Vzniká otevřená implementace Nvidia 3D Vision pro OpenGL
O něco takového se v současné době pokouší nezávislý vývojář Tal Liron. Jeho projekt umožňuje psát 3D hry pod OpenGL, které současně mohou na Windows běhat s aktivním 3D od Nvidie. Projekt, který zní jako podivný „kočkopes“ možná jednoho dne vyřeší problém herních vývojářů: volit podporu 3D Vision (a tedy Direct3D/Windows), nebo multiplatformnost (a tedy OpenGL). Je samozřejmě teoreticky možné implementovat engine pro obě rozhraní, ale to si ne každý může dovolit.
Projekt se jmenuje „OpenGL / 3D Vision Bridge“ a hostuje na GITHubu pod licencí typu MIT, tedy velmi otevřenou. Jeho cíle je výše uvedené, ale jelikož to může být trochu matoucí, autor vyjasňuje, co projekt není. Zaprvé wrapperem z Direct3D do OpenGL, přesněji řečeno není ani emulátorem Direct3D překládajícím D3D do OpenGL a není ani implementací Direct3D do Linuxu, ale ani neumožňuje používat 3D Vision hardware skrze 3D „quad buffers“ implementované v OpenGL (legrační vsuvka: toto podporuje v Linuxu sama, ale nikoli pro spotřebitelskou verzi 3D Vision, jen v rámci 3D Vision Pro, tedy s kartami Quadro). Není tak možné hru hrát s 3D Vision pod Linuxem.
3D Vision sledujeme od počátku:
Projekt ale umožňuje napsat 3D hru v OpenGL, se kterým poběží pod Linuxem ve 2D a pod Windows ve 2D, stejně jako 3D skrze 3D Vision. Využívá k tomu napojení na 3D Vision, které Nvidia má (skrze API?) ve Windows ovladači, konkrétně dvě velmi chudě dokumentované vlastnosti. První z nich je OpenGL/Direct3D interop, OpenGL Extension od Nvidie umožňující používat Direct3D povrch jako texturu v OpenGL. Druhou pak technika aktivace 3D Vision skrze vložení „stereo“ tagu do Direct3D surface kódu. Legrační vsuvka #2: jelikož Nvidia si na kvalitě implementace 3D Vision ve hrách poměrně zakládala (zakládá), mohou jeho použití aktivovat pouze vybrané hry, jejich názvy .exe souborů jsou natvrdo zapsány v ovladači GeForce. Pro použití tohoto programu od Tala je tedy nutné, aby se .exe soubor vaší hry správně jmenoval, autor doporučuje třeba „wow.exe“.
Diskuse ke článku Vzniká otevřená implementace Nvidia 3D Vision pro OpenGL