Valve vyvinul vlastní Vulkan ovladač pro Intel grafiky
API Vulkan má velký potenciál - není totiž jen nástupcem klasického OpenGL, ale také OpenGL ES. Prakticky to znamená, že bude mít prostor od high-endových herních sestav přes herní konzole (v širším slova smyslu) až po tablety, notebooky, smartphony a další ultramobilní / handheld zařízení.
Široká není jen kompatibilita s řadou platforem, ale také podpora mezi jednotlivými výrobci. Nechybí prakticky žádný z klíčových výrobců grafických akcelerátorů od největších až po ultramobilní: AMD, Nvidia, Intel, ARM, Imagination i Apple. Zájem mají i samotní výrobci ARM čipů využívající referenční návrhy jako Mediatek, Broadcomm aj. a stejně tak softwarové firmy: Epic, Blizzard, EA a Valve.
Právě poslední jmenovaný se pustil do vývoje vlastního Linuxového ovladače pro API Vulkan. Ve srovnání s ovladači původního OpenGL jsou drivery pro Vulkan mnohem jednodušší, takže jejich realizace je personálně i časově méně náročná. Valve chce tímto krokem podpořit hlavně menší vývojáře, aby mohli s Vulkanem začít co nejdříve pracovat (finalizace specifikací se očekává později v letošním roce; první reálné hry tak přijdou nejdříve v příštím roce). Grafiky Intel sice nepatří k primárnímu cíli velkých herních vývojářů, ale jejich výhodou je vysoká rozšířenost. Vyvinutím ovladače tak Valve zpřístupní Vulkan obrovskému množství osob, které mohou začít experimentovat a urychlit tak nástup nového API na trh.
Asi není třeba zdůrazňovat, že ovladač je (respektive bude - v tuto chvíli není ještě dostupný) open-source. Samotný Valve má s Vulkanem velké plány, podporovaný bude na úrovni Steam Machines i v Source 2 Enginu.