Ubisoftu klesají razantně příjmy, zavede další restrikce proti uživatelům?
Ztráta je přičítána zvýšeným investicím do vývoje ve výši 376 miliónů, což je nárůst o 36 % oproti předchozímu roku. CEO Yves Guillemnot však pro nadcházející období slibuje obrat, který by měly především přinést nové herní konzole, jež na trh chystají Microsoft a Sony a nové tituly, které pro ně Ubisoft připravuje, což si právě asi vyžádalo ty zvýšené náklady na vývoj. Jejich nejprodávanější byla hra Assassin's Creed 2 s 9 milióny prodaných kopií, největší propad prodeje prý vykázala Evropa (meziročně -49 %).
Povídá se ale, že Ubisoft chce napodobit Electronic Arts (EA) s jeho desetidolarovými demoverzemi, ve hře jsou prý i kódy pro jedno použití (spuštění hry). Ten dostanete při koupi nové hry a bez něj nebudou některé věci fungovat, nebo nepůjde hru hrát on-line, to si bude možné s Xboxem nebo PlayStation on-line za 10 dolarů opět zprovoznit. Možná to tedy bude něco trošku jiného než 10dolarová vize demoverzí od EA, kde za malou částku obdržíte „ořezanou“ verzi, ale co přesně Ubisoft chystá, se zatím neví, může to být třeba zcela to samé, co EA.
Dle serveru Games Industry to plánují v Ubisoftu tak, že chtějí vydělat i na „přeprodejích“ her, což je z legálního hlediska nyní vlastně nemožné. Hráč, který si koupí již registrovanou hru, nebude o hraní zcela ochuzen, jen mu některé věci nepůjdou, mise nebudou úplné, hra nepůjde dohrát a nebude třeba možné se spojit s protihráči na internetu. To vše si pak bude moci za těch 10 dolarů „dokoupit“. Vlastně si tak místo plné verze pořídí demo.
Tenhle nápad se alespoň mně jeví jako celkem povedený. Je jistě mnoho lidí, kteří po dohrání hru navždy odloží a toto by pro ně byla možnost, jak jí předat dál a ještě na tom třeba i něco vydělat, klidně si dovedu představit i internetové obchody s takovými hrami (tedy zde míním ty hry, jež vyžadují registraci na internetu nebo stálé internetové připojení). Je ale také fakt, že mnoho z uživatelů nutnost registrace na internetu a povinné on-line připojení řeší jinak a zda se tato aktivita nepostaví proti firmě samotné. Někomu se totiž nemusí líbit, že firma už na jednou prodané hře bude vydělávat zas a znovu.