Většina Radeonů RX 6000 s praskajícím GPU pochází od jednoho prodejce
Poté, co německý servisní technik KrisFix zveřejnil video, ve kterém popisoval případy shodně poškozených Radeonů RX 6800/6900, které se v období několika týdnů objevovaly, nastala mediální kauza. Vzhledem k tomu, že uživatelé měli nainstalovanou stejnou verzi ovladačů, se objevily mediálně šířené teorie, že za závadu mohou ovladače. Tu kupodivu šířily i weby, jejichž autoři se v branži pohybují opravdu dlouho. Kromě znalostí by mohli mít i zkušenosti, které by při přebírání podobné zprávy mohly spustit varovný majáček. Což se nestalo.
Další pátrání technika totiž dává za pravdu uživatelům, kteří si z dostupných informací vyvodili závěr, že karty byly poškozeny zacházením prodejce či jeho dodavatele.
Většina karet, jejichž poruchu KrisFix řešil, pocházely od jednoho zdroje. Společným jmenovatelem poškozeného hardwaru je tedy zacházejí před prodejem koncovému uživateli. Další vysvětlení už jsou (dle mého soudu) trochu na vodě, protože se snaží vysvětlit praskání GPU dlouhodobým skladováním ve vlhkém prostředí. Což nedává valný smysl, voda by se musela dostat do struktury křemíku, aby při zahřátí strukturu GPU potrhala. Osobně se tudíž kloním k prostšímu vysvětlení a to, že paleta nebo regál s krabicemi prodejci / dodavateli spadly a náraz vytvořil v křemíku (který je velmi křehký, na rozdíl od pružného PCB) praskliny.