Za první týden koupilo Xbox One přes sto tisíc Číňanů
I když je Čína se svou více než miliardou obyvatel a téměř patnáctiletým „vyhladověním“ (které bylo důsledkem banu na prodej herních konzolí) trh s obrovským potenciálem, je třeba na kupní sílu tamních obyvatel nahlížet střízlivě. Microsoft a partnerští prodejci si jako cíl pro Čínu vytyčili prodej milionu Xboxů za první rok (míněno celých 12 měsíců) a dosavadní zájem napovídá, že by neměl být problém takového plánu dosáhnout.
Jen za první týden od uvedení Xboxu (k tomu došlo s cca týdenním odkladem, 29. září) se totiž prodalo přes 100 tisíc kusů. Byť je první týden tradičně v prodejích novinek tohoto typu nejsilnější, ještě více než dvanáct týdnů zbývá a v průběhu předvánoční sezóny obvykle zájem o herní konzole neupadá, a tak se nakonec může sát, že se ke kýženému milionu prodeje přiblíží ještě v letošním roce.
Dokonce se zdá, že právě Čína bude zemí, která zachrání situaci v Asii: Japonsko a Korea totiž zůstávají pozadu za očekáváním, konkrétně v Japonsku se první měsíc prodalo jen 30 tisíc konzolí, což nedosahuje ani objemu prodejů starého Xboxu 360 za stejnou dobu od uvedení. Zájem zákazníků zůstal pozadu i přesto, že si Microsoft uvědomoval specifické potřeby japonského trhu a ve spolupráci s místními vývojáři připravil řadu her, které cílí přímo na zákazníky země vycházejícího slunce.