Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Vzniká otevřená implementace Nvidia 3D Vision pro OpenGL

Nvidia 3D Vision: brýle s vysílačem
Doménou Nvidia 3D Vision byly a jsou až dosud jen novější verze Windows. To však neznamená, že by nešlo hry s podporou 3D adaptovat pro OpenGL a linuxové prostředí.

O něco takového se v současné době pokouší nezávislý vývojář Tal Liron. Jeho projekt umožňuje psát 3D hry pod OpenGL, které současně mohou na Windows běhat s aktivním 3D od Nvidie. Projekt, který zní jako podivný „kočkopes“ možná jednoho dne vyřeší problém herních vývojářů: volit podporu 3D Vision (a tedy Direct3D/Windows), nebo multiplatformnost (a tedy OpenGL). Je samozřejmě teoreticky možné implementovat engine pro obě rozhraní, ale to si ne každý může dovolit.

Projekt se jmenuje „OpenGL / 3D Vision Bridge“ a hostuje na GITHubu pod licencí typu MIT, tedy velmi otevřenou. Jeho cíle je výše uvedené, ale jelikož to může být trochu matoucí, autor vyjasňuje, co projekt není. Zaprvé wrapperem z Direct3D do OpenGL, přesněji řečeno není ani emulátorem Direct3D překládajícím D3D do OpenGL a není ani implementací Direct3D do Linuxu, ale ani neumožňuje používat 3D Vision hardware skrze 3D „quad buffers“ implementované v OpenGL (legrační vsuvka: toto podporuje v Linuxu sama, ale nikoli pro spotřebitelskou verzi 3D Vision, jen v rámci 3D Vision Pro, tedy s kartami Quadro). Není tak možné hru hrát s 3D Vision pod Linuxem.

3D Vision sledujeme od počátku:

Projekt ale umožňuje napsat 3D hru v OpenGL, se kterým poběží pod Linuxem ve 2D a pod Windows ve 2D, stejně jako 3D skrze 3D Vision. Využívá k tomu napojení na 3D Vision, které Nvidia má (skrze API?) ve Windows ovladači, konkrétně dvě velmi chudě dokumentované vlastnosti. První z nich je OpenGL/Direct3D interop, OpenGL Extension od Nvidie umožňující používat Direct3D povrch jako texturu v OpenGL. Druhou pak technika aktivace 3D Vision skrze vložení „stereo“ tagu do Direct3D surface kódu. Legrační vsuvka #2: jelikož Nvidia si na kvalitě implementace 3D Vision ve hrách poměrně zakládala (zakládá), mohou jeho použití aktivovat pouze vybrané hry, jejich názvy .exe souborů jsou natvrdo zapsány v ovladači GeForce. Pro použití tohoto programu od Tala je tedy nutné, aby se .exe soubor vaší hry správně jmenoval, autor doporučuje třeba „wow.exe“.

Zdroje: 

David Ježek

Dlouholetý zdejší redaktor (2005-2017), příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce sw patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací. Fanoušek Asimova, Kinga, Feynmana, Sudka, 70mm filmu, sf/vf filmu, Fomapanu 400, starých dobrých her, 99% čokolády, indické kuchyně, domácího kváskového chleba a řady dalších věcí.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Vzniká otevřená implementace Nvidia 3D Vision pro OpenGL

Žádné komentáře.