlovat RT, ale potom se zjisti, ze to lze na Volta urychlovat softwarove se stejnym vykonem. Tak k cemu teda ty RT jednotky jsou?"
Neukázalo sa vôbec nič. Viem, že tomu veľmi rád veríš, ale logicky to nesedí. Taktiež neexistujú žiadne zrovnávacie videá a jediné čo vieme, je, že niekto hodil von nejaké čísla.
"minimalne pokud NVidia nevysvetli princip RT jednotek"
Ten samozrejme už vysvetlený je. Viď:
https://devblogs.nvidia.com/nvidia-turing-architecture-in-depth/
"RT Cores accelerate Bounding Volume Hierarchy (BVH) traversal and ray/triangle intersection testing (ray casting) functions. RT Cores perform visibility testing on behalf of threads running in the SM."
"RT Cores traversus the BVH autonomously, and by accelerating traversal and ray/triangle intersection tests, they offload the SM, allowing it to handle other vertex, pixel, and compute shading work. Functions such as BVH building and refitting are handled by the driver, and ray generation and shading is managed by the application through new types of shaders."
A je tam toho viac.
Už to tu padlo - mohly by to být firmwarem dedikovaný tensor cores.
Môžeš mať nakoniec pravdu čo sa týka fyzickej implementácii RT cores. Je okolo toho zaujímavá diskusia aj tu:
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/abhw31/nvidia_titan_v_raytraces...
A logicky by to vysvetľovalo ako je možné, že to Titan V zvláda tak dobre. Ak by sa v prípade Titanu V funckionalita RT cores v Turingu počítala cez SW na Tensor jadrách, vysvetľovalo by to aj tak slušný odstup medzi Titan V oproti Turingom. Nešlo by ale o žiadny "ojeb" ako sa to snažia niektorí ludia prezentovať. Výhoda špecializovaných jadier pre RT je aj z prezentovaných výsledkov jednoznačná.
To je jednoduchý, to si jen nvidia těží kryptoměny na vašich kartách za vaší elektřinu :-)
to je dobry napad :) a pocas hrania hier to teda ani nie je badat ako prepad vykonu ;)
Stále tvrdím že RT je len marketingový ťah aby odôvodnili vysokú cenu nových kariet. RT v takomto biednom stave nikto nepotrebuje.
RT je jednoducho (marketingovy) prepadak :) na plnej ciare :) NV zliga kefu, mohli by sa vybrat cestou menej marketingu a viac inzinieringu ;) ale to uz je ich osobna vec. ;) Mam sice momentalne NV 1080Ti lebo ma dobry hruby vykon, ale som fanusikom AMD, a co mna na NV irituje su veci ako bolo PhysX, a aktualne preco nemohli podporit VOLNY=FREE SYNC? Ja - HRAC-koncovy uzivatel =preco by som hral jednu a tu istu hru na 30fps, ked ju mozem hrat na 75fps -a rozdiel iny pozitivny nezbadam ziadny??? Dufam ze ich nove AMDcka rozkopu na sracky :) Hadam mi to Ticko potom niekto kupi... :)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.