Wine 1.8 přináší 13 tisíc změn
Kapitoly článků
Z hlediska textů a fontů je zde implementace podpory DirectWrite (API, které ve Windwos 7 nahradilo dosluhující GDI(+)). Standard Unicode je podporován ve verzi 8.0.0. Grafika si polepšuje o podporu Direct2D se spoustou dílčích prvků, ale to hlavní, co nás zajímá, je samozřejmě 3D grafika.
Takže tedy, Direct3D 11 je ve Wine 1.8 skutečně podporováno, jak naznačovaly mnohé informace za poslední týdny až měsíce. Podpora je velmi základní, zhruba na úrovni Direct3D 10, takže spousta věcí z jedenáctkové verze Direct3D stále není implementována. Starší verze Direct3D 10 nyní podporuje běh jednodušších aplikací, přičemž k chodu vyžaduje podporu alespoň OpenGL 3.2 + GLSL 1.50. Je zde DXGI 1.1, obecně pak aplikace běžící přes Direct3D podporují korektně minimalizaci/maximalizaci okna. Opravena a vylepšena je spousta věcí kolem shaderů a jiných prvků.
Pro zvuk je zde podpora běhu přes PulseAudio, ta se automaticky použije, běží-li PulseAudio v systému. Nově je zde podpora 5.1 zvuku v DirectSound, výchozí je ale stereo. Podpora XAudio2 je založena na knihovně OpenAL Soft. Implementována je komprese do AVI souborů.
Jádro Wine bylo aktualizováno tak, že se umí aplikacím hlásit jako Windows 8.1 či Windows 10. Nese spoustu dalších dílčích novinek, dále pak došlo na nové (volitelně použitelné) Start Menu, podporu drag&drop pro X server a spousty dalších věcí.