WebM dostává podporu Nvidia 3D Vision, míří i na YouTube
Řešení z hlediska WebM bylo víceméně jednoduché, do souborového kontejneru WebM přibyly "stereo" flagy, což je podskupina systému, jakým 3D video podporuje samotný kontejner Matroška, z nějž WebM vychází. Uživatelé tak mohou nyní komprimovat svá 3D videa do WebM, ať již původním Googlím VP8 encoderem, nebo pomocí FFmpeg.
Nvidia na podpoře přehrávání 3D WebM v HTML5 spolupracovala s Mozillou, takže příslušná podpora pro toto je ve
Ze softwarového hlediska budete pochopitelně potřebovat jisté ovladače, a sice nedávnou verzi 275, uvedenou spolu s GeForce GTX 560. V případě přehrávání na PC pak pochopitelně i 3D Vision monitor a také aktivní 3D brýle. Nvidia k tomuto dodává, že 3D Vision vedle výše uvedeného podporuje již více než 525 her, nemluvě o možnosti prohlížení 3D fotografií.
Hlavní brzdou jsou zde ale dvě věci: za prvé nízký počet uživatelských zařízení/přístrojů s možností focení či záznamu videa ve 3D. Zatím víme jen o několika málo foťácích/kamerách. Větším problémem jsou ale zdravotní potíže vyvolávané blikajícím systémem aktivních brýlí, a to je něco, co se ani časem nevyřeší (viz varování firem Sony a Samsung). Každopádně na cestě i v prodeji jsou již systémy s displeji, které pro 3D nepotřebují žádné brýle. Kdo kdy 3D na fotografiích či videu okusil, ten jistě uzná, že to má něco do sebe (když se to udělá technicky kvalitně jako třeba Avatar, ne když se to odflákne a 3D je použije jen jako prvoplánový tahák zvyšující cenu lístků do kina bez nějakého užitku). Jak jste na tom vy s 3D, už jste do vlaku naskočili, třeba právě díky Nvidii, nebo vyčkáváte na systém, který vám bude více vyhovovat po fyziologické stránce?