Wolfenstein 2 na Xbox One X dosahuje o 2/3 vyššího rozlišení než PS4 Pro
Pokud jde o dosažení 4k výstupu, používají různé hry různé technologie, jak ho na konzolích dosáhnout. Často jde o šachovnicový nebo prokládaný rendering, kdy se vykresluje jen každý druhý pixel či každý druhý řádek a chybějící obrazová data se získají interpolací. V případě Wolfenstein II je ale situace jiná. Hra je skutečně vykreslována v žádaném rozlišení a aby nedocházelo k propadu FPS v náročnějších scénách, je použitý tzv. dynamické rozlišení. Pokud tedy hrozí pokles snímkové frekvence, rozlišení se pro danou chvíli o stupínek sníží a když je naopak výkonu dost, opět se zvýší.
V případě Xbox One X je jako výchozí rozlišení nastavené 4k, v případě Playstation 4 Pro pak 1440p. Podstatné pro hráče však není rozlišení na papíře, ale reálné rozlišení, na které hra v náročnějších scénách klesá. Redakce webu DigitalFoundry jako nejnižší u Wolfenstein II zaznamenala 2944×1656 pro Xbox One X a 2304×1296. Xbox One X tedy v nejnáročnějších scénách dokáže při stejných FPS vykreslit o 63 % více pixelů, tedy skoro o 2/3 vyšší rozlišení.
Podle vyjádření DigitalFoundry je rozdíl v obraze viditelný, na 4k obrazovce se při těchto scénách stával obraz s Playstation 4 Pro viditelně neostrý (přesně řečeno „trochu moc rozmazaný na náš vkus“). Nastavení v rámci možností bylo totožné, pokud jde ale o aspekty, které nelze uživatelsky ovlivnit, chválila si redakce kvalitu textur, zvláště podlah, která je v případě Xbox One X viditelně vyšší než u Playstation 4 Pro.
Pokud jde o srovnání vizuální stránky Xbox One X a PC, má nový Xbox nastavenou nižší kvalitu stínů a o stupeň nižší anizotropní filtraci (8×) oproti maximálnímu možnému nastavení na PC. Co se týče anizotropní filtrace, stojí za pozornost komentář Tiago Sousy z idSoftware, který uživatelům PC poradil následující:
Pro perf tip when using Deferred: don't crank up anisotropic to maximum ( not that much visual gain vs perf impact ). --- Tiago Sousa |
Tedy preferovat úroveň 8× přes 16×, protože kvalitativní rozdíl není ve Wolfenstein II tak výrazný, jako výkonnostní rozdíl. Což zároveň bude důvodem úrovně 8× implicitně nastavené pro Xbox One X.