Obrat o 180°: Xbox One - jde to i bez internetu, bez DRM a z bazaru
Když Sony před týdnem (a něco) oznámila cenu $399 za Playstation 4, měli někteří jasno. Xbox One stál $499, o $100 víc, a krom toho s sebou nesl několik omezení (byť v ne tak extrémní podobě, o které se spekulovalo před vydáním). Na druhou stranu i Playstation 4 měl dvě vady na kráse - jednak absenci rozhraní pro pohybové ovládání (Kinect je v případě Xboxu v ceně), a pak zavedení poplatků za multiplayer, jejichž absence u minulé generace konzolí dávala do rukou Sony velký trumf oproti Microsoftu. Původní výrazné rozdíly se tak z nemalé části setřely.
Xboxu přesto pár nelíbivých vlastností zůstalo. Tou první byla nutnost připojení k internetu. Původní zprávy hovořily o tom, že pro funkčnost konzole jako takové bude třeba permanentně aktivní linka, další mluvily pouze o nutnosti připojení pro běh her, poté přišlo upřesnění, že několikaminutové výpadky nebudou vadit. S vydáním Microsoft tyto zprávy upřesnil a hovořil o připojení jednou za 24 hodin, pokud si chce uživatel zahrát. Ani to ale nakonec nebude tak zcela pravda:
„Po jednorázovém nastavení systému na novém Xboxu One můžete hrát libovolné diskové hry bez toho, abyste se museli vůbec kdy znovu připojit k internetu. Žádný požadavek na čtyřiadvacetihodinové připojení neexistuje, můžete si Xbox One vzít kamkoli chcete a hrát hry stejně jako s Xboxem 360.“ - Don Mattrick, Microsoft
Pokud si tedy uživatel pořídí hru na médiu, připojení nepotřebuje. Připojení samozřejmě bude potřeba pro stahování her, ale ani k jejich hraní už nebude nutné. Mattrick dále pokračoval na téma DRM slovy: „Regionální omezení nebudou“, a dále upřesnil, že hry na médiích bude možné sdílet (tedy prodávat). Což se samozřejmě netýká stažených titulů. „Naslouchali jsme uživatelům a vyslechli jsme dostatečně zřetelně, že mají zájem o to nejlepší z obou světů [pozn.: fyzického i digitálního obsahu].“