Výkon a závěr
Kapitoly článků
Výkon
Nemá asi smysl přepisovat výsledky sady testů, které se objevily na mnoha webech v zahraničí. Pokud vám jde o grafy a o výsledky, asi vás odkážu na AnandTech, Tom's Hardware, HotHardware, Digit-Life, FiringSquad a spoustu dalších webů, kde je možné nalézt recenze Radeonu 9000 Pro.
Když bych to měl nějak shrnout, tak Radeon 9000 Pro překonává v rychlosti GeForce4 MX 460 téměř ve všem mimo her postavených na engine Quake III. Oproti Radeonu 8500LE je pomalejší, ale ne příliš výrazně. V současné době se současnými hrami není rozdíl v rychlosti mezi 64 a 128 MB verzí. To možná změní připravované hry, jako například Doom III, který prý bude mít 80 MB textur.
Závěr
ATI se nyní povedl velmi dobrý tah. Pomocí Radeonu 9000 dokáže velmi dobře konkurovat GeForce4 MX. Jejich totiž už hodněkrát probíraná nevýhoda je v podpoře pouze DirectX 7, kdežto Radeon 9000 podporuje již DirectX 8.1. V současných hrách to ani příliš nepocítíte, ale v těch právě připravovaných...
Jsem velmi zvědav, jak nVidia zareaguje na tuto hozenou rukavici. NV18 je sice za dveřmi, ale zatím po Internetu kolují zvěsti, že od NV17 (GeForce4 MX) se má lišit jen podporou AGP 8× (a asi i frekvencemi). Pokud by to byla pravda, pak by Radeon 9000 neztratil na své zajímavosti ani po uvedení NV18 na trh. Dalším nástupcem MX karet u nVidie bude NV31, která však je ještě trochu daleko na to, abychom ji mohli brát jako nynějšího a brzkého soupeře pro Radeon 9000.