Výrobci grafických karet si stěžují na potíže s distribucí, kapacity vysál Apple
Pomineme-li všechny důvody problematické dostupnosti, o kterých jsme již psali (a pomineme-li i několik dalších, o kterých jsme nepsali, protože to už bychom nepsali o ničem jiném), je tu další problém, na který si postěžovali dva výrobci: Když už se karty vyrobí, není snadné je dostat do zemí určení. Letecké přepravní kapacity totiž vyčerpal Apple, který masivně distribuuje nové iPhony a který řeší takové objemy za takové částky, že mu jiné firmy nemohou příliš konkurovat.
Uvědomíme-li si, že byl silně omezen počet leteckých spojů (přeprava osob), které ve zbývajícím prostoru obvykle přepravují i zboží, je jasné, že o zbývající kapacity ostatní zákazníci přepravců bojují. Aby poslední zásilky bylo možné uskutečnit, museli výrobci nabídnout trojnásobek standardní ceny přepravy. Z toho lze usuzovat, že zbytek kapacity (po započtení zásilek Applu) de facto přepravci nabízejí formou aukce a kdo nabídne nejvíc, vítězí.
Výrobci tak mají dvě možnosti - karty buďto odejdou, ale budou dražší, nebo nebudou dražší, ale zůstanou ležet v Číně.
Z dostupných informací lze prostou dedukcí usoudit, že v případě, že karty zůstanou ležet v Číně, nebudou jistě výrobci čekat, až se Apple nebo koronavirus uráčí a přestane blokovat dopravní kapacity, aby mezi tím cena karet klesla. O hardware se jistě stejně dobře zvládne postarat i čínský trh, zvlášť v době, kdy jde o nedostupné produkty s hodnotou investičního charakteru.
Pokud bychom měli hledat nějaký pozitivní výhled, špetku naděje, bylo by ji možné spatřovat pouze v tom, že Apple má tradičně nejvyšší prodeje právě před Vánoci a po svátcích (v prvním kvartálu) zájem uživatelů o iPhony tradičně klesá. S tím by měly klesnout i objemy přepravovaného zboží a uvolnit prostor i dalším zákazníkům přepravců.